יש לי תואר ראשון ושני במשפטים ואני רוצה ללמוד חשבונאות, הציעו לי בבר אילן מסלול תעודה שבסופו ניתן לגשת למבחני המועצה. האם זה משנה אם זה תעודה או תואר?
מ
מנהל הפורום
לימודי תעודה בחשבונאות לבעלי תואר אקדמי
שלום מור,
למיטב הבנתי, התכנית ללימודי תעודה בחשבונאות של אוניברסיטת בר-אילן מיועדת לבעלי תואר אקדמי, המעוניינים בהרחבת השכלתם, והיא מאפשרת לבוגריה לגשת לשני מבחני ההסמכה של מועצת רואי החשבון לצורך קבלת הרישיון בראיית חשבון. כלומר, תכנית זו אינה מקנה תואר אקדמי, אלא זוהי תכנית הסבת אקדמאים המעניקה פטור מחלק ממבחני מועצת רואי החשבון ומקנה אפשרות לגשת לשני מבחני ההסמכה הסופיים. בוגרי התכנית ללימודי תעודה אשר עוברים בהצלחה את שתי הבחינות "סופיות ב'" וכן משלימים את הסטאז' בחשבונאות שאורכו שנתיים יכולים לקבל את הרישיון. מכיוון שיש ברשותך תואר ראשון אקדמי (ובמקרה שלך גם תואר שני) ייתכן שיש באפשרותך להגיש מועמדות לתכנית ללימודי תעודה בבר אילן (בכפוף לעמידה בכך דרישותיהם) ולאחר סיום מוצלח של הלימודים בתכנית התעודה גם לגשת למבחני המועצה ולהשלים את הסטאז' בדרך לקבלת הרישיון.
צירפתי עבורך קישור בתחתית תשובתי למאמר ובו מידע נוסף על הסבת אקדמאים לחשבונאות.