שלום רב אני בת 27 בוגרת תואר ראשון Ba בחינוך וליקויי למידה בממוצע 80.66 . את התואר סיימתי לפני 5 שנים ומאז אני תקועה עם התואר ולא מוצאת שום תעסוקה כי הרי בימינו Ba לא מספיק ואינו מקבל הערכה . אני שוקלת להמשיך ללמודי תואר שני בליקויי למידה בבית ברל והם סיפרו לי שאחרי שאני מסיימת את ה m.ed בליקויי למידה אני יכולה להמשיך עוד שנה אחת ולקבל מאבחנת דידקטית . כשסיפרתי להם שאין ברשותי תעודת הוראה הם אמרו שאצלם זה אפשרי גם בלי רק צריך לעבור ראיון קבלה ולהשלים כמה קורסים בלקויות למידה . שאלה 1 : האם הגיוני שרק בבית ברל לא ביקשו נסיון או תעודת הוראה , למרות שיש לי נסיון של 3 שנים בחינוך הלא פורמלי בכל האוכלוסיות , ילדים רגילים , חינוך מיוחד , אוטיזם , ואף פיגור קשה . שאלה 2: האם תואר שני בליקויי למידה יפתח לי דלתות להשתלב במוסדות בתפקיד יותר נחשב כיום לצערי אני מועסקת כסייעת וזה עוגמת נפש נוראית הרי למדתי 3 שנים ואף מקום עבודה לא מתייחס לתואר שלי אז במידה ולא אמשיך למאבחנת דידקטית מה כן אני יכולה לעשות בתואר השני ללא הוראה ??? . שאלה 3 : האם אבחון דידקטי הוא תחום דרוש בשוק העבודה ?? בקשר לתעודת הוראה כרגע אין לי רצון לעשות כיוון שאני לא רוצה להיות מורה ושוק העבודה ממש פרוץ בתור מורה במיוחד בחינוך המיוחד . אשמח לקבל תשובות ותודה רבה על העזרה זה לא מובן מאליו .
נ
נועה סטרוז
תואר שני ולקויות למידה
שלום מיה,
1. סביר להניח שאם תרצי לעסוק בתחום תצטרכי להציג תעודת הוראה ולכן מומלץ בכל מקרה להשלים תעודת הוראה. הניסיון שיש לך כמובן יתן לך יתרון אך תעודת הוראה לא תזיק. 2.תואר שני בתחום יאפשר לך לעסוק בתחום כשכירה וגם כעצמאית - אין ספק כלל שתואר שני עדיף על תואר ראשון. במידה ולא תרצי להמשיך בתחום זה ותרצי לעסוק בחינוך תהיי חייבת להשלים תעודת הוראה. 3.אבחון דידקטי הוא תחום נדרש תמיד - ישנם מכונים שונים וישנם מאבחנים פרטיים. התחום הופך ליותר ויותר מוכר ולכן הדרישה לאנשי מקצוע טובים בתחום עולה.
מבחינת מצב השוק - עד כמה שידוע לי, במוסדות לימוד של משרד החינוך אי אפשר להשתלב ללא תעודת הוראה. אני לא יודעת באיזה מוסדות לימוד עבדת אך הדבר נוגד לחלוטין את חוקי משרד החינוך ורוב הפקחים מקפידים על כך מאוד.