לימודי ניהול ארגוני שירות במסלול מערכות תיירות במכללה האקדמית הדסה ירושלים

לימודי ניהול ארגוני שירות במסלול מערכות תיירות במכללה האקדמית הדסה ירושלים

לימודי ניהול ארגוני שירות במסלול ניהול מערכות תיירות במכללה האקדמית הדסה ירושלים

 

במסגרת לימודי ניהול ארגוני שירות במכללה האקדמית הדסה בירושלים ניתן לבחור במסלול התמחות בניהול מערכות תיירות. זוהי תכנית הכשרה שבה ניתן לקבל כלים לקריירה ניהולית בארגונים, מוסדות ומיזמים בענף התיירות, המלונאות והפנאי. הסטודנטים שמים דגש על פיתוח תודעת שירות גבוהה ועל ראייה עסקית לטווח הארוך ומפתחים מיומנויות שיכולות לתרום להשתלבותם בשוק העבודה.


ענף התיירות מכניס מדי שנה מיליארדי דולרים ברחבי העולם, כאשר תיירות הפכה למקור הכנסה חשוב במדינות רבות ובעלת תפקיד במסחר בין לאומי. גם בישראל פועלים מיזמים רבים תוך התפתחות מהירה של ענפי המלונאות, האירוח, הפנאי והתרבות. במסלול לימודים זה הסטודנטים יכולים לרכוש את הכלים הנחוצים להשתלבות בניהול השירות בתחום האירוח והתיירות. הידע הנרכש יכול לסייע להם להוביל תהליכים ולהשפיע על שירות הלקוחות במסגרות שונות כגון בבתי מלון, בבתי הארחה, באכסניות ובמיזמים תיירותיים שונים.

 

תכנית הלימודים


הסטודנטים במסלול התמחות זה רוכשים מיומנויות ניהול הנדרשות ממנהלים בתחום השירות ובתעשיית התיירות. תחילה מתוודעים הסטודנטים למבנה ענף התיירות והמלונאות בישראל ובהמשך לומדים על גישות לניהול השירות ביוזמות תיירות עירוניות וכפריות. כמו כן, לומדים על סוגיות באיכות, לוגיסטיקה וכלכלה הייחודיים לענף המלונאות והפנאי. כמו כן, הם דנים בתהליכי הקמה וניהול של אתרי תיירות והטמעה של איכות ויעילות בענף המלונאות.


במקביל נלמדים כלים בכלכלה, מימון, ניהול, שיווק ומערכות מידע הרלוונטיים לעובדים ומנהלים בתחום השירות בענפים נוספים בתעשייה. בתואר מתמקדים בפיתוח תודעת השירות של הסטודנטים ובבנייה של כישורים עסקיים וניהוליים בהתאם למגמות במשק.

 

מתכונת הלימוד


אורך הלימודים שלוש שנים והם כוללים שישה סמסטרים. הם מתקיימים במתכונת נוחה לאנשים עובדים.


ההכשרה הניתנת לסטודנטים במהלך הלימודים היא בדגש מעשי תוך התמקדות בפיתוח מיומנויות שירות איכותי. סגל המרצים מסייעים לסטודנטים במהלך פרויקט הגמר, שבו מתנסים בתהליכים בתחום השירות ותיירות תוך היכרות עם תהליכים מן השטח ומארגונים אמיתיים בתעשייה.

 

נושאי הלימוד


הסטודנטים לומדים מגוון של נושאים, הנה כמה מהם:

 

 

  • כלכלת תיירות
  • ניהול תיירות כפרית
  • ניהול תיירות עירונית
  • יחסי אורחים ומארחים
  • איכות השירות במלונאות
  • הקמה וניהול אתרי תיירות
  • ניהול לוגיסטי בארגוני שירות
  • ניהול הסעדה, מזון ומשקאות
  • ועוד

 

על מוסד הלימוד


סטודנטים בתכנית ללימודי ניהול ארגוני שירות במכללה האקדמית הדסה ירושלים יכולים למצוא מסלולי התמחות נוספים, בתחומים כגון משאבי אנוש, ניהול מערכות בריאות וניהול מערכות מידע. במסלולים אלה ניתן לבחון מקרוב תחומים רלוונטיים למנהלים בתחום השירות ולהרחיב את סל הכלים המקצועי.


במוסד הלימוד ניתן ללמוד בתכניות נוספות לתואר ראשון ולתואר שני, במסגרת בית הספר הבינתחומי לבריאות חברה ומדע ובית הספר הבינתחומי לחברה וקהילה. בין התכניות שאותן ניתן ללמוד במכללה אפשר למנות לימודי כלכלה וחשבונאות, לימודי פוליטיקה ותקשורת, לימודי מדעי ההתנהגות, תואר בתקשורת צילומית, לימודי עבודה סוציאלית ועוד. בוגרי התואר הראשון שברצונם להרחיב את הידע שברשותם יכולים להמשיך גם לתואר שני MA בניהול ארגוני שירות המתקיים במוסד הלימוד ונערך במתכונת מותאמת לאנשים עובדים.

 

תנאי קבלה

 

 

  • קבלת מועמדים ללא פסיכומטרי / ת.י.ל: יכולים להתקבל מועמדים שברשותם בגרות בממוצע של לפחות 95, בגרות במתמטיקה ברמת 3 יחידות בציון של לפחות 90 או ברמת 4 יחידות בציון 60 לפחות. ראיון לפי החלטת החוג.
  • לחלופין, קבלת מועמדים לפי ציון מתאם: מתקבלים מועמדים שלהם מתאם של 480 ומעלה. ראיון לפי החלטת החוג.

 

תעודה


בוגרי החוג אשר עומדים בכל הדרישות הלימודיות זכאים לקבל תואר ראשון BA בניהול ארגוני שירות מטעם המכללה האקדמית הדסה בירושלים.

עוד מסלולי לימוד - המכללה האקדמית הדסה ירושלים