קורס חשמלאי ראשי במכללת אורט סינגאלובסקי

קורס חשמלאי ראשי במכללת אורט סינגאלובסקי

קורס חשמלאי ראשי במכללת אורט סינגאלובסקי תל אביב


מתקדמים בדרגות בענף החשמל


בענף החשמלאות, דרגת "חשמלאי ראשי" היא השלישית במערך ההסמכות שניתנות לבעלי המקצוע. חשמלאים ראשיים מורשים לבצע עבודות פיקוח והתקנה של מערכות חשמל בבתים ובתעשייה ולערוך תכניות חשמל עד לעוצמה של 3*250 אמפר, או מערכות תלת פאזי.


במכללת אורט סינגאלובסקי תל אביב מציעים קורס חשמלאי ראשי, שמיועד לבעלי ניסיון וידע בעולם החשמל. התכנית, שנערכת בפיקוח של משרד הכלכלה, מכינה את המשתתפים לקראת בחינות ההסמכה החיצוניות שעורך המשרד, ומאפשרות קבלת ההסמכה לעבודה. הרישיון שניתן לבוגרים מאפשר להם לשדרג את מעמדם המקצועי ולזכות באפשרויות עבודה חדשות. כמו כן, הם מסוגלים בסיומו לעבוד כעצמאיים ולפתוח עסק משלהם בענף החשמל.

 


תכנית הלימודים


המשתתפים בקורס רוכשים תחילה את הבסיס למקצוע החשמלאי הראשי, ומתוודעים לסוגיות מרכזיות בפיזיקה, במתמטיקה ובתורת החשמל. לאחר מכן, הם בוחנים את אופן פעולתן של סוגי מכונות חשמל כמו למשל שנאים חד ותלת פאזיים ומכונות זרם ישיר. בהמשך, הם לומדים על התקנות במערכות חשמל בתעשייה ובבתי מגורים ועל ביצוע תיקונים לתקלות שמתרחשות בהן. הם אף מתנסים בביצוע עבודות החשמל השונות באופן מעשי במהלך הקורס.


מתכונת הלימוד


הקורס מתקיים בשני מסלולים, בהתאם לניסיון הקודם של התלמידים. עבור משתתפים בעלי רישיון חשמלאי מוסמך, מתפרש הקורס על פני כ - 460 שעות לימוד אקדמיות. לאלו שברשותם תעודת חשמלאי מוסמך ושנה של ניסיון בעבודה, נמשך הקורס כ - 600 שעות לימוד. בסך הכל נמשך הקורס בין 14 ל - 18 חודשים. המפגשים נערכים פעמיים בשבוע, בשעות הערב. בנוסף להרצאות פרונטליות עיוניות, לוקחים התלמידים חלק גם במעבדות ובתרגולים מעשיים.


נושאי הלימוד

 

  • פעולת מתקני חשמל
  • תכניות במתקני חשמל
  • מערכות חשמל ביתיות
  • בקרה ופיקוד במתקנים
  • מתקנים ומכונות חשמל
  • תכניות חשמל לבתי מלאכה    

 

 

על מוסד הלימוד


מכללת אורט סינגאלובסקי בתל אביב היא מוסד לימוד טכנולוגי ומדעי בו מתקיימים קורסים שונים לקבלת תעודת מקצוע. נושאי התכניות כוללים, למשל, רשתות, מערכות מיזוג וקירור, בקרה, חשמל ומחשבים. מרבית המסלולים מתקיימים במתכונת הלימודי ערב, וכוללים תרגול מעשי רב לצד הרצאות עיוניות. דרך התכניות, שואפת המכללה לסייע לבוגרים להשתלב במגוון תפקידים בשוק העבודה.


תנאי קבלה


לקורס חשמלאי ראשי במכללת אורט סינגאלובסקי תל אביב מתקבלים מועמדים שברשותם רישיון "חשמלאי מוסמך", או תעודת סיום קורס חשמלאי מוסמך ומסמכים המאשרים ניסיון בעיבודה בענף במשך שנה לפחות. הקבלה למסלול מותנית בנוסף גם באישור של משרד הכלכלה.


תעודה


משתתפים אשר מסיימים בהצלחה את לימודיהם בקורס, זכאים לקבל תעודת "חשמלאי ראשי", המוענקת מטעם מכללת אורט סינגאלובסקי בתל אביב ומשרד הכלכלה. על מנת לקבל את הדיפלומה התלמידים נדרשים לעבור את הבחינות ולעמוד בחובות הלימודיות השוטפות לאורך התכנית. רישיון החשמלאי הראשי ניתן בכפוף לתקנות חוק החשמל. בוגרים המעוניינים בכך יכולים להמשיך את לימודיהם על מנת להתקדם במערך הדרגות ולגשת לקורס חשמלאי מתח גבוה.

עוד מסלולי לימוד - אורט סינגאלובסקי תל אביב