רוצה פרטים על ביוטכנולוגיה או ביו רפואה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

מה ללמוד - ביוטכנולוגיה או ביו רפואה?

רוצה לדעת על ביוטכנולוגיה או ביו רפואה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מה ללמוד: הנדסת ביוטכנולוגיה או ביו רפואה
 
אנשים המתעניינים בתחום הפיתוח התרופתי והרפואי, ורוצים ללמוד אותו באוניברסיטה, נתקלים לא פעם בשאלה – מה ההבדל בין מסלול ללימודי ביו רפואה ובין מסלול ללימודי ביוטכנולוגיה? הדומה ביניהם הוא, ששני התחומיםקשורים בתחום המדעים וכוללים בין היתר גם את התחומים: פיזיקה, מתמטיקה, ביולוגיה, הנדסה, מחשבים ועוד. כמו כן, שניהם מיועדים לאנשים עם ראש ריאלי, המוכנים להשקיע מאמצים וזמן רב בלימודים. אז מה ללמוד, להלן טבלה להשוואה:
 
  ביוטכנולוגיה     ביו רפואה    
למי זה מתאים?     לאנשים שרוצים ללמוד איך לעשות שימוש באורגניזמים חיים לפיתוח תרופות, לקידום החקלאות, לייצור מזון, להסבת התעשייה לקלינטק ועוד לאנשים שרוצים ללמוד איך לפתח ולתחזק ניהול שוטף של ציוד רפואי ומעבדתי: תמונות, מוניטורים, כלי עזר לניתוחים, ציוד עזר לחולים, פרוסטטות ועוד
משך הלימודים ארבע שנים ארבע שנים
תכנים לומדים את מקצועות המדעים וניתן להתמחות במדעי הסביבה, או בביוטכנולוגיה רפואית לומדים את מקצועות המדעים וניתן להתמחות בהנדסת רקמות, בביומכניקה של מערכות רפואה ועוד
תנאי קבלה תנאי הקבלה זהים בשני המקרים: בגרות מלאה וציון פסיכומטרי שמעל 600
דרישה בשוק שני התחומים נפגעו בגלל המיתון במשק, ושניהם עשויים להתעורר במהירות עם היציאה מהמיתון. תואר ראשון בהנדסה, ואין זה משנה באיזו התמחות, יש לו יתרון מבחינת זה שיש סיכוי למצוא עבודה בתחום אחר בהנדסה. מצד שני, יש לזכור שתמיד יעדיפו להעסיק אנשים שלמדו נושאים הקרובים יותר לשטח העבודה, אם כי גם לציונים בתואר יש חשיבות גבוהה. עם תואר ראשון בביו רפואה אפשר להשתלב במחקרים קליניים, למשל בתור בקרי איכות, או להמשיך לרפואה.   
שכר ביוטכנולוגים מתחילים בעלי תואר ראשון מרוויחים בסביבות 6,000 ₪ בחודש, ביוטכנולוגים מתחילים עם תואר שני מרוויחים בסביבות 20,000 ₪ בחודש.    בעלי תואר ראשון בביו רפואה מרוויחים בסביבות 8,000 ₪ בחודש בשנים הראשונות, בעלי תואר שני בשנים הראשונות מרוויחים בסביבות 15,000 ₪ בחודש.
אפשרויות תעסוקה ניתן להשתלב בפיתוח תרופות (הביקוש ירד באופן משמעותי עקב המיתון), בתעשיית המזון, במפעלים לגילוי גז ונפט ועוד, לעסוק במחקר ובהוראה בגופי האקדמיה, או לעבוד במעבדה; תחומי עיסוק אפשריים נוספים: שיווק פארמה, רישום תרופות, עריכת פטנטים ניתן להשתלב במכוני מחקר ביו רפואיים (ביקוש נמוך מאד בזמני מיתון), בבתי חולים, במרפאות ועוד. תחומי עיסוק אפשריים: ניהול רפואי ומחקר קליני, רישום מכשור רפואי, שיווק ציוד רפואי ומעבדתי (ביקוש נמוך), בקרת איכות
לימודי המשך תואר שני בביוטכנולוגיה מאפשר להתפתח בתחומי המחקר ולהשתלב בתעשייה. תואר שני פותח אפשרויות לקידום בעבודה ובמחקר. סטודנטים מצטיינים מתואר ראשון יכולים להמשיך ללימודי רפואה ללא צורך בהשלמות. ניתן גם לעבור קורסים ייעודיים לעבודה, כגון: קורס CRA, קורס רישום תרופות, קורס קניין רוחני – לימודים אלה מסייעים לבוגרים למצוא עבודה.
 
שירות אישי חינם

צריך פרטים על ביוטכנולוגיה או ביו רפואה?

רוצה לדעת יותר על ביוטכנולוגיה או ביו רפואה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד ביוטכנולוגיה או ביו רפואה
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
הסבה ללימודי ביוטכנולוגיה
כך נעזור לך לבחור לימודים ומקצוע לחיים...
כך נעזור לך לבחור לימודים ומקצוע לחיים...