קורס עריכת פטנטים במרכז להשתלמויות בר אילן

רוצה לדעת על לימודים בנושאי תעודה, מקצוע? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על עריכת פטנטים - השתלמויות בר אילן.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי עריכת פטנטים במרכז השתלמויות בר-אילן

 

מרעיון – לנכס

 

מסולל זה אינו פעיל, למסלולים נוספים של המרכז להשתלמויות בר אילן לחצו כאן

 

הסביבה העסקית, הטכנולוגית והמשתנה שבה אנו חיים מדרבנת יזמים רבים לחדש כל העת, להמציא וליזום פטנטים. ישראל ידועה בעולם כמעצמה של פטנטים ושל המצאות, ויזמים ובעלי פטנטים רבים מספקים לנו המצאות וחידושים טכנולוגיים רבים ושונים על בסיס יומי; חידושים אלה תורמים את תרומתם לשוק הפרטי, לשוק המקצועי ולשוק העסקי – בארץ ובעולם כולו.

 

עורכי פטנטים הם אנשים שהוסמכו לתפקיד במוסד אקדמי, והם בדרך כלל מחזיקים בתארים שונים ובהסמכה באחד מתחומי ההנדסה. תפקידם של עורכי הפטנטים הוא לנסח את ההמצאה בשפה המקצועית המתאימה, ולגבש מסמכים חוקיים מקיפים שיספקו ליזמים הגנה מלאה לקניינם הרוחני, בפני שימוש שלא כדין בפטנט שלהם.

 

עורכי הפטנטים אמונים על הגדרה, על ניהול ועל אבטחתו של קניין רוחני מסוגי: פטנטים, סימן מסחרי וזכויות יוצרים. בנוסף, הם שותפים גם לתהליכי פיתוח, איתור רעיונות חדשניים וליווי השלבים של הפיכת הרעיון החדשני לקניין רוחני ולנכס עסקי של ממש. עורכי פטנטים יכולים לסייע לממציאים וליזמים לקדם את רישום הפטנט ואת התהליך הכרוך בו ולייעץ להם באשר לאופן שבו יש לרשום פטנט. למעשה, הם האנשים המצליחים ליישם את הרעיון באופן מושכל ולהפוך אותו לנכס אמיתי של ממש.

 

חשוב לדעת כי בישראל נחקק חוק שאוסר על ייעוץ בנושאי פטנטים על ידי אדם שאינו מוסמך לכך, או שאינו רשום כעורך פטנטים במשרד הפטנטים הישראלי. לכן, כל מי שמעוניין לעסוק בתחום נדרש לרכוש השכלה והכשרה מסודרות ופורמליות בתחום.

 

על הקורס

 

קורס עריכת פטנטים במרכז להשתלמויות בר-אילן מיועד לאקדמאים – בעלי תואר ראשון לפחות – במחשבים, מדעי הטבע, מדעי החיים, כימיה, פיזיקה ומתמטיקה. הקורס מתאים גם למהנדסים, לרוקחים ולרופאים. הקבלה לקורס נקבעת בהתאם לדרישות משרד הפטנטים ואגודת הפטנטים.

 

הקורס הוא בהיקף של 180 שעות אקדמיות והוא מעניק למשתתפים בו את מעטפת הידע השלמה וכן את שלל הכלים המעשיים והאפקטיביים הנוגעים לעריכת פטנטים, להיכרות עם חוקים וכללים, ולניסוח וכתיבה של פטנטים וחוקי מסחר שונים. בסיום הקורס נדרשים המשתתפים להכין פטנט להגשה.

תכנית הלימודים

 

תכנית הלימודים מקיפה את כל נושאי הלימוד העיוניים והמעשיים הנדרשים לעיסוק במקצוע, ובכלל זה נכללים התחומים הבאים:

 

  • פטנט כמקור מידע טכנולוגי ומדעי
  • פטנטים
  • משימות של חברות הזנק
  • חוקי פטנטים
  • קניין רוחני בחברת מידע
  • סודות מסחריים
  • סדנאות עריכה וניסוח וכתיבה של פטנטים
  • ועוד

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: ביראד אוניברסיטת בר-אילן

עוד מסלולי לימוד - ביראד אוניברסיטת בר-אילן

כלים שיעזרו לך לבחור