רוצה פרטים על קידום נוער לתואר ראשון?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר ראשון בקידום נוער - רוצה לעבוד עם נוער בסיכון?

רוצה לדעת על קידום נוער לתואר ראשון? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...


איפה ללמוד חינוך? לחצו כאן למוסדות המובילים 

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי קידום נוער לתואר ראשון

 
לימודי קידום נוער לתואר ראשון מתמקדים בטיפול ובסיוע לבני נוער הנמצאים במצבים של סיכון, משבר, ומצוקה. מסלולי הלימוד בתחום זה שונים במקצת בין המוסדות האקדמיים השונים, אך ברובם ככולם נלמד תחום קידום הנוער במסגרת הלימודים לתואר ראשון בחינוך. לרוב, התכנית נפרשת על פני ארבע שנים.
 
 
מה לומדים?
 
במסגרת לימודי קידום נוער לתואר ראשון, מקבלים הסטודנטים השכלה רחבה אודות תחום הנוער בסיכון בישראל, על דרכי ההתמודדות המותאמות לבני נוער אלה, על שיטות הטיפול הרלוונטיות, ועוד. כל זאת, מתוך ראייה רחבה ואינטגרטיבית המקיפה נושאים כסוציולוגיה, עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה, חינוך, קרימינולוגיה, ועוד.
 
הסטודנטים נחשפים לנושאים מתחום החינוך הבלתי פורמלי, לומדים להכיר מאפיינים פסיכולוגיים נורמטיביים וחריגים של גיל ההתבגרות, לומדים על תרבות בקרב הנוער, וכן רוכשים ידע בנושאים כהתנהגות קבוצתית, שיטות להתערבות חינוכית, שיטות למניעה חינוכית ועוד. 
 
כמו כן, הסטודנטים מתנסים בעבודה בשטח עם בני נוער, מתוך יישום של מתודות ההתערבות הטיפוליות והחינוכיות הנלמדות במסלול, מתמודדים עם נושאים כאלימות בקרב בני הנוער, מתרגלים זיהוי של מצבי סיכון אצל מתבגרים, ואף מתמודדים עם נושאים כסטיות נורמטיביות. בנוסף, הסטודנטים משתלבים בהתמחות בבתי ספר, בפנימיות, במוסדות, בבתי כלא לנוער, בהוסטלים ובמעונות לנוער בסיכון. במסגרת ההתמחות מושם דגש על זהותו המקצועית של איש החינוך העוסק בטיפול ובקידום נוער.
 
נושאי הלימוד
  • עבריינות נוער.
  • הגישה הקהילתית.
  • פדגוגיה ביקורתית.
  • התמכרויות בקרב בני נוער.
  • בית הספר, הקהילה, והממסד.
  • התמודדות עם מצבי לחץ וחירום.
  • הערכת תכניות התערבות בחינוך הבלתי פורמלי.
  • ועוד.
 
כמה זמן לומדים?

משך הלימודים לתואר B.Ed הינו 4 שנים, השנה הרביעית מוקדשת ברובה להתנסות מעשית במערכת החינוך (סטאז'). אורך הלימודים במסלולים לתואר B.A (ללא תעודת הוראה) הינו שלוש שנים.
 
היכן לומדים? 
  • המכללה האקדמית בית ברל (כפר סבא) – מציעה מסלול לימודים לקידום נוער, המעניק לתלמידיו תעודת בוגר בחינוך, כמו גם תעודת "עובד חינוך" מטעם משרד החינוך ומכללת בית ברל. במכללה זו ניתן ללמוד במסלול זה בשלוש תכניות שונות: בשילוב עם תעודת הוראה לחינוך העל יסודי ובהתמחות במקצוע מסוים, בשילוב עם חינוך מיוחד – ואז משך התואר הוא חמש שנים, או בשילוב עם תעודת הוראה באנגלית לבתי הספר העל יסודיים.

 

  • המכללה האקדמית אורנים (קריית טבעון) - ניתן ללמוד בהתמחות נוער בסיכון במסגרת לימודי חינוך בלתי פורמלי לתואר ראשון - חינוך חברתי קהילתי.

