רוצה פרטים על תואר שני בחינוך סביבתי?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני בחינוך סביבתי

רוצה לדעת על תואר שני בחינוך סביבתי? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בחינוך סביבתי

 

כל העוסקים בתחום החינוך יודעים כי חינוך הינו כלי מרכזי המאפשר שינוי חברתי. באמצעות חינוך נכון, ניתן להטמיע ערכים חברתיים בקרב בני הדור הצעיר, אשר לימים יהיו לבני הדור הוותיק ויהיה עליהם להעביר ערכים אלו לבאים בתור. מעגל קסמים זה מרחיב את תחום החינוך בישראל והופך אותו בשנים האחרונות לאחד מן הענפים החשובים ביותר בחברה הישראלית.

 

בעקבות התפתחויות אלו, פועלות כיום בישראל תוכניות לימוד רבות ומורכבות בתחום החינוך. תוכניות אלו כוללות שילוב של ענף החינוך עם ענפים נוספים כגון איכות סביבה, ליקויי למידה, חינוך יהודי, חינוך מנהיגותי ועוד.

 

המודעות ההולכת וגוברת לחשיבות השמירה על איכות הסביבה בישראל הביאה מושגים כגון "התחממות גלובאלית" או "זיהום האוויר" לשגורים בכל פה. מגמה זו חודרת לאחרונה באופן מאסיבי גם לענף החינוך. כיום, במוסדות חינוך רבים ברחבי הארץ נערכים שיעורים בחינוך לאיכות סביבה אשר תורמים להגברת המודעות לסביבה ירוקה בקרב ילדים בכל הגילאים.

 

מדוע ללמוד תואר שני לחינוך סביבתי?

 

הגידול הדמוגרפי המהיר באוכלוסייה במדינת ישראל, השינויים הסביבתיים בכל כדור הארץ, וכן הרגלי הצריכה בעולם המערבי, העלו את הסוגיה הסביבתית לסדר היום הלאומי. הוראת החינוך הסביבתי הופכת אם כן לשליחות של ממש. לימודים אלו לא נועדו רק להעביר את המסר לתלמידים במערכת החינוך, אלא גם להטמיע בהם את היכולת להביא לשינוי של ממש.

 

מה לומדים?

 

מטרתה של התוכנית ללימודי תואר שני בחינוך בתחום איכות הסביבה הינה להעניק לבוגרים את האפשרות להעביר לתלמידיהם את חשיבות הנושא הסביבתי. תוכנית הלימודים משלבת בין סוגיות חינוכיות העוסקות באיכות הסביבה לבין דיסציפלינות ממדעי הטבע והחיים. התוכנית מאופיינת באווירה שונה ושיעורים רבים נלמדים בשטח ומחוץ לכותלי הכיתה הקלאסית.

 

מסלול לימודים זה מורכב משלושה מרכיבים עיקריים - חלק מדעי, חלק חינוכי וחלק חברתי-ציבורי:

 

  • המרכיב המדעי עוסק בעובדות ופרטים חשובים בתחום הסביבה, מטרתו להעניק למורה את הכלים להתמודד עם שאלות רבות אשר יציגו לו תלמידיו. מרכיב זה כולל ידע הקשור לנושא הסביבה, מדעי כדור הארץ, כימיה, אקולוגיה וביולוגיה סביבתית.

 

  • מרכיב החינוכי בתוכנית ללימודי חינוך סביבתי נלמדים היבטים אתיים, פילוסופיים ואפיסטמולוגיים של התחום, ומשקיעים בטיפוח אידיאולוגיה ומודעות סביבתית. הסטודנטים מקבלים את הידע הנדרש לתכנון לימודים, ולהוראה ולמידה של נושאים סביבתיים.

 

  • במרכיב החברתי ציבורי בתוכנית נלמדים קורסים הקשורים לפוליטיקה וסביבה, פסיכולוגיה סביבתית, ולהיבטים ציבוריים ומשפטיים של איכות הסביבה.

