קורס מובילי תכניות ויסות עצמי למורים במכללה האקדמית אורנים - לימודי חוץ

רוצה לדעת על לימודים בנושאי לימודי חינוך לתעודה? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על אורנים לימודי חוץ - קורס מובילי ויסות עצמי.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס הכשרת מובילי תכניות ויסות עצמי קידום קוגניטיבי, רגשי וחברתי של תלמידים ביחידה ללימודי חוץ במכללה האקדמית אורנים

 

מסלול זה לא פעיל, למסלולים נוספים של המכללה האקדמית אורנים - היחידה ללימודי חוץ לחצו כאן


אל עצמי

 

ויסות עצמי הוא היכולת של האדם להתאים את המחשבות שלו, את הרגשות שלו ואת ההתנהגות שלו לפי נורמות חברתיות למען הסתגלות למצבים מסוימים או למען השגת מטרה. יכולת הוויסות העצמי מאפשרת לבחור את דרך ההתנהגות על סמך שיקול דעת הנובע משיח פנימי של האדם עם עצמו. הוויסות העצמית מבוסס על תהליכים המצויים בטווח שבין הרגש לקוגניציה והוא כולל שליטה על עכבות, דחיית סיפוקים, מיומנויות קשב, שימור מטרות והיכולת לאתר טעויות עצמיות ולתקן אותן בהתאם.

 

ויסות עצמי אצל ילדים הוא כלי חשוב אשר מסייע להם בתחומים רבים, החל מהתאמה לסיטואציות חברתיות והשתלבות בחברה וכלה במיומנויות למידה והצלחה במשימות ובמטלות בכיתה. חלק עיקרי בוויסות העצמי הוא היכולת לנסח מטרות, לעקוב אחר ההתקדמות האישית ולהעריך את התוצאה הסופית. על כן, כלים לוויסות עצמי תורמים לאנשי החינוך, ההוראה והטיפול ומסייעים להם להתמודד עם תלמידים עם קשיים לימודיים ורגשיים בכיתות הטרוגניות.

 


תכנית הלימודים

 

קורס מובילי תכניות של ויסות עצמי: קידום קוגניטיבי, רגשי וחברתי של תלמידים בכיתה הטרוגנית ביחידה ללימודי חוץ של המכללה האקדמית אורנים מקנה למשתתפים ידע תיאורטי לצד כלים יישומיים לקידום ולהובלה של תהליכי ויסות עצמי בקרב ילדים ובני נוער אך גם להורים ולצוות החינוכי. לשם כך לומדים על עקרונות של תהליכי ויסות עצמי הכוללים מיקוד קשב, ארגון זמן, ארגון של סביבת הלמידה, איזון חברתי, הפעלת אסטרטגיות קוגניטיביות ושימוש נכון בכלים רגשיים ומוטיבציוניים. בזכות למידה של תהליכים אלה אפשר לחזק את תחושת השייכות והמעורבות של הילדים כדי לשפר השגיות ולשיפור כללי של איכות החיים.

 

משתתפי הקורס לומדים על מושגי יסוד בתחום הוויסות העצמי ועל הקשר שלהם למוטיבציה ולמטה - קוגניציה. הם מעמיקים את הידע שלהם על התפיסה ההומניסטית של הוויסות העצמי ועל החשיבות שלו לחיזוק העצמאות מצד אחד ולשייכות מצד שני. נוסף על כך, הם לומדים על הקניית כלים לוויסות עצמי לא רק בקרב ילדים במסגרות חינוכיות, אלא גם על רכישה של היכולת בקרב מבוגרים – הן הורים והן אנשי חינוך. התלמידים לומדים על עצמם את התהליכים ליצירת תהליכי ויסות עצמית כדי שהם יבינו לעומק את ההשפעה של התהליך כך הם שיוכלו להעביר הכלים מתוך מקום של הבנה והזדהות.


מתכונת הלימוד

 

הלימודים נמשכים שנה אקדמית אחת, היקף של כל מפגש הוא ארבע שעות אקדמיות. נוסף על כך ישנן 120 שעות התנסות מעשית. המפגשים מתקיימים אחת לשבוע בשעות אחר הצהריים. תכנית הלימודים כוללת התנסות מעשית של הפעלת תהליכים בשדה החינוכי במטרה לאפשר למשתתפים לקדם תהליכי ויסות עצמי ולהוביל שינויים במסגרות שבהן הם פועלים.


נושאי לימוד

 

  • ויסות עצמי אצל מבוגרים
  • אוטונומיה, מעורבות ושייכות
  • ויסות עצמי לשימוש אנשי חינוך
  • ויסות עצמי, מוטיבציה ומטא - קוגניציה   
  • מיקוד קשב
  • הובלת שינויים
  • קידום מסוגלות עצמית   
  • ועוד

 

על מוסד הלימודים

 

היחידה ללימודי חוץ של המכללה האקדמית אורנים היא מוסד ללימודים מתקדמים להכשרות ולהשתלמויות המיועדות בעיקרן לאנשי חינוך והוראה. כמו כן, היחידה פותחת את שעריה בפני אנשים המעוניינים לעשות הסבה מקצועית ולאנשים חסרי ניסיון אשר רוצים לרכוש מקצוע מעשי. מסלולי הלימוד של היחידה משלבים בין לימודים עיוניים לבין לימודים מעשיים אשר מבוססים על יצירתיות ועל חדשנות. סגל המרצים של היחידה הם אקדמאיים מנוסים שלהם המיומנויות הנדרשות ללימוד ולהכשרה של סטודנטים לקראת עבודה מעשית.

 

בין תכניות הלימוד של היחידה אפשר ללמוד קורס שותפות הורים בגישה רב - ממדית, קורס מיינדפולנס ככלי עבודה ייעוצי, קורס מנהלי קייטנות וקורס מדריכים ליצירה אמנותית ומלאכת יד בחינוך הבלתי פורמלי.

 

תנאי קבלה

 

קורס מובילי תכניות של ויסות עצמי מיועד לעובדי מערכת החינוך כמו מורות, יועצות חינוכיות, רכזות פדגוגיות, מרצות, מנהלות בתי ספר, מדריכות מורים, גננות, מדריכות של הגיל הרך, מנהלות ומדריכות בחינוך הבלתי פורמלי וכן גם לעובדות סוציאליות, למנחות הורים ולקצינות ביקור סדיר. לקורס מתקבלים בעלי תואר ראשון בממוצע ציונים 80 לפחות.


תעודה

 

משתתפי הקורס שנוכחים בכל השיעורים, עומדים בכל דרישות הקורס, לרבות ההתנסות המעשית והגשת העבודה המסכמת, מקבלים תעודת בוגר התכנית למובילי תכניות של ויסות עצמי מטעם המכללה האקדמית אורנים.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: המכללה האקדמית אורנים - היחידה ללימודי חוץ

עוד מסלולי לימוד - לימודי תעודה - אורנים

כלים שיעזרו לך לבחור