רוצה פרטים על לימודים בתחום?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

כמה מרוויח טכנאי מזגנים בישראל?

רוצה לדעת על שכר טכנאי מיזוג וקירור? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


משכורת טכנאי מיזוג אוויר

 

בענף הקירור והמיזוג פועלים בעלי תפקידים מגוונים. בין העובדים בענף נכללים טכנאי השירות ועוזרי הטכנאי, המגיעים עד לבית הלקוח לתת תמיכה, או לחילופין - ישנם העובדים במוסכים ומטפלים במערכות מיזוג לרכב. גם בענפים אלה נבדלים הטכנאים בתפקידיהם. ישנם האמונים על איתור תקלות וטיפול בהן, וישנם מומחים להתקנת המזגנים. נוסף על כך, ישנם טכנאים העובדים בתעשייה ונותנים שירותים לחדרי קירור והקפאה מסחריים. טכנאי קירור אחרים עובדים מול חברות בנייה וזוכים לנהל פרויקטים במיזוג אוויר בבניינים, או לנהל מערך אחזקה.

 

טבלת שכר

 

להלן המשכורות של טכנאי מיזוג האוויר במקצועות שונים:

 

סוג בעל המקצוע     שכר נטו חודשי     
עוזר טכנאי מיזוג אוויר    6,000 ש"ח / 30 ש"ח לשעה     
מתקין מזגנים 9,000 עד 10,000 ש"ח
טכנאי מיזוג אוויר 9,000 עד 15,000 ש"ח
טכנאי מיזוג לרכב 9,000 עד 11,000 ש"ח
טכנאי חדרי קירור (צ'ילרים)      8,000 עד 15,000 ש"ח
טכנאי תקלות 7,000 עד 13,000 ש"ח
מנהל אחזקה ופרויקטים 10,000 עד 17,000 ש"ח
תכנון מיזוג אוויר 8,500 עד 13,000 ש"ח
הנדסאי קירור ומיזוג / חשמל 10,00 עד 20,000 ש"ח
בניית יחידות מיזוג והתקנה (חשמלאי מוסמך)      11,000 עד  18,500 ש"ח

 

* לתשומת ליבכם, רמות השכר עשויות להשתנות מעת לעת.

 
סוג ההכשרה יכול להשפיע על רמת השכר. הנדסאים שלמדו מיזוג אוויר או חשמל זוכים במקרים מסוימים, אך לא תמיד, לשכר גבוה יותר בהשוואה לאלה המחזיקים בתעודת טכנאי. חשמלאים מוסמכים יכולים להגיע לסכומים יפים בתחום בניית יחידות מיזוג והתקנתן. אך יותר מכל, כמות הידע הפרקטי ושנות הניסיון של בעל המקצוע קובעות כמה ירוויח. בין אם מדובר בעצמאי ובין אם מדובר בשכיר, ככל שטווח הידיעות של בעל המקצוע רחב יותר, כך יש לו סיכוי רב יותר ליהנות מתנאי שכר או מרווחים משופרים.
 

עוזר טכנאי מיזוג אוויר


עוזרי הטכנאים פועלים תחת פיקוחם של הטכנאים ומסייעים להם בעבודתם השוטפת. חלק מן העובדים מרוויחים שכר שעתי של כ – 30 שקלים לשעה, בעוד אחרים מרוויחים משכורת חודשית של כ – 6,000 שקלים לחודש. במסגרת התפקיד הם מעניקים מתן שירות פתרון לתקלות בשטח, טיפול במערכות במפעלים בתעשייה, ועוד. תפקידים אלו מתאימים לחזרי ניסיון קודם, שברשותם זיקה לעולם הטכני, ומהם ניתן להתקדם בהמשך (בכפוף להשלמת הקורסים המתאימים ומעבר בחינות ממשלתיות) גם לתפקידים בכירים יותר בענף.

 

טכנאי מקררים


טכנאי מקררים אחראיים על תיקון ותחזוקה של מקררים ומערכות קירור, הן ביתיות והן בתעשייה. רמות השכר בתחום זה הינן כ – 8,000 לעובדים מתחילים ללא ניסיון, ועד כ – 15,000 שקלים לעובדים בכירים ובעלי ותק מקצועי רב.

 

הנדסאי קירור ומיזוג אוויר


שכרם הממוצע של הנדסאים בתחום זה הינו 14,000 שקלים לחודש. אותם עובדים מתחילים משכר הנע בין 9,000 – 10,000, ולאחר מספר שנים יכולים להעלות את משכורתם. עובדים בעלי ותק רב במיוחד יכולים להגיע למשכורות הנעות בין 16,000 – 20,000 שקלים לחודש. הנדסאי קירור ומיזוג אוויר נדרשים להשלים לימודים בהיקף של שנתיים (במסלול יום) לשלוש שנים (במסלול משולב), המוכרים על ידי מה"ט. בסיום לימודיהם, נוסף על דיפלומת ההנדסאי, הם זכאים לתעודת חשמלאי מוסמך (בכפוף למעבר הבחינות ולעמידה בתנאי משרד העבודה). אחד ההבדלים המרכזיים בין הטכנאים להנדסאים הינו תחומי התעסוקה, שכן ההנדסאים מוסמכים לעבוד בתחומי התעשייה והבניין, ולבצע פיקוח ובקרה על עבודות בשטח.


כמה מרוויח טכנאי עצמאי?


באופן כללי, עצמאיים בתחום זה יכולים להרוויח יותר מאשר עובדים שכירים. עם זאת, טווחי השכר של פרילנסרים יכולים להשתנות בהתאם לסוג העבודות אותו הם מבצעים (תחזוקה, התקנה, ועוד), מקום העבודה (תיקון ללקוחות פרטיים למול עבודה במפעלים בתעשייה), מיקום בארץ, ועוד.


מדובר בעבודה שאינה פשוטה, שכן לצד הפן הטכני נדרשים גם כישורי שיווק וניהול העסק. ככל שאנשי המקצוע מגדילים את קהל הלקוחות, כך באפשרותם להעלות את משכורתם. כמו כן, הכנסתם תלויה בגובה התשלום אותו הם גובים לפרויקט, או לביקור. בהערכה כללית, ניתן לומר כי עצמאיים יכולים להרוויח בין 12,000 – 18,000 שקלים בחודש, אם כי ביכולתם להגיע לסכומים גבוהים מכך.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודים בתחום?

רוצה פרטים על לימודים בתחום?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
מחיר עלות קורס טכנאי קירור
לימוד טכנאי מוצרי חשמל או טכנאי קירור
קורס טכנאי קירור ומיזוג בחיפה
טכנאי קירור ומיזוג אויר - האם מקבלים גם תעודת חשמלאי?
למי מתאים קורס טכנאי קירור ומזגנים?
סילבוס של קורס טכנאי קירור
רוצה לעבוד כטכנאי קירור ומיזוג אוויר