רוצה פרטים על פסיכומטרי בתיכון?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס פסיכומטרי לכיתה י' - י"א או י"ב

רוצה לדעת על פסיכומטרי בתיכון? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


פסיכומטרי בתיכון  - פסיכומטרי בזמן הלימודים?
 

האם כדאי לעשות פסיכומטרי בתיכון?

 

חשיבות מבחן הפסיכומטרי היא גבוהה מאד. כמעט כל מוסד אקדמי דורש, כחלק מתנאי הקבלה, ציון פסיכומטרי בנוסף לציוני בחינות הבגרות, והציון המשוקלל בין השניים (הידוע גם בשם ציון התאמה, או סכם) הינו מרכיב מהותי בקבלה למסלולים אקדמיים רבים לתואר הראשון. המבחן הפסיכומטרי בנוי משלושה חלקים מרכזיים: אנגלית, חשיבה מתמטית וחשיבה מילולית, וכן חלק נוסף של כתיבת חיבור. מכיוון שנושאים אלו נלמדים בבתי הספר העל יסודיים בכיתות י, י"א או י"ב, והחומר עודנו "טרי" במוחם של התלמידים, מקובל לחשוב שכדאי לנצל את המומנטום, ולהיבחן בתקופת התיכון.

 

היתרונות

 

תלמידי התיכון לומדים לבחינות הבגרות, והם מורגלים בשינון ובתרגול חומר בכמות גדולה, ובעמידה במצבי לחץ שעשויים לעלות בזמן הבחינה. עיסוקם המרכזי של רוב בני הנוער הוא לימודים, ויש להם זמן פנוי רב יותר לעומת חיילים משוחררים, או צעירים בני עשרים ומעלה, המתמודדים עם אתגרי החיים, כגון: חיפוש עבודה, שינוי מקום מגורים, זוגיות טרייה, ועוד. בגילאים שלאחר הצבא מטרידות את הצעירים שאלות נוספות, כגון - מה כדאי ללמוד, או האם בכלל כדאי ללמוד? לחצים אלו עשויים להפריע לריכוז ולמחויבות הדרושים כדי לצלוח את המבחן הפסיכומטרי.

 

צעירים שהשתלבו במקומות עבודה מסודרים, עשויים להיתקל בקושי לשלב בין עבודה ללימודים אינטנסיביים לקראת הבחינה. לעומתם, אלה הניגשים למבחן הפסיכומטרי בזמן התיכון מנצלים את כל התנאים שעומדים לרשותם - החומר הטרי בראש במקצועות האנגלית והמתמטיקה, הזמן החופשי והמוכנות הנפשית להתמודדות בשעת מבחן. לאחר הצבא הם יהיו פנויים לצאת לטיולים בחו"ל ולהמשיך ישירות לאוניברסיטה או למכללה.

 

 

החסרונות

 

תקופת התיכון היא תקופה רוויית לחצים. בני הנוער מתמודדים עם בחינות הבגרות ועם קשרים חברתיים התופסים מקום מרכזי ומשמעותי בחייהם. על אף שנראה כאילו יש בידיהם זמן פנוי רב, למעשה הזמן קצר והמלאכה מרובה. מוטב להשקיע את האנרגיה בעמידה בבחינות הבגרות, שגם להן משקל לא מבוטל בתנאי הקבלה ללימודים, כדי להגיע לציונים טובים.

 

מי שחושב לגשת למבחן הפסיכומטרי בתקופת התיכון לשם האימון, ולהיבחן שוב בזמן מאוחר יותר, חשוב שיידע כי מחקרים מוכיחים שכאשר תלמידים ניגשים בפעם השנייה והשלישית למבחן הפסיכומטרי, הציון עולה בממוצע של 20 נקודות בלבד. הפרש זה אינו גבוה במיוחד, אם כי הוא לעיתים קריטי.

 

 

בגיל מבוגר יותר, קל יותר לחשוב בהגיון ולבחור מקצוע לימודים לפי שיקול דעת ולא על פי לחצים חברתיים. כך לדוגמה, מי שבטוח שהוא רוצה ללמוד רפואה (שלצורך קבלה אליהם נדרש ציון גבוה בפסיכומטרי, מעל 700), יפנה ללמידה את כל זמנו, ישקיע כסף בקורס הכנה לפסיכומטרי, ויתמקד במטרה. אם מישהו סיים את השירות הצבאי ובוחר במסגרת שאינה מצריכה כלל ציון פסיכומטרי, כמו לימוד בקורסים מקצועיים, לעיתים אין צורך לגשת לפסיכומטרי כלל כדי לעמוד בתנאי הקבלה לאותם מסלולי לימודי תעודה.

