שלום!! רציתי לדעת באיזה מוסדות (אוניברסיטאות/מכללות) בישראל ניתן ללמוד תואר ראשון בשיווק טכנולוגי? האם יש הבדל בין התואר הנ"ל לתואר רגיל בניהול ושיווק מבחינת תכנים ומה שהוא שווה אחרי סיום התואר?
ה
הדר גולדשמידט
שיווק טכנולוגי
גיא שלום, לימודי שיווק טכנולוגי יחסית חדשים בארץ, כרגע בשם הנוכחי הם מתקיימים רק במכללת ספיר, אבל גם ברופין יש משהו גבולי דומה.. ובמכון הטכנולוגי בחולון בפקולטה לניהול טכנולוגיה יש תואר דומה. עכשיו יש לך פריסה ארצית יחסית רחבה לבחור, כשהדגש על הטכנולוגיות עדיפות לחולון, אח"כ ספיר ובסוף רופין. ואם הדגש על שיווק, אז ספיר ורופין מקבלים עדיפות על פני חולון.
לגבי ההבדל בינו לשיווק וניהול, בהחלט יש, בכל ההיבט הטכנולוגי. בלימודי שיווק וניהול, כמעט ולא נכנסים להיבטים טכנולוגיים. לומדים על תעשיות טכנולוגיות ונוגעים בצרכים לקידום טכנולוגיה, אבל זה שונה, לא מכירים את הטכנולוגיות מקרוב ומכאן שגם לא נכנסים להיבטים מקצועיים. למשל כלים לקידום באינטרנט, רשתות חברתיות. חשוב לרדת רזולוציה ולבחון את הסילבוס, לפעמים מספיק קורס יסודי ורציני אחד או שניים כדי לקבל את השפה והידע להתחלה.. בלי קשר נכון לבדוק את הסילבוס של כל פקולטה, כי יש הבדלים משמעותיים בין השלישיה שהעלתי כאן וכשמשווים בין התכנים של כל תואר, אפשר למצוא את הנטייה האישית שלך בקלות רבה יותר.
לגבי המה שווה.. אנשי שיווק טובים לא מתקשים למצוא עבודה. מעצם הכישרון הטבעי שלהם ומהצורך בשוק התעסוקה שתמיד צורך אנשי שיווק. באשר לצורך באנשי שיווק בעולם הטכנולוגי, זו שאלה מכלילה ותשובתי בהתאם, אז לקרוא עד הסוף :)
הנטייה בשנים האחרונות לקחת אנשי מקצוע טכניים לתחומים שבעבר היו נחלתם של עובדי מנהלה לתפקידים כמו: ניהול מוצר / ניהול פרויקטים / ניהול לקוח / שיווק מקצועי - בחברות טכנולוגיות. המגמה כיום לתת עדיפות לאנשי הנדסה, מתכנתים וכו.. עם יכולות תקשורת בינאישית טובה.
למרות המגמה, יש בהחלט מקום לאנשי שיווק שמתמחים בטכנולוגיה, בטח אחרי שתקלט במקום העבודה הראשון ותצבור נסיון מהשטח. זה היתרון והחסרון לחלוצים בתחומי לימודים שמתפתחים, מצד אחד לוקח רגע לשוק התעסוקה להבין מה יש לך להציע ומהצד השני אתה מקדים את גל הסטודנטים שיבואו אחרייך, ובטכנולוגיות כל שנה זה עולם ומלואו..
מקווה שקיבלת את התמונה המלאה שאליה כיוונת. אתה מוזמן להעלות שאלות נוספות, במידה ועלו בעקבות תגובתי.