לימודי קניינות וניהול אופנה בשנקר - לימודי חוץ והמשך

לימודי קניינות וניהול אופנה בשנקר - לימודי חוץ והמשך

לימודי תעודה בקניינות וניהול אופנה במחלקה ללימודי חוץ של שנקר

 

נושמים אופנה

 

תעשיית האופנה הישראלית מתפתחת בעשורים האחרונים במהירות תוך פתיחות רבה למגמות ולטרנדים המגיעים אלינו מהזירה הבינלאומית. רשתות מקומיות פותחות סניפים ברחבי העולם, מעצבים עצמאיים מבססים את מעמדם בתחום האופנה העילית ומותגים שיכולנו לרכוש בעבר רק במהלך גיחות לאירופה ממתינים כעת בכל קניון בארץ שנבוא, נמדוד וניקח. כל אלה מביאים לדרישה בשוק הטקסטיל לאנשי מקצוע מעולם העיצוב האוחזים גם בהכשרה ניהולית. במחלקה ללימודי חוץ והמשך של בית הספר הגבוה לעיצוב ולהנדסה שנקר תוכלו למצוא תכנית מקיפה לתעודה בלימודי אופנה המיועדת הן לעובדים בתחום והן למעוניינים לקחת בו חלק בעתיד.

 

למי מיועדים הלימודים?

 

הקורס לניהול אופנה בשנקר מיועדת לאוהבי אופנה בעלי יכולת ארגונית, יצירתיות וזיקה לחשיבה ניהולית המבקשים להעמיק את ידיעותיהם בענף תוך בחינת הקשרים פוליטיים, חברתיים וכלכליים. היא מומלצת במיוחד לבוגרי תארים ראשונים בטקסטיל ובעיצוב, בניהול, בכלכלה ובתקשורת. מועמדים בעלי ניסיון מעשי מוכח בענף האופנה יתקבלו גם ללא השכלה אקדמית קודמת.

 

תכנית הלימודים

 

מדובר בתכנית שנתית המתחלקת לשתי חטיבות כאשר אופי הלימודים שונה בכל אחת מהן: במחציתה הראשונה של שנת הלימודים, עיקר הדגש הוא על העמקה במבואות תיאורטיים לתחום ניהול האופנה כגון יסודות בכלכלה ומבוא לניהול. במהלכה המשתתפים ייחשפו למושגים מרכזיים בסחר, בקניינות ובשיווק. בהמשך, עובר המוקד לרמת הפרקטיקה, אז ירכשו הסטודנטים מיומנויות בקבלת החלטות לרכישת מוצרי אופנה ולבניית קולקציה תוך כדי תרגול אישי מעשי. הם יתנסו בפיתוח מוצר אופנה ובניהול משא ומתן, יתרגלו אסטרטגיות מכירה, יעמיקו במיצוב חזותי בבניית תכנית עסקית ובשיווק ברשתות חברתיות.

 

 

מתכונת הלימוד

 

הקורס כולל שני מפגשים שבועיים, שכל אחד מהם נמשך שלוש שעות - שיעור אחד באמצע השבוע בשעות אחר הצהריים ומפגש נוסף בימי שישי בבוקר. בסך הכל כוללת התכנית כ - 300 שעות לימוד. תכנית הלימודים מגוונת באופייה ומתבססת על שיעורים תיאורטיים ומעשיים, סמינריונים, סדנאות מומחים וכן הרצאות אורח רבות שתועברנה על ידי בכירים בתעשיית האופנה הישראלית. במקביל, יינתן מקום רב להנחיה אישית. בסיום שנת הלימודים יידרשו הסטודנטים להגיש תרגיל מסכם בו יתנסו בתרגום לשטח של הידע אותו צברו בסדנאות המומחים ובסמינריונים.

 

נושאי הלימוד

 

  • ניהול הייצור והמימון
  • מיקרו כלכלה
  • תמחיר ובניית תקציב
  • אפיון בדים
  • זיהוי ערכי מותג
  • זיהוי סיכונים פיננסיים 
  • עיצוב לרשתות 
  • ניהול מותגים ורשתות
  • בניית פרופיל לקוח
  • יצירת שרשרת אספקה
  • יצירת חווית קנייה
  • סחר בינלאומי, מיקור חוץ 
  • אסטרטגיות מכירה
  • זיהוי טרנדים וחדשנות באופנה
  • יחסי ציבור באופנה
  • פרסום, קידום מכירות ושיווק מקוון
  • בנית תכנית עסקית 
  • תקשורת בינאישית וניהול משא ומתן
  • תמחיר וניתוח דוחות     
  • בניית תקציב קנית ותמהיל קולקציה
  • ועוד
  • מגמות בענף הטקסטיל בשוק הישראלי     
 

 

סגל המרצים

 

ראש התכנית היא בוגרת לימודי עיצוב אופנה בשנקר המחזיקה גם בתואר שני בתכנית הבינתחומית לאמנויות של אוניברסיטת תל אביב. היא מתמחה בניהול מסחרי בתחום האופנה ומרצה במספר אקדמיות לעיצוב.

 

תעודה

 

בסיום המסלול תוענק לסטודנטים תעודת בוגר ניהול אופנה מטעם שנקר.