ללמוד במכללה האקדמית הערבית לחינוך בישראל
רוצה לדעת על לימודים בנושאי חינוך והוראה? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?
לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
הגעת לדף עם מידע על המכללה האקדמית הערבית לחינוך .
איפה ללמוד חינוך? לחצו כאן למוסדות המובילים
עזרנו גם לך? דרג אותנו:
המכללה האקדמית הערבית לחינוך בישראל
קאדר אקדמי ומקצועי של אנשים טובים
המכללה האקדמית הערבית לחינוך בישראל, הממוקמת בעיר חיפה, נוסדה שנה אחת בלבד לאחר קום המדינה, כגוף לימודי המציע השתלמויות למורים. עם השנים, צמחה המכללה והקימה גם מסלולים לתואר ראשון ולתואר שני, שזכו להכרה מצד המועצה להשכלה גבוהה בישראל. מתוך כלל אנשי החינוך בסקטור הערבי בישראל, בערך 65% למדו ובגרו במכללה הערבית לחינוך.
מוסד אקדמי זה פועל ברוח ההומניזם הרב תרבותי, ולכן לצד הקניית הידע והמודלים המערביים הנהוגים בתחום החינוך, מדגישים במכללה גם את הזיקה לערכים התרבותיים הערביים. בנוסף, תכניות הלימוד מעודכנות בהתאם לשיטות חדישות ומשוכללות להתמקצעות המורים ולשיפור איכות ההוראה בבתי הספר, כגון: למידת עמיתים, תקשוב ולמידה מרחוק. במהלך הלימודים בתכניות השונות הסטודנטים מקשיבים להרצאות, לוקחים חלק בסדנאות חווייתיות, מתנסים במעבדות ועוד. לאורך שלוש שנות הלימוד בתכניות לתואר ראשון, הסטודנטים עוברים התנסות מעשית במוסדות חינוך.
סגל המכללה
מנהל המכללה הוא אדם מרשים בעל תואר דוקטור בחינוך, שהתנסה בהוראה לתלמידי יסודי ולתלמידי תיכון גם יחד. את התואר השני שלו סיים, באופן מפתיע - בחוג ללשון עברית. בין המרצים הנוספים במכללה תוכלו למצוא גם: דוקטור להוראת מדעים וטכנולוגיה, שסיים תואר ראשון במדעי המחשב ומתמטיקה ומשם עבר לתחום החינוך; החוקרת הערבייה הראשונה בישראל שזכתה למעמד פרופסור, ועוסקת במדעי ההתנהגות ובעבודה סוציאלית; חוקר יהודי העוסק בחקר התנ"ך תוך כדי התייחסות ללשונות שמיות עתיקות; ועוד.
מוסדות המכללה
במכללה האקדמית הערבית לחינוך פועלים: שלוש מעבדות מדעיות, ארבעה מכונים, שבעה מרכזים וספרייה. שלוש המעבדות הן – המעבדה לפיזיקה, המעבדה לביולוגיה והמעבדה למחשבים. המעבדות משמשות את הסטודנטים לביצוע ניסויים, להתנסות ותרגול ולהכנת חומרי הוראה. ארבעת המכונים עוסקים בקידום העשייה והמחקר בנושאים חברתיים חשובים, והם: המכון ללימודי מגדר, המכון למחקר רב תרבותי, המכון ללימודי השלום והמכון לחינוך לשוני.
שבעת המרכזים השונים פועלים על מנת לסייע לסטודנטים בתהליך הכשרתם המעשית בהוראה ובתהליך קידומם והתפתחותם המקצועית של המורים. כך, במרכז לספרות ילדים בערבית זוכות מורות, גננות ומדריכות קהילתיות להשתתף בסדנאות, בהשתלמויות, בכנסים ובמפגשים, בהם הן מרחיבות את היכרותם עם ספרות הילדים העכשווית, לומדות על הפעלות שניתן ליישם סביב סיפורים, ואף מודרכות בתהליכי יצירה משל עצמן. מרכזים נוספים הפועלים במכללה הם: המרכז לאבחון וטיפול בלקויות למידה, המרכז ללימודי אנגלית, המרכז ללמידה מרחוק, המרכז למתמטיקה ולמדעי המחשב, המרכז להוראה ולמידה, מרכז סאליס והספרייה.
אפשרויות לימוד
להלן אפשרויות הלימוד הקיימות במכללה:
- חינוך מיוחד – בתחום לימודי החינוך המיוחד, יכולים הסטודנטים לבחור ללמוד במסלול כללי של הוראה או להתמחות במקצועות מסוימים, מבין אלה: ערבית, עברית, מתמטיקה או מדעים. עליהם לבחור גם את קבוצת הגיל שאיתה ירצו לעבוד – גיל הרך (גננות), גילאי יסודי או גילאי על יסודי.
- גננות – בתחום לימודי גננות ניתן לבחור בין מסלול הוראה כללי למסלול הוראת ערבית. מדובר בתכנית המייעדת את משתתפיה לעבודה עם ילדים מגיל לידה ועד גיל 6. במהלך הלימודים הסטודנטים משתתפים בחטיבת אמנויות, הכוללת: מוסיקה, תנועה, אמנות חזותית ודרמה.
- חינוך יסודי – הסטודנטים במכללה יכולים לבחור להתמחות בהוראה בבתי הספר היסודיים, באחד מן המקצועות: ערבית, עברית, מתמטיקה או מדעים.
- חינוך על יסודי – תכנית המכשירה את הסטודנטים לעבודה בחטיבות הביניים עם בני נוער בכיתות ז' עד י'. ניתן להתמחות באחד ממקצועות ההוראה: אנגלית, ערבית, עברית, ביולוגיה, מתמטיקה, כימיה או פיזיקה. במכללה קיים גם חוג מיוחד להוראת מדעי המחשב, שיכול לעניין מגוון של סטודנטים, ובמיוחד כאלה שבחרו להתמחות במקצוע מדעי.
- תכניות ללימודי המשך - תואר שני בחינוך לשוני (הוראת ערבית או הוראת עברית), תואר שני בחינוך מדעי (מתמטיקה, מדעי החיים ומדעי החומר), השתלמויות והרחבת הסמכה.
** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.