שלום, אני בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות ועכשיו מסיימת תואר שני בחינוך מיוחד, אני מעוניינת בלימודי המשך באבחון דידקטי. לא הצלחתי להבין מהו ההבדל בין מאבחן דידקטי למורה מאבחן דידיקטי ? האם מומחה לקויות למידה בעל תואר שני יכול לספק אבחנות לצורך ועדות השמה ? תודה מראש
ש
שני יונגר
לימודי אבחון דידקטי
שלום עינת,
מאבחן דידקטי, אם הוא מורה או לא עוסק באבחון ובכל הנוגע לוועדות ההשמה והתאמה של מערכות לימוד וכו'. אם המאבחן הוא מורה במקצועו או לא זה כבר עניין אחר, העיקר שיש ניסיון בעיסוק בתחום החינוך והעשייה החינוכית.
עם זאת, כדאי מאוד להיות מורה בפועל כאשר מתחילים את הלימודים בתחום, כי ההכרות עם עבודת ההוראה והחינוך ואופי המערכת, ניהול שיעור בכיתה וכו' קריטיים לתחום האבחון הדידקטי.
לכן כדאי להתחיל בלימודים הסבה להוראה ולאחר קבלת הקביעות במערכת החינוך להמשיך לאבחון דידקטי. כלומר, לאחר כשלוש שנים בתחום ההוראה.