רוצה פרטים על כימיה תרופתית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

הנדסאי כימיה תרופתית

רוצה לדעת על כימיה תרופתית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי הנדסאי כימיה תרופתית

 

לאור התפתחות תעשיית התרופות בארץ ובעולם, מקצוע זה נמצא בנסיקה. תעשיית התרופות הינה תעשייה רווחית, הנמצאת בצמיחה מתמדת היות והצורך בתרופות רק הולך וגדל ולא נראה שיעצור אי פעם. הנדסאי כימיה ותרופות עוסק במחקר, בפיתוח תרופות חדשות ובפיקוח על כל תהליך ייצור התרופה. הוא משפר תרופות קיימות ובודק תהליכים כימיים בדם הנגרמים משימוש בתרופות.

 

מה הם לימודי הנדסאי כימיה תרופתית?

 

התוכנית ללימודי הנדסאי כימיה תרופתית מקנה ידע נרחב בתחום הכימיה הפרמצבטית. בוגרי מגמה זו יוכלו להמשיך בהכשרתם לקראת תואר אקדמי ראשון ושני בכימיה ולהשתלב בעבודות מחקר, פיתוח או ייצור של התעשייה הפרמצבטית.

 

תוכניות הלימודים של כימיה תרופתית מותאמות להתפתחות המהירה של המחקר והפיתוח בתעשייה הכימית ובתעשייה הפרמצפטית בארץ ובעולם. ההכשרה להנדסאי כימיה מקיפה תחומי דעת מגוונים ולכן מאפשרת השתלבות בתעשייה הכימית, בתעשייה הפרמצפטית ובמחקר.

 

לימודי הנדסאי כימיה תרופתית מתמקדים בפיתוח וייצור תרופות וכוללים את הנושאים הבאים:

 

  • ביולוגיה
  • פרמקולוגיה
  • כימיה אורגנית
  • אנטומיה ופזיולוגיה
  • כימיה
  • גנטיקה
  • ועוד

 

הלימודים כוללים גם התנסות מעשית במעבדות וסיורים בבתי חולים. לימודי הנדסאי כימיה תרופתית כוללים קורסים עיוניים על תרופות ואנטומיה של גוף האדם, ניהול ותכנון חשיבה עצמאית ועבודה בצוות כאשר נמצאים בתהליך של ייצור תרופה חדשה.

 

אילו מוסדות לימוד מכשירים להנדסאי כימיה תרופתית?

 

ניתן ללמוד במספר מוסדות לימוד כמו:

  • המכללה הטכנולוגית אורט בראודה (כרמיאל): מסלול הנדסאי כימיה של מכללה זו מכשיר את הסטודנטים לתחומי הכימיה האורגנית והאנליטית. הלימודים מכינים את הבוגרים לקראת השתלבות בתעשיית התרופות ובתעשייה הכימית.

 

  • תל חי הנדסאים (אצבע הגליל - צפון): מתקיים מסלול בהתמחות פודטק (טכנולוגיות מזון). במסגרת פרויקט הגמר הסטודנטים מתנסים בפיתוח מוצרי מזון חדשניים לצורכי התעשייה.

 

  • המכללה הטכנולוגית באר שבע: מוסד הלימוד עורך תכנית ללימודי הנדסאי כימיה שניתן ללמוד במסלול ערב או במסלול משולב. במכללה פועלת גם התמחות במעבדה תעשייתית שבו מתמקדים בתהליכי פיתוח ומחקר של התעשייה הכימית, וכן מסלול הנדסאי כימיה בהתמחות גרעין שמכשיר הנדסאים לתעשיית הגרעין.

 

מה הם תנאי הקבלה למסלול הנדסאי כימיה תרופתית?

 

כדי להתקבל ללימודים במסלול זה, יש צורך בבגרות מלאה, או בגרות חלקית המכילה ציונים חיוביים בבגרות במתמטיקה ואנגלית ברמת 3 יחידות לימוד ובעברית ברמת 2 יחידות לימוד. לחלופין, ניתן להתקבל על סמך הצלחה במכינה טכנולוגית להנדסאים. מועמדים מעל גיל 35 יכולים להתקבל על סמך סיום 12 שנות לימוד.

