רציתי לעשות קצת סדר לגבי מבנה התואר, יש מה שנקרא תואר רב תחומי, יש דו חוגי, יש חד חוגי, יש חטיבות ויש אולי עוד דברים ששכחתי. מישהו יכול לעשות לי סדר בזה ולהגיד לי בעיקר מבחינה תעסקותית במה זה שונה?
תודה
ש
שני יונגר
חד חוגי, דו חוגי, רב תחומי וחטיבות
שלום,
להלן הסדר וההסברים: 1. תואר רב תחומי- בעבר קראו לתארים הללו BA כללי. הכוונה היא לתואר שמורכב לפחות משלושה תחומים. אין בו התמקדות בתחום מקצועי מסוים. הוא טוב בעיקר למי שמעוניין בתואר אקדמי שאינו מקצועי, למשל לצורך דרוג שכר. 2. תואר דו חוגי- תואר שבו לומדים שני תארים במקביל. תואר הכולל יותר נקודות זיכוי עמוס יותר אבל בסופו של דבר הוא ממש מאפשר שני מקצועות נפרדים או השילוב ביניהם. 3. תואר חד חוגי- תואר העוסק בתחום לימודים יחיד. למשל כלכלה, משפטים, עבודה סוציאלית וכו'. לומדים את המקצוע עצמו ולא מעבר אליו וזה המקצוע שבסופו של דבר ניתן לעסוק בו או להמשיך איתו ללימודים מתקדמים. 4. חטיבות- חטיבות הן תוספות יותר ברמת ההעשרה לתואר החד חוגי. הן לא עוד מקצוע אלא העשרה. הן יכולות להיכנס במקום המשלים ולתת דגשים במקומות החסרים בתואר החד חוגי או לסייע להתכוונן לכיוון יותר ספציפי במסלול החד חוגי. אפשרות נוספת היא העשרה לשמה, כלומר בחירה בחטיבה רק מתוך עניין. מבחינה תעסוקתית המסלולים המומלצים ביותר הם תארים חוד או דו חוגיים. כאשר כמובן חשוב מאוד מה תבחר ללמוד כי לא כל מסלול מכוון מיד לתעסוקה חלקם מחייבים לימודי המשך לתארים מתקדמים, כמו למשל בלימודי פסיכולוגיה לתואר ראשון המחייבים המשך לימודים כדי להיות איש מקצוע בתחומי הפסיכולוגיה.
בברכה, שני
מ
מבנה התואר
מבנה התואר......
ואם זה תואר רב תחומי בחינוך עם חטיבה בלקויות למידה? אז לא נחשב למשל תואר ראשון בלקויות למידה? אלא תואר ראשון בחינוך?
ש
שני יונגר
תואר ראשון רב תחומי עם התמחות בלקויות למידה
שלום,
נכון מאוד. תואר רב תחומי עם התמחות בלקויות למידה כאשר הוא מתבסס על לימודי חינוך הוא למעשה תואר בחינוך עם התמחויות כמו חינוך מיוחד לקויות למידה וכו'. כדי להתמחות ממש בלקויות למידה יש להמשיך לתואר שני לאחר סיום התואר הראשון. וכמובן יש ללמוד גם לתעודת הוראה בחינוך מיוחד.