רוצה פרטים על אוצר מילים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

אוצר מילים לפסיכומטרי

רוצה לדעת על אוצר מילים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


המבחן הפסיכומטרי - אוצר מילים

חשיבות המבחן הפסיכומטרי

למבחן הפסיכומטרי יש השפעה גדולה על עתידנו המקצועי. ככל שנקבל ציון גבוה יותר, כך נשפר את סיכויינו להתקבל לחוגים מבוקשים (כגון משפטים, רפואה, או הנדסה). לאוצר המילים חלק משמעותי בבחינה, והשאלות הנוגעות אליו מהוות חלק לא מבוטל ממנו.

 

הפסיכומטרי נחלק לשלושה חלקים - חשיבה כמותית, חשיבה מילולית, ואנגלית, כאשר בחלק של החשיבה הכמותית ישנן שאלות רבות הנוגעות לאוצר מילים ולביטויים בשפה העברית.

מהן שאלות אוצר המילים?

הפסיכומטרי מורכב משמונה פרקים בשלושה תחומים שונים - אנגלית, חשיבה כמותית, וחשיבה מילולית. כל נבחן עונה של שני פרקים בכל תחום ועל שני פרקי פיילוט נוספים בתחומים מתחלפים שאינם נכללים בחישוב הציון הסופי. כל השאלות הנוגעות לאוצר מילים ולביטויים שייכות לחלק החשיבה המילולית, המהווה 40% מן המבחן.

חשיבות אוצר המילים
 

חלק החשיבה המילולית, ובתוכו אוצר המילים, בודק את היכולות המילוליות הנדרשות בלימודים האקדמיים, הן במקצועות ההומניים והן במקצועות הריאליים. מיומנויות הבנת הנקרא והנשמע מבוססות, בין היתר, על עושר לשוני. במהלך התואר יש צורך בקריאת מאמרים מורכבים, בניסוח רעיונות, וביכולות ביטוי גבוהות, כל אלו קשורות קשר הדוק גם לאוצר המילים שברשות הסטודנט.

 

בבחינה הפסיכומטרית, אוצר המילים יכול לבוא לידי ביטוי בסוגי שאלות שונים, כגון שאלות על קטעי קריאה, שאלות הסקה והבנה, ועוד. בכל מבחן יש 5-10 שאלות הקשורות לתחום זה ולכן כדאי ללמוד כמה שיותר מילים וביטויים על מנת לעלות את הסיכויים שלכם לענות על השאלות הללו בצורה נכונה. קשה מאוד להגיע לציון גבוה בחלק החשיבה המילולית (ובמבחן כולו) ללא אוצר מילים מקיף ככל הניתן.

אילו שאלות מופיעות בבחינה?

השאלות בחלק החשיבה המילולית עוסקים בנושאים רבים, כדי להשיב נכונה על רובן תזדקקו לאוצר מילים עשיר ומגוון. ישנן שאלות הנוגעות באופן ישיר לתחום זה (שאלות בהן תצטרכו לענות מהו הפירוש של מילה מסוימת), וישנן שאלות רבות אשר אוצר מילים עשיר יעזור לכם לענות עליהן, כגון אנלוגיות, הבנה והסקה, שאלות על קטע לקריאה, ועוד.

דוגמאות לשאלות

למשמעויותיהם של שלושה מארבעת הביטויים הבאים יש מכנה משותף בולט. מה הביטוי הנותר?

1. מלאה הסאה
2. עמד בפני שוקת שבורה
3. נקעה נפשו
4. הגיעו מים עד נפש

משמעות המילה צרי היא:

1. מזור
2. ייסורים
3. צנין
4. נמק

כיצד לומדים לחלק זה?

כדי להצליח בחלק אוצר המילים יש ללמוד כמה שיותר מילים, לשנן, ותרגלן אותן. ישנן כיום מערכות לימוד באינטרנט, ובאמצעות אפליקציות, שניתן בעזרתן ללמוד אלפי מילים במגוון דרכים (כגון באמצעות משחקים, כרטיסיות, שאלונים, ועוד). לשינון לפני המבחן יש חשיבות רבה, וככל שתשננו יותר מילים, כך הסיכויים שלכם לענות על השאלות בחלק זה יגדלו. כמו כן, חשוב מאוד לא רק לשנן את המילים, אלא להבין את משמעותן. הבנה זו יכולה לסייע לכם גם בעת כתיבת מטלת החיבור, באמצעות העשרת מנעד הביטויים שביכולתכם לשלב בכתיבה.

 

 

ככל שתענו על יותר שאלות בתחום אוצר המילים בצורה נכונה, כך יעלה הציון שלכם בחלק המילולי ובמבחן כולו. לפניכם מספר עצות ללמידה יעילה יותר בסוג שאלות זה:

 

  • להתחיל ללמוד מוקדם - רצוי לפרוס את לימוד המילים החדשות על פני משך הקורס כולו, ולא לרכזו במספר ימים או שבועות לקראת סיומו, שכן הדבר עלול להביא את התלמידים ללמידה תחת לחץ, ללא הטמעת משמעותן של המילים והקשרן.

 

  • לחלק באופן יעיל את הלמידה - כמות המילים שאותה מתרגלים מדי יום במהלך הקורס צריכה להיות כזו שלא תגרע מהריכוז ומיכולת ההבנה. מומלץ שלא לרכז מילים רבות מדי יום, אלא לחלק את המילים לכמויות קטנות, ומדי יום לתרגל קבוצה אחת. באופן זה, ניתן לסייע להטמעת החומר בזיכרון לטווח הארוך.

 

  • להרבות בקריאה - שינון המילים המופיעות במילים הוא חשוב, אך לא מספיק. כדי להבין את משמעות המילים באופן מעמיק, חשוב לקרוא אותן במסגרת טקסטים. רצוי להתחיל בקריאה עוד לפני תחילת הקורס, ולקרוא מדי יום גם במהלכו. מומלץ לקרוא ספרים, מאמרים אקדמיים, וספרי לימוד אוניברסיטאיים, לצורך הבנת המילים בתוך הקשרן.


כמה מילים צריך ללמוד לפסיכומטרי?


אין מספר מדויק של מילים שאותן יש ללמוד לפסיכומטרי, אך מספרן מוערך בכמה אלפים. חלקן לקוחות מתוך בחינות עבר, אך לא כולן. במרבית מכוני ההכנה מעניקים לתלמידים מילונים המכילים מספר רב של מילים ללימוד. עם זאת, אין לראות במספר זה כמות סופית לשינון בלבד, אלא יש לנסות להעמיק במגוון רחב של ביטויים ככל הניתן (באמצעות קריאה ותרגול גם מעבר למילון עצמו), כדי להתכונן לאפשרות שבבחינה יופיעו גם מילים שאינן במילון, ושאותן לא תרגלתם במהלך הקורס.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על אוצר מילים?

רוצה לדעת יותר על אוצר מילים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
לעשות קורס פסיכומטרי או ללמוד לבד?
קורס פסיכומטרי - דביר דואני, זיו כספי או קידום?
קורס פסיכומטרי בערבית בירושלים
קורס פסיכומטרי הכי טוב
קורס פסיכומטרי - אנקורי או קידום?
קורס פסיכומטרי במסגרת הצבא
מה העלות של קורס פסיכומטרי קידום?