 

 

מהו שכר הלימוד?

 

שכר הלימוד מוכתב על ידי מה"ט ומשתנה משנה לשנה. נכון לשנת תשפ"ב, גובה שכר הלימוד עומד על כ - 7,150 שקלים לשנה. יש להוסיף לסכום זה תשלומים נוספים הנדרשים מן הסטודנטים כגון שירותים אקדמיים, אבטחה, דמי אגודת הסטודנטים, תשלום על סיורים ועוד.

 

חשוב להדגיש כי שכר הלימוד משתנה מעת לעת ויש לוודא את גובהו מול מוסדות הלימוד לקבלת המידע העדכני ביותר.

 

חיילים משוחררים יכולים להשתמש בכספי הפיקדון הצבאי למימון שכר הלימוד, וכן מוצעות מלגות שונות מטעם משרד הביטחון לזכאים לכך.

 

מה משך הלימודים?

 

לימודי הנדסאי כימיה תרופתית נמשכים כשנתיים. הם מתקיימים במתכונת יום. מתכונת הלימוד היא קבועה ומותאמת לדרישות מה"ט, וכן אחידה בכל המוסדות.

 

איזו הסמכה מקבלים הנדסאי כימיה תרופתית?

 

בוגרי המגמה יזכו לדיפלומת הנדסאי כימיה תרופתית מטעם מה"ט, המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע.

 

 

מה הן האפשרויות ללימודי המשך בתחום?

 

בוגרי המסלול יכולים להרחיב את הכשרתם ללימודי תואר ראשון בתחומי הנדסת ביוטכנולוגיה, לימודי הנדסת תרופות, הנדסת כימיה, ביולוגיה וכימיה ביולוגית. כמו כן, יוכלו להתקדם ללימודי תואר שני בהנדסת חומרים- הנדסה כימית ולתואר שני בכימיה.

 

מה הן אפשרויות התעסוקה?

 

הנדסאי כימיה תרופתית יכולים להשתלב במגוון תפקידים כמו עבודות תכנון, פיקוח, תהליכי ייצור, בדיקה של חומרי גלם ועוד. מקומות התעסוקה שקולטים אליהם הנדסאי כימיה הם תעשיות וארגונים אשר עוסקים בתחומי הכימיה, התרופות והמזון, ביניהם: כימיקלים בישראל, בתי חולים, מפעלים כימיים, מעבדות מחקר, חברות ייצור תרופות ועוד.

 

שכר - כמה מרוויחים?


השכר ההתחלתי לבוגרי התכנית נע בין 8,000 - 9,000 שקלים לחודש. עובדים שצוברים מספר שנות ניסיון יכולים להעלות את רמות השכר ולהרוויח בין 9,000 - 11,000 שקלים לחודש בממוצע. באופן כללי, השכר תלוי בגורמים נוספים על וותק העובדים, כגון ענף העיסוק והביקוש בו בזמן נתון, תעסוקה בסקטור הציבורי מול הפרטי, הכשרות נוספות ברשות העובדים ועוד.

 

מה ההבדל בין הנדסאי כימיה תרופתית להנדסאי רפואי?

 

בעוד שהנדסאי רפואי עובד בעיקר עם ציוד רפואי לבדיקת מטופלים, הנדסאי כימיה תרופתית עובד בסיוע ותמיכה טכנית למחקר. הנדסאי כימיה מקשר בין המהנדס לבין עובד המעבדה המפעיל את המיכשור בתעשייה ואחריותו כוללת פיקוח על שלבי הייצור הקיימים, השתתפות בצוות הרצת תהליכי ייצור וסיוע לחוקר בהפעלת המיכשור של נתוני המחקר.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על כימיה תרופתית?

רוצה לדעת יותר על כימיה תרופתית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
מבחן קבלה ללימודי הנדסאי כימיה תרופתית באריאל
הנדסאי תעו"נ או הנדסאי כימיה?
הנדסאי כימיה - אריאל או טכניון?
לימודי הנדסאי כימיה תרופתית - האם קיים ביקוש בשוק?
עבודה לאחר לימודי הנדסאי כימיה
ההבדל בין הנדסאי כימיה להנדסאי כימיה תרופתית
הנדסאי כימיה תרופתית