 

 

כמה זמן לומדים?


משך הקורסים נע בין חודשיים לשלושה חודשים. בחלק מן המקרים, הקורסים מתקיימים במתכונת מרוכזת במהלך חודשי הקיץ. במקרים אחרים, ניתן למצוא קורסים שהיקפם ארוך יותר, כחמישה חודשים, אשר נערכים במתכונת גמישה המביאה בחשבון את העומס הכרוך בלמידה לבגרויות ולפסיכומטרי במקביל.
 

היכן לומדים? 

  • קידום (ברחבי הארץ): רשת קידום מציעה מסלול הכנה לפסיכומטרי לתלמידי תיכון אשר מתאפיין בלמידה מותאמת אישית ואדפטיבית, שמאפשרת לתלמידים לנתח את הביצועים שלהם באופן יום יומי. המשתתפים יכולים להיעזר בלומדות וסרטונים במהלך הקורס וכן במפגשים קבוצתיים.

 

  • הייקיו - HighQ (פריסה ארצית): הקורס בחברת הייקיו משלב שעות לימוד אונליין בלייב יחד עם מפגשים בכיתה, וסימולציות בחינה. לרשות התלמידים אתר ואפליקציה לצורך תרגול החומר. לרשת שלוחות מצפון ועד דרום.

 

  • יואל גבע (ברחבי הארץ): מכון ההכנה יואל גבע עורך קורס ייעודי להכנה לפסיכומטרי לתיכוניסטים. כמו כן, אפשר ללמוד במסלול שמיועד למועמדים לעתודה אקדמית. רשת הכנה זו מציעה גם הכנה לבגרות במגוון של מקצועות. 

 

  • איזי ויי EZ WAY (ברחבי הארץ): רשת הכנה זו עורכת מגוון של מסלולי פסיכומטרי ובהם גם פסיכומטרי ייעודי לתלמידי תיכון. אפשר ללמוד גם בקורסים לשיפור ולהשלמת בגרויות ובקורס הכנה לבחינת אמי"ר.

 

ציונים


הציונים בבחינה נעים בין 200 - 800. הציון הינו יחסי, כלומר נקבע ביחס לנבחנים האחרים באותו המועד ובמועדי העבר. הציונים עוברים אל הנבחנים לאחר כ - 45 ימים ממועד הבחינה. סמוך לאותו מועד, מועבר הציון גם למוסדות הלימוד. המידע המועבר כולל את הציון הכללי, וכן את פירוט הציונים בכל אחד החלקים (כמותי, מילולי, אנגלית). יש לציין כי הציונים תקפים לפרק זמן שבין 7 - 10 שנים.

 

מחיר - כמה עולה הקורס?


עלות קורס הפסיכומטרי נעה בין 5,500 - 10,000 שקלים, אולם עשויה להיות גבוהה מטווח זה, ולהשתנות מעת לעת. יש לציין כי מרבית ההנחות הכלליות שמציעים מכוני ההכנה מיועדות לחיילים משוחררים ולבוגרי השירות הלאומי, אולם ניתן למצוא קורסים בעלות מופחתת גם במסגרות המתאימות לתלמידי תיכון, כגון קורסים הנערכים בתיכונים במתכונת מרוכזת.

 

לסיכום

 

לתלמידי תיכון חרוצים, שאפתנים ובעלי מוטיבציה גבוהה, כדאי בהחלט לשקול לגשת למבחן הפסיכומטרי עוד בזמן לימודיהם בבית הספר. מי שמרגיש שהמבחן דורש ממנו מאמצים שיבואו על חשבון בחינות הבגרות, מוטב לו לחכות עד אחרי הצבא, להשתתף בקורס הכנה טוב ולהצליח גם במבחני הבגרות וגם במבחן הפסיכומטרי. אפשר, כמובן, גם ללמוד לקראת פסיכומטרי בזמן הצבא.

 

 
שירות אישי חינם

צריך פרטים על פסיכומטרי בתיכון?

רוצה לדעת יותר על פסיכומטרי בתיכון?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
לעשות קורס פסיכומטרי או ללמוד לבד?
קורס פסיכומטרי - דביר דואני, זיו כספי או קידום?
קורס פסיכומטרי בערבית בירושלים
קורס פסיכומטרי הכי טוב
קורס פסיכומטרי - אנקורי או קידום?
קורס פסיכומטרי במסגרת הצבא
מה העלות של קורס פסיכומטרי קידום?