רוצה פרטים על אפיק מעבר - רפואה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

אפיק מעבר ללימודי רפואה - האם זה כדאי?

רוצה לדעת על אפיק מעבר - רפואה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


אפיק מעבר ללימודי רפואה
 
להיכנס בדלת האחורית
 
אולי המקצוע שידוע יותר מכל בדרישות הקבלה הנוקשות והתובעניות ללימודיו באוניברסיטה הוא מקצוע הרפואה. בין היתר, נדרשים המועמדים לציון סכם גבוה, ולעתים גם למעבר מבחן מו"ר או מרק"ם (מבחני אופי ומוטיבציה ייחודיים ללימודי רפואה). כמות מגישי המועמדות ומספר המתקבלים יכולים להשתנות בצורה משמעותית משנה לשנה בהתאם לטרנדים חברתיים, תיקונים במבנה הבחינה הפסיכומטרית ושינוי בסף הקבלה באוניברסיטאות. בכל אופן, המרוץ ההישגי בניסיון להדביק את הפער בין ציפיות האקדמיה ליכולות המועמדים נותר בגדר אתגר שמעטים יכולים לעמוד בו.
 
 
כדאי לעקוף?
 
רבים מן הנדחים בשלבי המיון של האוניברסיטאות בישראל בוחרים באחת מכמה דרכים עוקפות. חלקם פונים לרכוש את השכלתם בחו"ל. אחרים, העומדים בתנאי קבלה לחוגים קרובים לרפואה, מתחילים ללמוד באוניברסיטה בחוגים כמו: רפואת שיניים, סיעוד, רוקחות, ביולוגיה ומדעי החיים. בשלב מסוים, לאחר שרכשו ניסיון באקדמיה והצליחו להשיג ציונים גבוהים, הם עוברים למסלול הרפואה. אלא שהם לא תמיד נהנים מן הלימודים בנתיבים העוקפים, וכן מוסדות הלימוד נוטים להקשות את המעבר ממסלול אחר לתכנית הרפואה. כעת, ישנה אפשרות נוספת להתחיל את הלימודים במסגרת אפיק מעבר, ואנו ביקשנו לבדוק – במה בעצם מדובר.
 
כמה זמן לומדים?
 
במסגרת תכנית ההשלמות לקראת התכנית הארבע שנתית ברפואה של האוניברסיטה הפתוחה, קיימת אפשרות להשלים את הקורסים תוך שנה אחת. מסלול זה מתאים לבעלי רקע מתאים בסטטיסטיקה, כימיה וביולוגיה. כמו כן, קיימת אפשרות להשלמת המסלול תוך שנתיים, לבעלי רקע תיכוני בתחום הכימיה.
 
תכנית ב' - אפיק מעבר
אוניברסיטת בר אילן (מכללת צפת) ואוניברסיטת תל אביב
 
מדובר בהסכמים מיוחדים שנחתמו בין האוניברסיטה הפתוחה ובין האוניברסיטאות בר אילן ותל אביב. במסגרת הסכמי אפיק המעבר ניתנת אפשרות רק למסיימי תארים ראשונים לעבור באוניברסיטה הפתוחה קורסי יסוד המשתייכים לתכנית האקדמית לרפואה באוניברסיטאות תל אביב ובר אילן. עמידה בציונים מסוימים בקורסים אלה מאפשרת קבלה לתכנית ארבע שנתית ברפואה. לא ראינו מידע על פטור הניתן על סמך הלימודים באוניברסיטה הפתוחה, אך באופן כללי הלימודים בה מקנים נקודות זכות מוכרות לתואר. המשך הלימודים אפשרי במכללת צפת של אוניברסיטת בר אילן או בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת תל אביב, במסלול הארבע שנתי הרגיל.
 
קורסי החובה הנדרשים לשם מעבר
 
אלה הם קורסי החובה הנדרשים לשם מעבר לתכנית במדעי הרפואה באוניברסיטאות בר אילן ותל אביב, על פי סדר מומלץ של למידה:
 
בשלב ראשון:
 
  • ביוכימיה א'
  • כימיה כללית
  • ביולוגית כללית א'
  • התא - מבנה ופעילות
  • מבוא לסטטיסטיקה והסתברות למדעים מדויקים
 
בשלב שני:
 
  • ביוכימיה ב'
  • עולם החיידקים
  • ביולוגיה כללית ב'
  • פיזיולוגיה של מערכות באדם
  • גנטיקה/ממנדליזם להנדסה גנטית
 
תנאי קבלה לאפיק מעבר ברפואה
 
הלימודים באוניברסיטה הפתוחה אפשריים עבור בעלי תואר ראשון במדעי הטבע או עבור בוגרי תואר אקדמי, שעברו השלמות בקורסים מקדימים הנדרשים ללמידה בקורסי אפיק המעבר. בנוסף, נדרשים מעבר של מבחן ידע ריאלי GRE, ועמידה במבחן חשיבה ומבחן מצבים.
 
אפשרות נוספת – אוניברסיטת בן גוריון בנגב
 
באוניברסיטת בן גוריון בנגב מאפשרים למי שהתנסו בלימודים אקדמיים (לא רק בוגרים) להתקבל לתואר במדעי הרפואה בהצגת ממוצע 95 לאורך שלושה סמסטרים רצופים או ממוצע 90 לאורך ארבעה סמסטרים רצופים, ובלבד שציון הפסיכומטרי אינו נמוך מ - 660. ייתכן ותידרשו להגיע גם לראיון קבלה.
 

אפיק מעבר מהמכללה האקדמית אחוה - לאוניברסיטת תל אביב, אריאל ובר אילן

 

במכללה האקדמית אחוה, הממוקמת בדרום הארץ בסמוך לגדרה, מאפשרים למועמדים ללימודים בתכנית הארבע שנתית ברפואה ללמוד באפיק מעבר. האפיק מתייחס למועמדים לפקולטות באוניברסיטת תל-אביב, אוניברסיטת בר אילן ואוניברסיטת אריאל.


קורסי החובה הנלמדים באפיק, המקבילים לקורסים באוניברסיטאות השונות, כוללים:

 

  • ביולוגיה של התא
  • ביוכימיה ו - ביוכימיה למתקדמים
  • הנדסה גנטית ו - מגן לחלבון
  • גנטיקה
  • מיקרוביולוגיה ומעבדה
  • הסתברות ו - סטטיסטיקה
  • פיזיולוגיה של בע"ח בדגש האדם

 

תנאי קבלה


אפיק המעבר מיועד לבוגרי תואר ראשון במכללה האקדמית אחוה או מוסדות אקדמיים אחרים בממוצע ציונים 80 ומעלה. את קורסי הליבה יש צורך להשלים בציון מינימום של לפחות 75 בכל אחד מן הקורסים.


חשוב להדגיש - השלמת אפיק המעבר מקנה אפשרות להגשת מועמדות ללימודי הרפואה, ואינה מבטיחה קבלה לאותם לימודים.
 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על אפיק מעבר - רפואה?

רוצה לדעת יותר על אפיק מעבר - רפואה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד אפיק מעבר - רפואה
שאלות הגולשים בנושא
האם קיים אפיק מעבר של פיזיותרפיה לרפואה?
לימודי מדעים ואפיק מעבר ללימודי רפואה