לימודי חינוך מיוחד במכללת סכנין

רוצה לדעת על לימודים בנושאי חינוך והוראה? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על סכנין - לימודי חינוך מיוחד.


איפה ללמוד חינוך? לחצו כאן למוסדות המובילים 

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי חינוך מיוחד במכללת סכנין להכשרת עובדי הוראה


פורצים קדימה למרות הקושי


מערכת החינוך המיוחד שואפת לקדם ילדים עם צרכים מיוחדים בגילים השונים ולסייע להם לרכוש כישורים חשובים להמשך חיים עצמאיים. המורים במסגרות החינוך המיוחד והמשלב מתמודדים עם קשת רחבה של לקויות, מבעיות התנהגות והפרעות קשב וריכוז ועד ללקויות פיזיות וחושיות מורכבות.


המסלול ללימודי חינוך מיוחד במכללת סכנין שואף להכשיר מחנכים ומורים להוראת ילדים ובני נוער עם צרכים מיוחדים והוא שם דגש על תחומי הדידקטיקה וההערכה שמותאמים לצורכיהם של ילדים בחינוך המיוחד. דרך היכרות עם גישות חדשניות בהוראה בחינוך הרגיל וכן התוודעות לשיטות ייחודיות לחינוך המיוחד באים לספק לבוגרים כלים להשתלבות במערכת החינוך ולהובלת מיזמים ותכניות במסגרתה.


תכנית הלימודים


הסטודנטים במסלול דנים במאפיינים של ילדים בחינוך המיוחד ובוחנים תהליכים אישיים וחינוכיים שעוברים עליהם בבית הספר מבחינה קבוצתית ופרטנית. כמו כן הם סוקרים תהליכי התפתחות תקינה מול התפתחות לקויה מבחינת מוטוריקה, שפה ומיומנויות לימודיות בקריאה ובחשבון. בהמשך, הם בוחנים גישות שונות להוראת ילדים עם צרכים מיוחדים ולומדים להתאים את הסביבה הלימודית לצורכים ספציפיים של תלמידים, הן מבחינה לימודית והן מבחינה רגשית והתפתחותית.


מתכונת הלימוד


לימודי חינוך מיוחד נמשכים כארבע שנים. הסטודנטים בוחרים בין שני מוקדי התמחות: מוקד לקויות למידה בו לומדים על תהליכים לאבחון ועל גישות הוראה מתקנת; ומוקד חינוך לקויות שמיעה ושפה, בו מתמקדים במאפיינים של אוכלוסיות עם לקויות שמיעה ובדרכי טיפול אפשרויות.


במהלך שלוש השנים הראשונות משתתפים בהתנסות מעשית בהוראה, ההתנסות מתקיימת במסגרות של החינוך המיוחד והחינוך הרגיל בליווי של מנחה. כמו כן, לוקחים חלק בסדנאות, בדיונים כיתתיים ובתרגולים נוספים. בשנה הרביעית מבצעים סטאז' מעשי במערכת החינוך.

 


נושאי הלימוד

 

  • איתור ילדים מתקשים
  • רב תרבותיות
  • מורים כמחנכים לערכים
  • אלימות בבית הספר
  • התפתחות שפה וליקויים
  • הפרעות קשב וריכוז
  • עקרונות הערכה ומדידה
  • סוציולוגיה של החינוך    
  • תקשורת חלופית ותומכת    
  • ועוד


סגל הוראה


ראש החוג לחינוך מיוחד הוא בעל תואר דוקטור שמומחה לתחום לקויות הלמידה. בין תחומי המחקר שלו אפשר למנות ליקויים ברכישת מיומנויות קריאה, התפתחות לקסיקון מנטלי ומחקר של התפתחות חשיבה חשבונית.


על מוסד הלימוד


במכללת סכנין, שנוסדה בשנת 2001, מתקיימים מגוון מסלולים להכשרת מורים למערכת החינוך במגזר הערבי. בין מסלולי הלימוד נכללים לימודי הוראת ערבית, לימודי חינוך לגיל הרך, לימודי הוראת מתמטיקה, לימודי הוראת אנגלית ולימודי הוראת המדעים. כמו כן, מתקיימות תכניות שונות לתואר שני בחינוך M.Ed. שמסייעות לפתח את מיומנויות ההוראה.


תנאי קבלה


ללימודים יכולים להתקבל מועמדים בעלי בגרות מלאה בממוצע ציונים של לפחות 85, ובה בגרות בשפה הערבית ברמת 3 יחידות בציון 80 ומעלה. כמו כן, נדרש ציון של 475 לפחות בפסיכומטרי, כאשר ציון ההתאמה הנדרש לקבלה הוא 525 ומעלה. כל המועמדים עוברים גם ראיון קבלה אישי לבדיקת התאמתם.


תעודה


תואר ראשון בחינוך B.Ed. ותעודת הוראה לחינוך המיוחד (גיל 6 - 21) מוענקת לבוגרים שעומדים בהצלחה בכל החובות במהלך הלימודים על ידי מכללת סכנין.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: מכללת סכנין להכשרת עובדי הוראה

כלים שיעזרו לך לבחור