 

  • הקריה האקדמית אונו (קמפוס סביון, ירושלים, וחיפה) - מתקיימים לימודים לתואר B.A בחינוך וחברה, עם מיקוד נוער במצבי סיכון. משך הלימודים שלוש שנים. בקמפוסים בירושלים ובחיפה מתקיימים הלימודים במסלול בוקר, ובקמפוס סביון ניתן לבחור בין לימודי יום לבין לימודי ערב. לבוגרים מוענקות תעודות מדריכי מוגנות ברשת,

 

  • מכללת קיי (באר שבע) – במכללת קיי מתקיים מסלול ללימודי תואר ראשון בחינוך בלתי פורמלי, עם התמחות בקידום נוער ובעבודה עם נוער בסיכון. נוסף על התואר הראשון בחינוך, זוכים בוגרי מסלול זה גם בתעודת "עובד חינוך" וגם בתעודת הוראה לחטיבות הביניים (כיתות ז' – ט').
 
  • מכללת דוד ילין (ירושלים) – במכללה זו מציעים תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה בהתמחות קידום נוער, במסגרת החוג לחינוך בלתי פורמלי. הלימודים נערכים במתכונת דו חוגית, והם מקיפים 26 שעות לימוד שנתיות.
 
מהם תנאי הקבלה?
 
תנאי הקבלה משתנים ממוסד למוסד וכן מעת לעת. על המועמדים לעמוד בדרישות הבאות:
  • ציון התאמה (שקלול הציון בפסיכומטרי עם ממוצע הבגרויות) 540 ומעלה.
  • ישנם מסלולי קבלה ללא פסיכומטרי, למועמדים בעלי תעודת בגרות בממוצע גבוה (אשר נע בין 85 – 92 ומשתנה ממוסד למוסד).
  • ראיון אישי, ולעיתים תהליכי מיון נוספים כגון ראיון קבוצתי.
  • בחלק מן המוסדות, מועמדים מעל גיל 30, שאין ברשותם בגרות מלאה, יכולים להתקבל על סמך הציון בפסיכומטרי, או במכינה, וכן ראיון קבלה.
 

אילו תעודות מקבלים?

 

בסיום הלימודים, זכאים הבוגרים לקבלת תואר ראשון B.Ed (במסלולים מסוימים מוענק תואר B.A, כגון בקריה האקדמית אונו). כמו כן, מוענקות תעודות שונות, כגון:

  • תעודת עובד חינוך.
  • תעודת הוראה לחטיבות הביניים.
  • תעודה בהתערבות קבוצתית עם צעירים ומתבגרים.
  • תעודת עובד נוער בסיכון בפנימיות ובקהילה.
  • תעודת מדריכי מוגנות ברשת.

 

יש להדגיש, כי לא כל התעודות הללו מוענקות בכל המוסדות, וכי התעודות אינן מוענקות כולם באותו המסלול. יש לוודא מול כל מוסד לימוד אילו תעודות מוענקות לבוגרים.

 
מהן אפשרויות התעסוקה? 
 
בתום לימודי קידום נוער במסלולים השונים לתואר ראשון, יוכלו הבוגרים להשתלב בעבודה חינוכית וטיפולית במסגרות שונות של חינוך בלתי פורמלי, כגון פנימיות, הוסטלים, כפרי נוער, וכדומה, וכן ביחידות ציבוריות לקידום נוער. במסגרות אלה יוכלו הבוגרים לעבוד כמדריכים וכמטפלים, ובהמשך הדרך - כרכזים וכמנהלים. כמו כן, התכנית מאפשרת למי שכבר עובדים במסגרות עם בני נוער, כגון פנימיות ותנועות נוער, להרחיב את הידע שברשותם, ולקדם התערבויות קבוצתיות עם מתבגרים במסגרת עבודתם השוטפת.

ישנם בוגרים המחליטים להמשיך גם לתואר שני בתחום החינוך, או במקצועות טיפוליים משיקים (לעיתים יש צורך בהשלמות). תואר מוסמך בחינוך יכול לסייע לקידום הקריירה של עובדים במשרד החינוך, ובמקרים מסוימים גם להעלאת רמות השכר.
 
 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קידום נוער לתואר ראשון?

רוצה לדעת יותר על קידום נוער לתואר ראשון?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
תואר ראשון-קידום נוער או חינוך מיוחד?
לימודים ותעסוקה בתחום נוער בסיכון
איזה תואר מתאים לעבודה בחינוך בלתי פורמלי עם נוער בסיכון?
תואר ראשון בחינוך פורמלי או נוער בסיכון
מה ללמוד כדי לעבוד עם נוער בסיכון?
לימודי קידום נוער - עבודה עם נוער בסיכון
מה אפשר ללמוד כדי לעבוד עם נוער בסיכון?