לימודי סוציולוגיה וניהול ( רב תחומי ) במכללה האקדמית צפת

שירות אישי - צור קשר
לימודי סוציולוגיה וניהול ( רב תחומי ) במכללה האקדמית צפת

לימודי סוציולוגיה וניהול במסלול רב תחומי במכללה האקדמית צפת


מנהלים שמבינים את החברה


החברה הישראלית מתאפיינת ברב תרבותיות, כאשר מגוון של קבוצות, אוכלוסיות, לאומים ומגזרים חיים בה יחד אלה לצד אלה. גיוון תרבותי וחברתי זה בא לידי ביטוי גם בשוק העבודה, כאשר ארגונים וחברות הם סביבה שבה פועלים יחד בני אוכלוסיות ומגזרים שונים. כאשר מנהלים מקבלים החלטות או קובעים מדיניות, הם צריכים להיות רגישים לצורכים של האוכלוסיות השונות שמרכיבות את שורות הארגון שלהם, ולאפשר להן לבטא את הייחודיות שלהם במסגרת השוטפת של מקום העבודה. בזירה עסקית שמתאפיינת בתהליכי גלובליזציה מואצים, מגמות אלה הן דומיננטיות במיוחד ומצריכות גמישות, יצירתיות, הכלה ורגישות במכלול מגזרי המשק.


המכללה האקדמית צפת מציעה תכנית ללימודים רב תחומיים, שבה יכולים הסטודנטים לרכוש השכלה אקדמית נרחבת וכך לפתוח שלל הזדמנויות להתמקד בתחומי לימוד שונים. במסגרת הלימודים ניתן ללמוד במסלול סוציולוגיה וניהול, אשר מעניק לסטודנטים ידע בתופעות ותהליכים חברתיים ותרבותיים ובמקביל מאפשר להם לבחון מקרוב סוגיות מרכזיות בעולם העסקי. בשל אופייה הרב תחומי של תכנית הלימודים, נפתחות בפני הבוגרים מגוון של אפשרויות תעסוקה בשוק העבודה. כמו כן, הם יכולים להמשיך לתכניות לתואר שני או להכשרה מקצועית במוסדות אקדמיים שונים וכך להמשיך להעשיר את היכולות והכלים שבידיהם.


תכנית הלימודים


במהלך התכנית הסטודנטים לומדים לחקור ולנתח תופעות ותיאוריות חברתיות וארגוניות. כמו כן, הם מקבלים ידע בתחום ניהול ההון האנושי בארגונים, קביעת המדיניות, ניתוח תופעות ניהוליות שונות וקבלת החלטות בסביבה הארגונית.


במסגרת התכנית מתקיימות ארבע חטיבות. בחטיבה הראשונה מתמקדים בתחום הניהול ולומדים על סוגיות בשיווק, ביזמות ובניהול משאבי אנוש שחשובות למנהלים במסגרת עבודתם בארגונים במגזר הציבורי והפרטי. חטיבת הלימודים השנייה מתמקדת בתחום הסוציולוגיה ובה לומדים על שלל היבטים בסוציולוגיה ובאנתרופולוגיה, על סוגיות במגזר ובזהות וכן בוחנים תהליכים ותופעות ייחודיים לחברה הישראלית. החטיבה השלישית מתמקדת בפילוסופיה ובהיסטוריה של המדעים כאשר הסטודנטים מתוודעים לשיטות מחקר, לשימושי מחקר ולהיבטים בסטטיסטיקה. חטיבת הלימוד הרביעית כוללת לימודים כלליים ובמהלכה דנים בתהליכים במשטר הישראלי ובוחנים את הדתות השונות מנקודת מבט רב תרבותית.


מתכונת הלימוד


זוהי תכנית לימודים תלת שנתית שמתקיימת במסלול לימודי יום. היא בנויה משישה סמסטרים ואינה כוללת לימודים בקיץ. סטודנטים שנדרשים לקורסים באנגלית ובהבעה עברית לומדים גם ביום נוסף בשבוע. התכנית כוללת קורסים עיוניים ומעשיים ומגוון של שיעורי

בחירה וחובה.


