רוצה פרטים על לימודים בתחום?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

שכר מנהל תקשורת שיווקית - שכר מרקום

רוצה לדעת על שכר מנהלי תקשורת? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


שכר מנהל תקשורת - כמה מרוויחים מנהלי Marcom?


תחום ניהול התקשורת השיווקית ידוע גם בשם מרקום (באנגלית marcom, מהביטוי marketing communication). התחום צמח מענפי השיווק וההייטק והוא מתמקד בניהול של כל פעילויות התקשורת השיווקיות של חברות וארגונים. לתפקיד יש חשיבות רבה בהתנהלות הקמפיינים השיווקיים של הארגון ובבנייה של המותג והערך הארגוני ובשמירה על ההצלחה שלו.


רמות השכר של מנהלי התקשורת השיווקית משתנות בהתאם לתחום ולסוג הארגון שבו הם פועלים. באופן זה שכר של מנהל מרקום בחברת הייטק גדולה יהיה שונה משכרו של בעל תפקיד דומה במשרד פרסום קטן או בחברה בתחום הפארמה. בדרך כלל, בין הגורמים שמשפיעים על רמות השכר נכללים גודל החברה, היקף התפקיד והתקציבים של החברה וכן שנות הוותק שהמנהלים צוברים בתפקידם. ישנן חברות קטנות שמעדיפות לשכור את שירותיהם של מנהלי תקשורת שיווקית ממיקור חוץ שפועלים דרך משרדי פרסום או יחסי ציבור חיצוניים. עם זאת, חברות גדולות יותר משלבות בשורותיהן מנהלי מרקום שבקיאים בפעילות השיווקית הייחודית של אותו ארגון ובדינמיקה הפנימית שלו.


אנשי תקשורת שיווקית יכולים להעלות את השכר תוך זמן לא ממושך, אם כי הדבר תלוי גם בתחום בו הם מתמחים. מנהלי מרקום בתחומי האונליין והדיגיטל, ובפרט בחברות הייטק, יכולים ליהנות מצמיחה מהירה למדיי של רמות השכר. עם זאת, בתחום השיווק המסורתי העלייה ברמות השכר היא איטית יותר ותלויה בעיקר בצבירה של וותק רב בחברה והתמקצעות בתפקיד. יחד עם זאת, בחברות שיווק גדולות עובדי המרקום הבכירים יכולים להגיע לרמות שכר גבוהות משל עובדי האונליין, לאחר צבירת וותק של בין 7 - 10 שנים בממוצע.


המהפכה הדיגיטלית שעוברת על תחום השיווק לא פוסחת גם על מנהלי המרקום. העולם הדיגיטלי מציב אתגרים חדשים בפני מנהלים אלה, שצריכים לשלב עכשיו בין מיומנויות דיגיטליות לבין התפקידים המסורתיים יותר של המקצוע. הם נדרשים להשתמש בערוץ המקוון כדי ליצור ולהעביר מסרים שיווקיים ולחזק את המותג העסקי. במקביל, הם עדיין נדרשים למשימות שיווקיות "קלאסיות" יותר כמו הכנת עלונים וחומרים, ארגון כנסים והשתתפות בכנסים. מגמה זו רק מעלה את הדרישה לאנשי תקשורת שיווקית מיומנים ואיכותיים, וגם מרחיבה את מנעד התפקידים שקיימים בתחום התקשורת ופותחת אפשרויות רבות לקידום ולצמיחה.


הגדרת ותיאור התפקיד


תפקידם של מנהלי התקשורת השיווקית הוא נרחב ומקיף מגוון של כלים ותהליכים בחברה. הם אחראיים על מכלול הפעילויות המיתוגיות והשיווקיות שפועלות בתוך הארגון והם נדרשים לבנות את האסטרטגיה השיווקית שמתאימה למוצר או לשירות ולערך שהחברה מבקשת לקדם. תכניות השיווק שהם בונים מתייחסות לשלל הקמפיינים, הפעולות וההפקות שנדרשות לקידומו של המוצר. מטרת העל שלהם היא להגשים את היעדים השיווקיים של החברה דרך איתור קהלי היעד הרלבנטיים ביותר והגדלה של המכירות.
במסגרת עבודתם מנהלי התקשורת השיווקית פועלים מול גורמים שונים. בין היתר הם מתנהלים מול כלי התקשורת, עובדים בתחומי קידום האתרים והשיווק במדיה החברתית וגורמים בתחום המכירות. התפקיד מקיף הן את המדיה המסורתית כגון טלווזיה, עיתונות ושלטי חוצות והן את המדיה הדיגיטלית על מגוון הפלטפורמות שלה.


