השלמת בגרויות במכללה האקדמית צפת

השלמת בגרויות במכללה האקדמית צפת

השלמת בגרויות במכללת צפת

 

מסלול לא פעיל, למסלולים נוספים של המכללה האקדמית צפת לחצו כאן

 

המכללה האקדמית צפת מהווה שלוחה של אוניברסיטת בר אילן, ומכשירה סטודנטים לתואר ראשון רב תחומי מטעמה, כבר למעלה מ-30 שנה. בשנים האחרונות קיבלה המכללה אישור מהמועצה להשכלה גבוהה בישראל, וכיום היא מציעה מסלולי לימוד לתואר ראשון בסיעוד, עבודה סוציאלית, משפטים, מדעי ההתנהגות, וכן בספרות, אומנות ומוסיקה.

 

המכללה מפעילה, בנוסף, מספר מוסדות לימוד שאינם אקדמים, המאפשרים לסטודנטים לקבל הכשרה במגוון רחב של מקצועות. על מוסדות אלה נמנים בית הספר להנדסאים, המרכז להכשרת מורים, והמכינה הקדם אקדמית. כמו כן, מציעה המכללה מכינה לגילאי 30 ומעלה, המסייעת לסטודנטים המבוגרים יותר להכין עצמם לקראת הלימודים האקדמאים.

 

למה אני צריך להשלים בגרות?

 

כלל המוסדות האקדמים, המפעילים תוכניות לימוד לתואר ראשון במקצועות השונים, דורשים תעודת בגרות מלאה כתנאי קבלה הכרחי ללימודים. בנוסף, ככל שממוצע ציוני הבגרות גבוה יותר, כך סיכויי המועמד להתקבל ללימודים במקצוע בו הוא חושק, יהיו גבוהים יותר.

 

מוסדות לימוד שאינם אקדמים, המקנים ללומדים בהם מקצוע מסויים, כגון בתי הספר להנדסאים או המסלולים ללימודי תעודה, דורשים אף הם תעודת בגרות כחלק מתנאי הקבלה. יתרה מזאת, רבים ממסלולי הלימוד נפתחים על בסיס מקומות מוגבלים, ובמצב שכזה יועדפו בעלי תעודת בגרות על פני מועמדים אחרים.

 

תעודת בגרות ושוק העבודה

 

תעודת הבגרות איננה הכרחית לשם קבלה ללימודים על-תיכוניים בלבד, אלא חשובה גם בשוק העבודה. בבואך להתקבל למשרה מסויימת, חשוב מאוד לעומדים מולך לדעת מהי ההשכלה שרכשת. בדרך כלל, מועמד ללא תעודת בגרות מלאה יהיה בעמדת נחיתות אל מול מועמדים בעלי השכלה גבוהה יותר. יתרה מכך, במקרים רבים לא יעבור אותו מועמד את שלב סינון קורות החיים הראשוני, ולכן לא יתאפשר לו להציג את איכויותיו בראיון העבודה.

 

 

מסלולי הלימוד

 

המכינה הקדם אקדמית במכללת צפת מציעה ארבעה מסלולי לימוד שונים, במגוון רחב של מקצועות. המסלולים מותאמים למאפייניו של המועמד, ואורכם נע ממספר חודשים בודדים, עד לשנה וחצי.

 

  • המסלול החד שלבי האינטנסיבי - המסלול האינטנסיבי מיועד לבעלי תעודת בגרות המעוניינים בשיפור ציוניהם, בכדי להגביר את הסיכויים להתקבל ללימודים אקדמים. גם אלה שאינם זכאים לתעודת בגרות, אך חסרים ציון במקצוע אחד או שניים ילמדו במסלול זה. הלימודים במסלול אורכים כארבעה וחצי חודשים.

 

  • המסלול החד שלבי - הלימודים במסלול החד שלבי מיועדים להשלמת תעודת הבגרות או לשיפור הציונים במספר מקצועות. הלימודים נערכים בשני סמסטרים, ואורכים כתשעה חודשים.

 

  • המסלול הדו שלבי - הלימודים במסלול זה נערכים בשני שלבים ומכינים את הלומדים בו לכלל הבחינות הנחוצות לצורך קבלת הזכאות לתעודת הבגרות. המסלול מיועד לבעלי 10-12 שנות לימוד, והלימודים נערכים בארבעה סמסטרים, שנפרסים על גבי 18 חודשים.

 

  • המסלול המדורג - המסלול המדורג מציע לסטודנטים עובדים אפשרות להשלמה או שיפור של תעודת הבגרות במספר מקצועות. היקף הלימודים לא יעלה על 10 יחידות לימוד בשנה, ומשכו נע בין 4.5 חודשים, ל-9 חודשים, תלוי במספר היחידות.

 

מקצועות הלימוד במכינה להשלמת בגרויות

 

במסגרת קורס ההכנה לבגרות ניתן ללמוד מגוון מקצועות, ברמות שונות של יחידות לימוד. המקצועות הנלמדים הינם מקצועות הבגרות הבסיסיים, הנעים מיחידת לימוד אחת ועד חמש יחידות. המקצועות אותם ניתן ללמוד במכינה הינם: מתמטיקה (3-5 יח"ל), בגרות באנגלית (3-5 יח"ל), תנ"ך (2 יח"ל), ספרות (2 יח"ל), הבעה א' ו-ב' (2 יח"ל), היסטוריה א' ו-ב' (1 יח"ל) ואזרחות (1 יח"ל).

 

כמו כן, ניתן ללמוד בהרחבה את מקצוע הגיאוגרפיה, בהיקף של 5 יחידות לימוד. ביצוע של מבחן בגרות במקצוע לימוד מורחב מוסיף משקל רב לממוצע הציונים, ומקנה יתרון על פני תעודות בגרות של אחרים.

 

מועדי פתיחה

 

כלל המסלולים להשלמת ושיפור הבגרויות נפתחים בשני מועדים בכל שנה, על מנת לאפשר לסטודנטים להבחן במועדי החורף והקיץ. המועד הראשון נפתח בחודש אוקטובר, והשני בחודש פברואר.

עוד מסלולי לימוד - המכללה האקדמית צפת