 

הנושאים בתוכנית לתואר שני בחינוך סביבתי נקשרים לתחום מדעי החברה וההתנהגות, למדעי החיים והטבע ,למדעי החינוך ולסוגיות סביבתיות. השכלה רחבה זו עשוייה לסייע לבוגרי המסלול להתמודד עם בעיות יסוד בנושאי הסביבה תוך הפנמת גישה חינוכית וחברתית, שתתרום לבתי הספר, לקהילה ולכלל החברה.

 

נושאי לימוד

 

הקורסים השונים בלימודי חינוך סביבתי לתואר שני משלבים כאמור בין לימודי חינוך ומתודולוגיה, לימודי מדעים, ולימודי חינוך וחברה. הנושאים הקשורים למדעי הטבע ולנושאים סביבתיים הם:

 

  • מיקרואורגניזמים ובריאות
  • היבטים ציבוריים ומשפטיים
  • היבטים הפילוסופי
  • ביולוגיה סביבתית
  • הוראה ולמידה בנושאים סביבתיים
  • פוליטיקה וסביבה
  • אקולוגיה תיאורטית ויישומית
  • תכנון לימודים
  • קרקע ואטמוספירה וגיאולוגיה
  • איכות האוויר
  • זיהומי מים וקרקע
  • מיקרוביולוגיה סביבתית
  • שיטות מחקר כמותיות ואיכותניות
  • אסונות סביבתיים
  • הידרולוגיה ומשאבי מים ביש
  • ועוד

 

הסטודנטים בתוכנית ללימודי תואר שני בחינוך סביבתי , נדרשים לקראת סיום התוכנית, להכין עבודת גמר בה יתנסו ביישום החומר שרכשו בתוכנית.

 

היכן לומדים?

 

תואר שני בחינוך סביבתי ניתן למצוא במספר מוסדות

 

  • הקריה האקדמית אונו (קריית אונו): בקריה האקדמית אונו - קמפוס קריית אונו ניתן לקחת חלק בתכית לתואר שני בחינוך בהתמחות חינוך סביבתי. אורך התכנית שנה ו - 4 חודשים ובמהלכה מתמקדים בתחום מדעי הסביבה.

 

  • מכללת סמינר הקיבוצים (תל אביב): במכללת סמינר הקיבוצים מתקיימת תכנית לתואר שני בחינוך סביבתי שבה ניתן לבחון מקרוב את חשיבות הטמעת המודעות האקולוגית בחינוך. 

 

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן): מתקיימת תכנית לתואר מוסמך בחינוך מדעי טכנולוגי במגמת חינוך סביבתי, התכנית שייכת לבית הספר לקיימות וסביבה של אוניברסיטת בר אילן.

 

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות נוספים ללימודי תואר שני, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

 

 

תנאי הקבלה

 

המועמדים לתואר שני נדרשים להיות בעלי תואר ראשון בחינוך עם התמחות במדעי הטבע או בעלי תואר בהנדסה עם תעודת הוראה. בעת פנייתם למוסד הלימודים, יהיה על המועמדים להציג גם ניסיון בתחום החינוך וציון ממוצע של 80 לפחות בתואר הראשון. מורים בעלי תואר ראשון מפקולטות אחרות, יכולים אף הם להתקבל לתוכנית בכפוף להשלמת קורסים מסוימים ממדעי הטבע.

 

מה עושים עם תואר זה?

 

תואר שני בחינוך סביבתי, ככל תואר מתקדם בחינוך, מעניק לבוגר מעמד מיוחד במערכת החינוך. כיום, בהתאם לרפורמות בענף החינוך, תואר שני יכול להיות משמעותי גם מבחינת הקידום במוסד הלימודים וגם מבחינת השכר. בנוסף, בוגרי תואר זה יכולים לפנות גם להדרכה ופיקוח על מוסדות פרטיים כגון חוגי טבע, החברה להגנת הטבע, קייטנות העוסקות בטבע וסביבה ועוד. המודעות העולה לחשיבות החינוך הסביבתי הופכת תחום זה למבוקש ומוערך בקרב מוסדות החינוך ברחבי הארץ.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בחינוך סביבתי?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בחינוך סביבתי?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר שני בחינוך סביבתי
שאלות הגולשים בנושא
לימודי תואר שני בחינוך סביבתי