לימודי גינון טיפולי במכללה האקדמית לחינוך על שם דוד ילין

רוצה לדעת על לימודים בנושאי חינוך והוראה? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על גינון טיפולי - דוד ילין.


איפה ללמוד חינוך? לחצו כאן למוסדות המובילים 

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס גינון טיפולי במכללה לחינוך דוד ילין
 
בעולם המודרני, שבו כל ילד מחובר למחשב, למשחקי הווידאו ולטלוויזיה, הזנחנו את הדברים הפשוטים והיפים של החיים, שכחנו את ריח האדמה הלחה, את טעם העגבנייה שזה עתה הבשילה, את השהייה המהנה בחיק הטבע בין הציפורים והפרפרים, ואת סוד קסם הבריאה של הצמיחה והפריחה.
 
הגינון הטיפולי הוא כלי חוויתי הנוגע בכל החושים, והמאפשר למידה אקטיבית על העולם מתוך הטבע. העבודה בגינה מחזירה לילדים ולמבוגרים את הנאת היצירה, את החשיבות והכבוד לסביבה ואת האמונה ביכולת לבנות בשתי ידיים. בכך היא אף מעלה את תחושת הערך העצמי.
 
תכנית הלימודים
 
בדוד ילין מציעים קורס גינון טיפולי, שבו רוכשים המשתתפים ידע רחב בגידול צמחים ובבניית גינה, מפתחים מיומנויות לעבודה נכונה בשטח, ומפנימים את עקרונות הגינון ואת יתרונות השימוש בו ככלי טיפולי. כמו כן, הסטודנטים לומדים גישות שונות בתחומי הפסיכולוגיה והפסיכופתולוגיה, ובונים תכניות עבודה טיפוליות לסוגי אוכלוסיות שונות בעלות צרכים מיוחדים.
 
מתכונת הלימוד
 
הקורס כולל 168 שעות, הנפרשות על 28 מפגשים חד שבועיים, בני שש שעות אקדמיות כל אחד. שעות הלימוד הן מהצהריים המוקדמים עד הערב. אופי הקורס חוויתי; משתתפי הקורס לוקחים חלק בהרצאות פרונטאליות בתחומי בריאות הנפש ועולם הצומח, עובדים במעבדות מיוחדות לגינון, משתתפים בסדנאות דינאמיות ומתרגלים עבודות בקבוצה, מתנסים בעבודה מעשית בחללים סגורים ובגינה. בנוסף, מתקיימים סיורים לימודיים למשתלות ולגינות טיפוליות.
 
קהל היעד ותנאי הקבלה
 
קורס גינון טיפולי במכללה לחינוך דוד ילין מיועד לאנשי מקצוע מתחום החינוך וההוראה, ולעוסקים בסוגי טיפול שונים, המעוניינים לרכוש כלי טיפול נוסף וליישם אותו במקום עבודתם. המעומדים נדרשים לעבור ראיון אישי, ומחויבים להיות בעלי רקע והתמצאות בתחומי החינוך או הטיפול. ידע קודם בגינון לא נדרש.
 
על הגינה במכללה
 
גינת הירק הבוטנית במכללה לחינוך דוד ילין בירושלים מהווה מיקרוקוסמוס, המייצג סוגים שונים של יחסים בין האדם והסביבה. עובדי הגינה לומדים על הקשר בין השקעה נכונה לתמורה הולמת, על חשיבות האיזון באמצעות השקיה והזנה נכונה, על סיפוק ואיפוק עצמי באמצעות הציפייה הדרוכה לתוצרת, לתוצאה שלא מגיעה מיד.
 
הגן הוקם בשנת 1938, והוא מייצג את נופי החורש הים תיכוני ומשמש גם כשטח חינוכי פעיל, שבו הסטודנטים בונים ומתחזקים חלקות חקלאיות שונות, שותלים צמחי נוי, תבלינים וירקות, מטפחים צמחים עונתיים, מגדלים סוגי מטפסים מושכי ציפורים ושיחים מושכי פרפרים, מייצרים קומפוסט ועוד.
 
העבודה החינוכית המתבצעת בגן, המשקפת את עולם הערכים והתרבות של החברה מול הסביבה, זיכתה את המכללה לתואר קמפוס ירוק מטעם המשרד להגנת הסביבה.
 
נושאי לימוד
 
  • יסודות הפסיכולוגיה
  • הקמת גינה
  • בניית תכנית טיפולית 
  • אחזקת גינה
  • עולם הצמחים והגינה
  • עקרונות תכנון
  • צמחי הגינה הטיפולית
  • גינון חינוכי טיפולי     
  • יסודות הפסיכופתולוגיה
  • ועוד
  • אוכלוסיה בעלת צרכים מיוחדים      
 
 
אפשרויות תעסוקה
 
בתום הלימודים מוסמכים בוגרי הקורס לטיפול בגינון, והם יכולים לשלב כלי זה בתחום עבודתם הקיים, בהוראה ובחינוך בבתי הספר, בטיפול במרפאות פרטיות או ציבוריות ועוד. 
 

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין

עוד מסלולי לימוד - המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין

כלים שיעזרו לך לבחור