שלום רב. אני בעל תעודת הוראה + תואר B.ED בחינוך. שאלותיי: 1. כדי להיות מורה להוראה מתקנת, האם יש קורסים קצרים יותר או שחייבים לעשות הסבה לחינוך מיוחד ? {שזה דורש יותר זמן ויותר כסף}. 2. במידה ואעשה הסבה לחינוך מיוחד, האם זה נחשב תואר שני? כי במכללה אחת שבה לומדים יום בשבוע שנתי, אמרו לי שזה נקרא "הרחבת הסמכה" ולא- תואר נוסף. 3. מה ההבדל בין לימודי תואר שני בחינוך מיוחד לבין הסבה לחינוך מיוחד? רק ה"כבוד שזה תואר שני" ? 4. האם מי שלמד ייעוץ חינוכי יכול להיות מורה לחינוך מיוחד? 5. במידה ואלמד תואר בתחום אחר {למשל - תקשורת} האם זה נקרא תואר שני או שזה סתם תואר נוסף ? תודה רבה !
מ
מיטל ווארפול
הוראה מתקנת
שלום לירן, קיימים מספר מסלולים שיכולים להתאים לך: 1. לימודי מעריך תפקודי למידה (לימודי תעודה), כבוגר התחום תוכל להשתלב במסגרות פורמאליות בהוראה מתקנת לדוגמא מרכזי למידה, מתנסים ועוד... 2. השלמת תעודת הוראה בחינוך מיוחד כלומר הסבת אקדמאים, מסלול זה יכול להתאים לך כיוון שהינך מגיע מתחום החינוך ולכן לא יהיו לך קורסים רבים להשלים. הסבת אקדמאים הם לימודי תעודה בלבד.כבוגר התעודה תוכל להשתלב בהוראה מתקנת במתי"א, ניצן או במשרד החינוך. קיימים הבדלים רבים בין תעודת הוראה בחינוך מיוחד בהשוואה לתואר שני חינוך מיוחד הן ברמת ההסמכה מורה לעומת מאסטר הן בתפקידים השונים כבוגר התואר ניהול לעומת הוראה והן בשכר. מורה יכול להיות רק מי שלמד תעודת הוראה, יחד עם זאת יועץ חינוכי שהוא לא מורה לדוגמא ביסודי מחוייב להשלים תעודת הוראה לפי אופק חדש.