רוצה להשלים בגרות? לשפר ציון?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס הכנה לבגרות במדעי החברה

רוצה לדעת על בגרות במדעי החברה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס הכנה לבגרות במדעי החברה

 

להבנה טובה יותר של האנושות

 

מדעי החברה הוא שם כללי לקבוצה של תחומים החוקרים את החברה האנושית על היבטיה השונים ומשלל נקודות מבט. בתחום זה משתמשים בשיטות מחקר מגוונות כדי לתאר באופן מדעי תופעות חברתיות כמו מדינות, נורמות חברתיות, כלכלה ונפש האדם. לימוד תחומים אלה יעשיר את התלמיד ויתרום להבנתו את החברה שסביבו ואת מקומו שלו בתוכה. כמו כן, הלימוד יתרום להבנתו את דרכי החשיבה המדעית ויישומם בחיים.
 

בחינת הבגרות

 

תלמידים רבים אשר מעוניינים לשפר את ציוני בחינת הבגרות שלהם, כמו גם תלמידי תיכון השואפים להמשיך את לימודיהם באקדמיה באחד ממגוון התחומים המצויים בפקולטות למדעי החברה, נבחנים בבחינת הבגרות במדעי החברה. תכנית הלימודים בקורס הכנה לבגרות בתחום מעניקה ידע נרחב והבנה מקיפה בתחומים שונים מתוך מדעי החברה וחושפת בפני התלמידים את התהליכים, ההתנהגויות והתרבויות של החברה האנושית.

 

 

אלה הם מקצועות בחירה שמהם יש לבחור לצורך זכאות לתעודת בגרות מלאה. ניתן להיבחן במסגרת של 3 יחידות לימוד במקצועות הבאים: סוציולוגיה, כלכלה ופסיכולוגיה. בחינת הבגרות בהיקף של 5 יחידות לימוד משלבת בין סוציולוגיה, מדעי המדינה ושיטות מחקר, המכונות מתודולוגיה. ניתן גם להיבחן בהיקף של 5 יחידות לימוד בשילובים נוספים כגון: פסיכולוגיה מדעי החברה ומתודולוגיה, פסיכולוגיה, סוציולוגיה ומתודולוגיה או פסיכולוגיה כלכלה ומתודולוגיה.

 

נושאים שניתן ללמוד בפני עצמם במסגרת של 3 יח"ל:

 

  • לימודי סוציולוגיה לבגרות עוסקים בסביבה החברתית ובמאפייניה, בדפוסי התרבות המתפתחים בחברות שונות ובהרכב התרבותי של חברות במדינות – בדגש על החברה הישראלית. במסגרת הלימודים התלמידים נחשפים לסוגיות מרכזיות שעולות בכל חברה אנושית: התמודדות עם נורמות חברתיות, יחסים בין תרבויות וקבוצות בחברה, מוסדות חברתיים כמו מוסד המשפחה, שינויים ומהפכות חברתיות ועוד. 
     
  • לימודי כלכלה לבחינת הבגרות כוללים ידע מקיף בכל מושגי היסוד מעולם הכלכלה. הלימודים מתאימים במיוחד לכל מי שמעוניין להמשיך את לימודיו ולהתפתח בתחום וכן לכל מי שרוצה להבין את הכוחות המניעים את הכלכלה. תכנית הלימודים כוללת נושאים כגון: היצע וביקוש, סוגים שונים של שווקים לאומיים ובינלאומיים, כוחות השוק הקפיטליסטי, סוגי בנקאות בעידן המודרני, ערך הכסף, רמת המחירים, שוק העבודה בדגש על שוק העבודה הישראלי, מבנים של כוח כלכלי ועוד. 
     
  • לימודי פסיכולוגיה לבגרות נחשבים לתחום פופולרי ומבוקש בקרב תלמידים רבים, בעיקר משום שנושא זה מרתק ומעשיר, תלמידים רבים מוצאים בו עניין רב הנוגע לחייהם הפרטיים. בתכנית הלימודים לקראת בחינה בפסיכולוגיה בהיקף של 3 יחידות לימוד רוכשים ידע במושגי יסוד בפסיכולוגיה, בהיסטוריה של הפסיכולוגיה ובהפיכתה למדע. בין הנושאים הנלמדים: אינטליגנציה, הנעה וריגוש, לחץ ודרכי התמודדות עמו, אישיות ותיאוריות הנוגעות לאישיות של אנשים בחברות שונות ועוד. בנוסף, הלימודים חושפים בפני התלמידים את ההוגים הגדולים בתחום כמו פרויד – אבי הפסיכואנליזה, פיאז'ה, בנדורה ועוד רבים אחרים.
     

