רוצה פרטים על ביולוגיה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תוכנית לימודים - לימודי ביולוגיה בישראל

רוצה לדעת על ביולוגיה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי ביולוגיה

 

עולם מלא חיים

 

תחום הביולוגיה שייך למדעי הטבע וליתר דיוק – למדעי החיים; הביולוגיה עוסקת בכל מה שסביבנו ובתוכנו. זהו תחום מדעי מופלא הזה היורד לעומק הפרטים וחוקר את הרכבו של עולם החי, את התנהגותם של יצורים חיים ואת היחסים בינם לבין עצמם, ובינם לבין סביבתם.

 

חשיבותה של הביולוגיה מאז ומתמיד היתה רבה וזאת משום היותה בסיס למקצוע הרפואה ולמחקר הקשור בו, ובעצם – בהצלת חיים. בתחום הרפואה מסתייעים במחקרים ביולוגיים המתייחסים לתרופות ולנוגדנים, וכן בגילויים חדשים בתחומי האנטומיה והפיזיולוגיה – תחומי היסוד של הרפואה כולה.

 

בעשורים האחרונים התעצמה מאוד המודעות האקולוגית ואיתה גם התפתחותו המחקרית של תחום זה וכן של תחומים הנושקים לו, כמדעי הסביבה. שני אלה אף הם מונחים על יסודות הביולוגיה ועוסקים בעזרתה בנושאים שהפכו קריטיים להמשך הישרדותו של כדור הארץ – נושאים מורכבים כזיהום אוויר, המזון שאנו אוכלים, התפלת מים, אנרגיה סולרית ועוד ועוד. הביולוגיה היא גם הבסיס לתחומי חיים ומחקר רבים ונוספים וביניהם ביוטכנולוגיה, הנדסת המזון, הנדסה גנטית ועוד.

 

מכל האמור לעיל, קל מאוד להבין כי הביולוגיה היא בעצם בסיס ויסוד לתחומי לימוד רבים ולתחומי עיסוק ענפים ונרחבים – בתעשיות שונות ומגוונות. כיום, בניגוד לעבר, ההתמקדות בלימודי הביולוגיה בהחלט אינה אך ורק בחקר היצורים החיים, אלא שהיא אף משלבת בתוכה – מלבד התחומים שהוזכרו – גם תחומי ידע הנדמים רחוקים מאוד ממנה; הנדסה ומחשבים הן רק שתי דוגמאות כדי לסבר את האוזן. וטרינריה, ביוכימיה, ומדעי המוח למשל, הם תחומים נוספים הנשענים לחלוטין על הביולוגיה – שטרם הזכרנו.

 

מה לומדים?

 

לימודי הביולוגיה חושפים את הסטודנטים להבנת המנגנונים השונים המאפשרים חיים – ברמת התא, ברמת המולקולה, ברמת האורגניזם וברמת המערכת השלמה – ויחסי הגומלין בין המנגנונים השונים. לימודי ביולוגיה מכשירים מומחים להשתלבות במחקר מתקדם, בפיתוח שיטות הנדסה ביולוגית ובעיבוד נתונים – שיסייעו לקידום המדע בכל תחומי החיים.

 

בזכות תחומי הממשק הרבים שבעבורם הביולוגיה היא בסיס של ידע – מסלולי הלימוד לתואר ראשון בתחום זה הם רבים ומגוונים. לרוב, בכל המסלולים נלמדים כחלק מתכנית הלימודים תחומי ידע כפיזיולוגיה, גנטיקה, פיזיקה, תכנות בסיסי, כימיה, אקולוגיה, מדעי הצמח, מדעי המוח, זואולוגיה, ביוכימיה, מיקרוביולוגיה, ביולוגיה סביבתית, בוטניקה ועוד ועוד.

 

מסלולי לימוד לדוגמה:

 

  • פסיכוביולוגיה
  • ביוטכנולוגיה
  • מדעי המוח
  • ביוכימיה
  • ביולוגיה ימית
  • מיקרוביולוגיה
  • מסלול כללי במדעי החיים
  • מדעי הסביבה
  • מסלול משולב בכימיה ומדעי החיים
  • מסלול משולב במדעי החיים ובביוטכנולוגיה ימית
  • ועוד.

 

פרטים נוספים על הלימודים

 

לימודי ביולוגיה במסגרת לתואר ראשון נמשכים על פני כשלוש שנים באוניברסיטאות. עלות שנת לימודים אוניברסיטאית היא כ-10,198 ₪  (נכון לשנת תשפ"א) ומשתנה בהתאם להחלטות המועצה להשכלה גבוהה. שכר הלימוד במכללות הלא מתוקצבות בדרך כלל גבוה יותר ועלול להגיע לפערים משמעותיים לעומת האוניברסיטאי.

 

מהם תנאי הקבלה?

 

שימו לב כי אמנם תנאי הקבלה ללימודי תואר זה יכולים להשתנות ממוסד לימודים אחד לאחר, אך במרביתם נדרשים ציון פסיכומטרי וכן תעודת בגרות ישראלית עם ציונים במתמטיקה ובאנגלית ברמה של 4 יחידות לימוד לפחות – או תעודה מקבילה בערכה לתעודת הבגרות. מועמדים שהם כבר בעלי רקע אקדמי, בדרך כלל ידון המוסד הלימודי בקבלתם ללימודי הביולוגיה על-פי הישגיהם בלימודים הקודמים ובשילוב עם ציון הבחינה הפסיכומטרית. מועמדים שמעוניינים לשפר את סיכויי קבלתם יכולים ללמוד במכינה לביולוגיה.