מנהלי מרקום איכותיים צריכים להיות בעלי כישורים עסקיים ושיווקיים מפותחים, הם נדרשים להיות יצירתיים ולשלוט בכישורי כתיבה שיווקית. כמו כן, הם צריכים לדעת לפתור בעיות בתנאי אי ודאות ובלחץ זמן, שכן מדובר בתפקיד אינטנסיבי שמחייב עמידה ביעדים ובלחצים. הענף משלב בתוכו גם תהליכים מתחומים כגון יחסי ציבור וקידום מכירות. מנהלי מרקום רבים נדרשים להגיע לתערוכות ולאירועים שיווקיים מקומיים או גלובליים שנוגעים למותג שלהם. בענפים מסוימים במשק, כמו למשל בתעשיית ההייטק או בחברות טכנולוגיות, עובדי המרקום נדרשים גם להפגין בקיאות במושגים הטכניים שרלבנטיים לחברה וללקוחותיה.


מאחר שקמפיינים שיווקיים מתנהלים בדרך כלל בזירה הגלובלית, מנהלי מרקום צריכים לשלוט בשפה האנגלית ברמה גבוהה ולהבין את דפוסי ההתנהלות מול לקוחות ממדינות ותרבויות שונות. לעיתים גם ידע בשפות זרות יכול להוות יתרון.

 

שכר מנהלי תקשורת

 

בהתאם לשכר מנהלים, הסכומים אותם מרוויחים העוסקים בתחום זה גבוהים יחסית לממוצע. קיימים מגוון גורמים שיכולים להשפיע על רמות השכר בתחום, כולל תפקיד ותחומי אחריות, ומספר שנות ניסיון.

 

תפקיד שכר חודשי נטו 0 - 3 שנות ניסיון שכר חודשי נטו 3 - 5 שנות ניסיון שכר חודשי נטו 5 שנות ניסיון ומעלה
מנהל תקשורת שיווקית 8,000 - 14,000 שקלים בחודש 10,000 - 15,000 שקלים בחודש 18,000 - 25,000 שקלים בחודש
מנהל תקשורת שיווקית בכיר לא רלבנטי לא רלבנטי 22,000 - 28,0000 שקלים בחודש
שכר מנהל שיווק 12,000 - 14,000 שקלים בחודש 15,000 - 18,000 שקלים בחודש 18,000 - 30,000 שקלים בחודש
מתאם מרקום 8,000 - 10,000 שקלים בחודש 10,000 - 12,000 שקלים בחודש לא צוין
כתיבה שיווקית 6,500 - 8,000 שקלים בחודש 9,000 - 12,000 שקלים בחודש 13,000 - 15,000 שקלים בחודש

 

שימו לב, רמות השכר עשויות להשתנות מעת לעת. המסתמכים על המפורט בעמוד זה עושים זאת על אחריותם האישית בלבד.


שכרם של מנהלי תקשורת שיווקית משתנה בהתאם לגורמים שונים, כמו וותק מקצועי ואופיו של התפקיד בארגון הספציפי. עובדים איכותיים שתורמים רבות להצלחה ולתפוקה של הארגון יכולים גם הם להגיע תוך זמן לא רב לרמות שכר גבוהות למדיי.


לרוב עובדים מתחילים בתחום המרקום מקבלים שכר שנע בין 8,000 - 10,000 שקלים לחודש בממוצע. עובדים בכירים יותר, שצוברים שנות ניסיון רבות יותר יכולים גם להגיע לשכר של 20,000 שקלים לחודש ואף יותר מכך, בדרך כלל אחרי כשש עד עשר שנות ניסיון.