בגרות משולבת בהיקף של 5 יחידות לימוד:

 

 

כאמור, אפשר לשלב בין המקצועות השונים בתחום מדעי החברה וכך ללמוד שני מקצועות נוספים לצבירת 5 יח"ל במדעי החברה.

 

הנושאים הנוספים הם:

 

  • מדעי המדינה (2 יח"ל) - בחינת הבגרות במדעי המדינה כוללת נושאים שונים הקשורים לאופי המשטרים הדמוקרטיים, הדיקטטוריים והלא-דמוקרטיים בעולם – בעבר ובהווה. במהלך הלימודים התלמידים רוכשים ידע במושגי יסוד בסיסיים בהגות מדינית, בדגש על ניתוח והבנה מעמיקה של המשטר במדינת ישראל. הלימודים יסייעו לתלמיד להפנים את הצורך בריבוי דעות, לגבש את דעתו ולהתמצא בזירה הפוליטית שסביבו.
  • מתודולוגיה – שיטות מחקר במדעי החברה (1 יח"ל) - יחידת הלימודים במתודולוגיה עוסקת בהבנה של שיטות מחקר בתחומי מדעי החברה, כיצד מתבצעים מחקרים הבוחנים את ההתנהגות והתהליכים שמתקיימים בחברה ומה חשיבותם של מחקרים כאלה. יחידה זו מתחלקת לשני חלקים עיקריים: שיטות מחקר במדעי ההתנהגות ועיבוד כמותי של נתונים.

 

קורסי הכנה – מוסדות לימוד אפשריים

 

בגרות במדעי החברה ניתן ללמוד במסגרת לימודי התיכון או במסגרת לימודים אקסטרנית המאפשרת להשלים ולשפר בגרויות ולהיבחן בבחינה חיצונית.

 

להלן דוגמא לחלק ממוסדות הלימוד המציעים את תכנית הלימודים הכוללת הכנה לבגרות במדעי החברה:

 

  • זיו כספי, פסיכומטרי ובגרויות - בית הספר של זיו כספי מכשיר אלפי תלמידים במגוון של מקצועות לקראת בחינת הבגרות ומציע גם קורס הכנה לפסיכומטרי. במסגרת לימודי השלמת הבגרויות, בית הספר מציע תכנית לימודים אשר מקנה את כל הידע הנדרש להצלחה בבחינת הבגרות במדעי החברה במסלול מדעי המדינה-סוציולוגיה-מתודולוגיה (5 יח"ל).

 

  • חרשן - בית הספר לבגרות ולפסיכומטרי - בבית הספר לבגרות ולפסיכומטרי מציעים מגוון של תוכניות לימוד המכינים תלמידים לבחינות הבגרות ולבחינה הפסיכומטרית. דגש מיוחד מושם על הענקת יחס חם ואישי לכל תלמיד וליוו צמוד עד ליום הבחינה על ידי צוות המורים. בבית הספר מתקיימים קורסי הכנה לבגרות במדעי החברה במסלול המורכב משני מקצועות לבחירה בין המקצועות פסיכולוגיה, סוציולוגיה, מדעי המדינה או כלכלה ברמה של 2 יח"ל כל אחד ויחידת לימוד נוספת במקצוע מתודולוגיה.

 

מקצוע הומני- עוסק בבני אדם

 

הבחירה במדעי החברה כמקצוע לבגרות מעניקה ללומדים אותה 5 יח"ל מגוונות ומעניינות – במהלך הלימודים דנים בנושאים שנוגעים לכולנו כבני אדם ומעניינים רבים מאתנו. בין אם אתה תלמיד תיכון או תלמיד מבוגר יותר – לימוד נושאים אלה לבטח יעשיר את חייך ויעניק לך הבנה אמיתית באשר לסביבה המקיפה אותך.

 

שירות אישי חינם

רוצה להשלים בגרות? לשפר ציון?

רוצה לדעת יותר על בגרות במדעי החברה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד בגרות במדעי החברה
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
זכאות לבגרות עם נכשל במתמטיקה
חישוב ציון סופי של בגרות באנגלית
העתק תעודת בגרות מלאה ממשרד החינוך
פער של 20 נקודות בין ציון מגן לבגרות
שקלול ציון בגרות במתמטיקה 3 יח"ל
שיחזור תעודת בגרות בהקדם האפשרי
הפרש בין מגן לבגרות