 

במוסדות לימוד רבים מציעים למועמדים עם הישגים גבוהים להתקבל במסלול לימודי ביולוגיה בלי פסיכומטרי. באפיקים אלה המועמדים לרוב מתקבלים על סמך ההישגים בבגרות. לעיתים ישנה אפשרות גם ללמוד בכמה קורסי קדם ועל סמך ההישגים בהם להתקבל. בעקבות משבר הקורונה וביטול מועד פסיכומטרי אפריל 2020, מציעים במוסדות רבים אפשרויות קבלה מסוג זה כדי להקל על הסטודנטים.

 

 

היכן לומדים?

 

מדובר בתואר מבוקש בעל "שלוחות" לימודיות מגוונות, הנלמד בכל האוניברסיטאות ובמוסדות לימוד רבים נוספים.

 

מוסדות לימוד לדוגמה המציעים תכניות ייחודיות:

 

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן) - באוניברסיטת בר אילן מציעים תואר ראשון בביולוגיה במסגרת המחלקה למדעי החיים. משך הלימודים 3 שנים.

 

  • אוניברסיטת אריאל בשומרון - ניתן ללמוד לתואר ראשון במחלקה לביולוגיה מולקולרית וגם להמשיך לתארים מתקדמים. הסטודנטים שמים דגש על תכנים מולקולריים וביוכימיה ולוקחים חלק במעבדות שונות.

 

  • אוניברסיטת בן גוריון - קמפוס אילת - בקמפוס אילת מציעים לימודי מדעי החיים במגמת ביולוגיה וביוטכנולוגיה ימית. בשנתיים הראשונות לומדים בקמפוס באר שבע ובשנה ג' בקמפוס באילת.

 

  • אוניברסיטת חיפה - סטודנטים באוניברסיטת חיפה יכולים ללמוד מקצוע זה במסלול דו חוגי, ניתן לשלב עם חוגים כגון מתמטיקה, פסיכולוגיה ועוד. כמו כן מוצע מסלול משולב עם מדעי המחשב.

 

  • הטכניון (חיפה) - ניתן למצוא תכנית לימודים חד חוגית, מסלולים לסטודנטים מצטיינים שבהם מבצעים פרויקטים מחקריים, וכן תכניות משותפות עם המחלקה לכימיה, הפקולטה למדע והנדסה של חומרים, עם הפקולטה למדעי המחשב ועוד.

 

  • אוניברסיטת תל-אביב - הלימודים מתקיימים במסלול חד או דו חוגי, קיימים גם מסלולים משולבים עם מדעי החיים בהתמחות ביואינפורמטיקה, תכנית משולבת עם מדעי הרפואה, תכנית עם הדגש אבולוציה ואקולוגיה, מסלול למצטיינים ועוד.

 

 

  • המכללה האקדמית אורנים (טבעון) - לימודי ביולוגיה וסביבה מתקיימים בשיתוף אוניברסיטת חיפה, הסטודנטים לומדים תואר ראשון B.Sc. בהוראת ביולוגיה ויכולים לבחור להרחיב גם לתעודת הוראה בעל יסודי.

 

  • סמינר הקיבוצים (תל אביב) – מציע מסלול מיוחד לתואר ראשון בביולוגיה-כימיה בדגש סביבתי – תואר המכשיר יזמים ומחנכים בתחום, באוריינטציה לחינוך הדמוקרטי.

 

  • המרכז האקדמי רופין (עמק חפר, השרון) – מכללה זו מציעה מסלול לתואר ראשון בביוטכנולוגיה ימית, בשכר לימוד אוניברסיטאי.

 

ההמשכיות שלנו – בידיים שלכם

 

לימודי ביולוגיה לתואר ראשון נועדו לספק לבוגריהם את כל הידע וההכשרה הנחוצים להתמקצעות בתחום הנבחר על ידם – כך שיוכלו להשפיע על התפתחות המחקר – ועל החיים עצמם – כתוצאה מכך. בוגרי תואר זה יוצאים אל העולם כשהם נושאים בידם תעודות בעלות ערך רב בשוק האקדמי ובשוק העבודה, וכשהם בעלי ידע תיאורטי ומעשי המאפשרים להם בחירה בין מגוון רחב של תפקידים בתחומי עיסוק רבים מספור.

 

הביולוגיה היא, כאמור, בסיס ואם לתחומי מחקר ופיתוח רבים כיום; רובם ככולם נמצאים בהתפתחות מתמדת – והם קריטיים להמשך קידומנו ולעתים, אף להמשך קיומנו על פני כוכב הלכת שלנו. בואו לקחת חלק בזה ולהפיח חיים נוספים בעולם שהוא כבר – מלא חיים.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על ביולוגיה?

רוצה לדעת יותר על ביולוגיה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
האם ללימודי ביולוגיה מספיק 3 יחידות מתמטיקה?
לימודי ביולוגיה - באיזה מסלול לבחור?
לימודי ביולוגיה אגרונומיה - תנאי קבלה
לימודי ביולוגיה ימית עם 3 יחידות מתמטיקה - האם אפשרי?
לימודי ביולוגיה כללית או ביולוגיה ימית?
לימודי ביולוגיה - באוניברסיטת בר אילן או בתל אביב?
לימודי ביולוגיה אקולוגית, תואר ראשון