לדוד ילין יש תוכנית לימודים הנקראת "כישורי למידה" (3 שנים פעם בשבוע). רציתי לדעת האם התעודה שמקבלים מתוכנית זאת (תעודה של דוד ילין) מאפשרת לעבוד כמאבחן דידקטי? - האם יש הגבלות מסוימות? האם צריך תואר שני כדי להיות מאבחן דידקטי? מה ההבדל בין לימודים לאיבחון דידקטי לכישורי למידה? האם משרד החינוך מכיר בתואר הזה? ואם לא האם משרד ההחינוך מכיר באבחונים של מאבחנים בעלי הכשרה בכישורי למידה? האם המגמה היום לשלוח יותר איבחונים פסיכודידקטים ופחות דידקטים?
תודה
מ
מיטל ווארפול
כישורי למידה או אבחון דידקטי
שלום אורלי, בהעדר חקיקה לא נבחנת שאלה בסיסית כמו איזו הכשרה נדרשת כדי להפוך למאבחן ומטפל בלקויי למידה. תוכלי לפנות לעמותת ג"ל- הפועלת לקידום המקצוע ולהסמכה מקצועית, הן של מי שעוסק באבחון ובטפול בלקויות למידה והן של מי שמעוניין לעסוק במקצוע זה. המכון לכישורי למידה בדוד ילין, מכשיר מומחים בכישורי למידה ולקויות למידה המסוגלים לאתר כוחות וחולשות קוגניטיביות של המאובחן, לתפקודי הלמידה ולבנות תכניות למידה והתערבות על סמך הממצאים שהתקבלו. (בוגרי תואר ראשון בחינוך מיוחד או בוגרי תואר שני בלקויות למידה או מאבחנים דידקטיים-הם לא מפרטים לכן עלייך לבדוק מולם את תנאי הקבלה הספציפיים) קיימות תוכניות לימודים שונות בהכשרה ל "אבחון דידקטי": אבחון דידקטי נלמד גם במסגרת לימודי תעודה, בתוכנית דו-שנתית במכללות השונות לעומת זאת קיים קורס ללימודי אבחון דידקטי בחלק מהמכללות במרכז הארץ או תואר שני באבחון דידקטי- קיים רק באוניברסיטה העברית/ לימודי תואר שני בלקויות למידה אוניברסיטת בר אילן או תואר שני בלקויות למידה באוניברסיטת תל אביב.
בחלק מהמוסדות, הלימודים מיועדים לבעלי תעודת הוראה בחינוך המיוחד, או בוגרי אוניברסיטה במקצועות ייעוץ ופסיכולוגיה בעלי תעודת הוראה בחינוך המיוחד וניסיון בעבודה עם אוכלוסיות תלמידים מתקשים בחינוך המיוחד. בד"כ תנאי הקבלה לעבודה כמאבחנת דידקטית: B.Edבחינוך מיוחד תעודת הוראה ורישיון הוראה לחינוך המיוחד תעודת הסמכה כמאבחן/נת דידקטית ניסיון של לפחות 2 שנים בהוראה בחינוך המיוחד. ניסיון של לפחות 2 שנים כמאבחן/נת דידקטית של ליקויי למידה \
בשנה האחרונה הועלתה הצעת חוק בכנסת, המחייבת כי משנה הבאה בכל בית הספר יעבוד מאבחן דידקטי/ או מעריכת תפקודי למידה ......תחום קרוב אך מתבצע רק בין כותלי בית הספר. אשמח לשאלות נוספות בברכה, מיטל