נושאי הלימוד


במהלך התכנית הסטודנטים לומדים על מבחר נושאים כגון:

 

  • מבוא לסטטיסטיקה
  • מבוא לאנתרופולוגיה
  • שיטות מחקר כמותיות
  • מבוא למשטר בישראל
  • יזמות בארגונים ציבוריים   
  • יסודות השיווק
  • ניהול משאבי אנוש
  • תחומי מגדר וזהות
  • החברה הישראלית   
  • ועוד


סגל הוראה


בראש המסלול בסוציולוגיה עומדת חוקרת בעלת תואר דוקטור, אשר חוקרת היבטים במגדר ובסוציולוגיה ובין תחומי המחקר שלה נמנים סוציולוגיה של המשפחה ואימהות חד הוריות פלסטיניות וישראליות. ראש המסלול לניהול הוא דוקטור שתחומי המחקר שלו הם חסמים וגורמים משפיעים על עסקים קטנים, גורמי הצלחה ביזמות וקשרי תעשייה ואקדמיה.


על מוסד הלימוד


החוג ללימודים רב תחומיים של המכללה האקדמית צפת מציע מסלולי לימוד נוספים, כגון לימודים רב תחומיים במסלול מדעי המדינה וניהול, לימודים רב תחומיים במסלול קרימינולוגיה ואכיפת החוק, לימודים רב תחומיים במסלול ארץ ישראל ומדעי המדינה, לימודים רב תחומיים במסלול כלכלה וניהול, לימודים רב תחומיים במסלול ניהול ומשאבי אנוש ולימודים רב תחומיים במסלול שלטון מקומי ומדעי המדינה. נוסף על כך, פועלות במכללה תכניות לימודים לתואר ראשון כגון לימודי חינוך מיוחד, לימודי מערכות מידע קהילתיות, לימודי סיעוד, לימודי מדעי המעבדה הרפואית, לימודי עבודה סוציאלית, לימודי מדעי ההתנהגות, לימודי מיסטיקה ורוחניות ותכניות נוספות. מוסד הלימוד שואף לסייע לבוגריו להשתלב בתפקידים מבוקשים בתחומי החברה, הבריאות והניהול וכך מעניק להם כלים מעשיים וידע מגוון שמותאמים לאתגרים העכשוויים של שוק העבודה.


תנאי קבלה


כדי להתקבל ללימודים הרב תחומיים על המועמדים להיות בעלי תעודת בגרות מלאה ולעבור ראיון קבלה. כדי לקבל את הפרטים המלאים והמדויקים לגבי תנאי קבלה יש לפנות ישירות אל מוסד הלימוד.


תעודה


לסטודנטים אשר עומדים בכל חובות התכנית בהצלחה ניתן תואר ראשון BA בלימודים רב תחומיים על ידי המכללה האקדמית צפת. שם המסלול בסוציולוגיה וניהול לא מצוין על גבי התואר.

 

עוד מסלולי לימוד - המכללה האקדמית צפת
חוות דעת של סטודנטים על צפת - סוציולוגיה וניהול
התקבלו 13 דירוגיםבציון ממוצע: 3.8 מתוך 5

פאדי

14/12/2018
5/ 3

המכללה האקדמית צפת

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

בהתחלה הרגשתי שאני לא מתאים למקום הזה בגלל התרבות שלי וההתיחסות לארים עד שהקרתי כמה אנשים שמה ועברתי קרא עוד...

על הקמפוס

המקום טוב אווירה מקובלת וזה שונה ממקומות אחרות הי מכללה בתוך רחוב העיר וזה שונה לא מקום סגור גם שהו  קרא עוד...

טיפים

את האמת אבא שלי מקבל נכות ואמא עקרת בית ואני עובד מקבל בחודש 800 ש״ח וקשה מבחינה לימודים

מגד

02/12/2018
5/ 5

המכללה האקדמית צפת

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

הכל מצוין במכללה גם המרצים סבבה חוץ מזה שאין חניות לסטודנטים

על הקמפוס

בעייתי למצוא חנייה לסטודנטים אין חניות אין קפטיריה במכללה

טיפים

הכול מצוין במכללת צפת חוץ וגם יש מעונות בשכר טוב ובונים עוד בנינים חדשים ולאלה שמגיעים באוטו אין להם קרא עוד...

מיסאל רים

14/11/2018
5/ 5

המכללה האקדמית צפת

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

חניון זו בעיה רצינית לרוב הסטודנטים ואולי לכל הסטודנטים

על הקמפוס

אני לא יודעת ממש לכתוב על הקמפוס

טיפים

לעשות חנייה לסטודנטים


לכל חוות הדעת