 

אפשרויות תעסוקה בתחום


בשוק של היום ישנו ביקוש רב למנהלי תקשורת שיווקית. משרות מרקום חדשות מוצעות בין היתר בתחומים כגון הייטק, דיגיטל ומשרדי פרסום. ניתן למצוא גם דרישה למנהלי מרקום בחברות בתחומים אחרים, כגון רפואה, אופנה, תקשורת סלולר ובענף הפיננסים.


במרבית המקרים, ישנה דרישה לניסיון בניהול של קמפיינים מול לקוחות וברוב המשרות ישנה גם חובה לניסיון של מספר שנים בניהול שיווק במסגרות שונות. חברות רבות דורשות רקע אקדמי כגון תואר בתקשורת או במנהל עסקים, או לימודים בתחומים משיקים. רבות מן המשרות מציבות גם דרישה לשליטה בפלטפורמות לשיווק דיגיטלי ולכישורים בתחום האונליין, כגון ניסיון בקידום אתרים או ניהול רשתות חברתיות.


ניתן למצוא גם משרות מרקום שמיועדות לעובדים חסרי ניסיון. כמות משרות מרקום ג'וניור אינה גדולה במיוחד אך ניתן לאתר משרות כאלה בין היתר בחברות הייטק מקומיות וגלובליות שמעוניינות להצמיח מתוכן עובדים איכותיים. משרות אלה בדרך כלל כוללות הכשרה פנימית על חשבון החברה, כך שבתחילת הדרך השכר הוא לרוב נמוך מן הממוצע לתפקיד אך לאחר מספר שנים ניתן להעלות את השכר עם הצטיינות וצבירת ניסיון.

 

 

מה צריך ללמוד כדי להתחיל לעסוק בתחום?

 

קיימות כמה דרכים שמאפשרות להגיע לתפקידים בתחום התקשורת השיווקית. ישנם עובדי מרקום שמגיעים למקצוע אחרי לימודים מתאימים בתחום, וישנם מי שאינם מגיעים עם רקע לימודי אלא צומחים בסולם הדרגות הארגוני ועם השנים מגיעים גם לתפקידים ניהוליים בתקשורת שיווקית. בשני האפיקים, בדרך כלל מגיעים לתפקידי ניהול מרקום אחרי מספר שנות ניסיון בתקשורת שיווקית.

 

ישנם מי שמשתלבים בתפקידי ניהול מרקום דרך התקדמות מתפקידים אחרים בתחום השיווק כגון כתיבה שיווקית, קופירייטינג או כתיבה טכנית. תחום הדיגיטל מאפשר גם להתקדם לתפקידי מרקום דרך ענפים כגון שיווק באינטרנט או ניהול קמפיינים בפייסבוק.


עובדים רבים בתחום התקשורת השיווקית הם בוגרי תואר ראשון בתקשורת או לימודי מנהל עסקים בהתמחות שיווק. אלה הם שני ערוצים שיכולים להעניק סל רחב של כלים בתחום ניהול הקמפיינים השיווקיים ובניית אסטרטגיה עבור חברות. הלימודים נמשכים לרוב כשלוש שנים והם משלבים התנסויות מעשיות ופרויקטים, חלקם גם בשיתוף של גורמים בתעשייה ובמשק.


כמו כן, קיימות גם מגוון הכשרות מקצועיות בתחומי התקשורת והשיווק שיכולות לסייע לעובדים בתחום השיווק להתקדם לעבר תפקידים בכירים במרקום. בין הקורסים הללו אפשר למצוא קורס מרקום, קורס כתיבה שיווקית, קורס ניהול השיווק, קורס שיווק באינטרנט וקורס יחסי ציבור. קורסים אלה לרוב מתאימים לעובדים מנוסים יותר בתחום השיווק, שמחפשים להרחיב את ארגז הכלים המקצועי ולרכוש את ההתמחות שתסייע להם לקדם את הקריירה.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודים בתחום?

רוצה פרטים על לימודים בתחום?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
לימודי מרקום לא אקדמאיים
קורס מנהל שיווק לבין מרקום
קורס מרקום או כיוון מקצועי אחר
לימודי מרקום.האם מישהו מכיר היכן מלמדים?
לימודי מרקום בארץ
קורס כתיבה שיווקית בצפון
היכן מתקיימים לימודי מרקום