רוצה פרטים על תואר שני בתולדות האמנות?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי תולדות האמנות לתואר שני

רוצה לדעת על תואר שני בתולדות האמנות? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בתולדות האמנות

 

תולדות האומנות החלו להיחקר כבר משחר ההיסטוריה. מחקר האומנות נושק לדיסציפלינות רבות ביניהן היסטוריה, פילוסופיה, פסיכולוגיה, חקר התרבות, חקר הדתות ועוד. במחקר מתייחסים לתקופות שונות בהיסטוריה של האומנות, החל מציורים במערות ועד ליצירה פוסט מודרנית.

נקודת ההנחה המרכזית המלווה את חוקרי האומנות היא כי תהליכי היצירה של אמן ניתנים לניתוח פרשני ויכולים לשמש כתיעוד היסטורי ושיקוף של החברה על היבטיה השונים. לרוב, עוסקים החוקרים באומנות מתרבות המערב, זאת משום שרוב המידע שנשמר לאורך השנים הינו מידע מהמערב. אולם, בשנים האחרונות החלה להתפתח מגמה הבוחנת את תולדות האומנות במזרח תוך בחינה של הבדלים בין התרבויות השונות וכיצד הבלים אלו באים לידי ביטוי בתקופות השונות.
 

מה לומדים?

 

תוכנית הלימודים לקראת תואר שני מעניקה ידע נרחב ומעמיק בתחום ומיועדת לכל מי שרוצה להרחיב ולהעשיר את אופקיו. מטרת המסלול הינה הרחבת והעמקת הידע מן התואר הראשון.

 

זוהי תכנית מאתגרת ומעשירה בה הסטודנטים בוחנים את הקונטקסט התרבותי שבו נוצרו יצירות, מתמקדים בזרמים השונים של האומנות במהלך ההיסטוריה ורוכשים כלים לניתוח בקורתי של יצירות. בעידן המודרני, מתפתחת הנטייה לקרב את הסטודנטים בתחומי האומנות השונים לפעילות מוזיאלית ולתחומי עשייה תוך דגש על לימודי תיאוריה ונושאים הקשורים בתרבות החזותית.

 

כמה זמן לומדים?

 

אורכה של התכנית הוא בדרך כלל כשנתיים. היא מתקיימת בשני מסלולים: מסלול מחקרי ומסלול עיוני. במסלול המחקרי הסטודנטים מתמקדים בביצוע מחקר עצמאי ואינטנסיבי בליווי של מנחה, שבמרכזו כתיבת תזה (עבודה מחקרית רחבת היקף). המסלול העיוני כותבים עבודת גמר או מבצעים פרויקט מסכם.

 

הסטודנטים יכולים לבחור תקופת התמחות בה יעמיקו. במידה ותקופת ההתמחות שונה מתקופת ההתמחות שנלמדה בתואר הראשון יידרשו הסטודנטים בלימודי השלמה. בין הענפים שבהם מציעים התמחות נכללים תרבויות בעולם העתיק, ימי הביניים, אסיה, אסלאם, רנסנס ובארוק, מודרנית ועוד.

נוסף על כך, הסטודנטים משתתפים בסיורים בתערוכות ובמוזיאונים וכן בהרצאות המעוברות על ידי אוצרים ואמנים.

 


נושאי לימוד


הנה כמה מן הנושאים שאותם ניתן ללמוד במהלך התכנית:

 

  • תרבות חזותית
  • אמנות ישראלית
  • פוסט קולוניאליזם
  • אוצרות ומוזיאולוגיה
  • פרשנות ומתודולוגיה
  • אותנטיות וקטלוג של יצירות
  • ביטוי גישות פילוסופיות באמנות
  • ועוד
     

 מהם תנאי הקבלה?

 

קבלת מועמדים למסלול נעשית על סמך הישגיהם בתואר הראשון. בדרך כלל נדרש ממוצע ציונים של 80 ומעלה. במרבית המוסדות, מתקבלים מועמדים בוגרי תואר ראשון בתולדות האמנות או מקצועות משיקים, לעיתים ניתן להתקבל גם על סמך לימודים בענפים כגון היסטוריה. מי שאינם בוגרי תואר ראשון בתחום הנלמד נדרשים ללימודי השלמה, שהיקפם נקבע על ידי מוסד הלימוד.

 

היכן ניתן ללמוד?

 

  • אוניברסיטת תל אביב - בתואר שני באוניברסיטת תל-אביב מתמחה הסטודנט בתקופה אחת מתוך שש התקופות הנלמדות בחוג: העת העתיקה, ימי הביניים, אמנות האסלאם, מודרנית ועכשווית, הרנסנס והבארוק ואמנות ישראלית. תנאי הקבלה הינם: בעלי תואר ראשון בתולדות האומנות בציון 80 ומעלה או בעלי תואר ראשון מחוגים אחרים אשר סיימו את לימודיהם בציון 80 לפחות ויידרשו בלימודי השלמה.

 

  • אוניברסיטת חיפה - תוכנית הלימודים לתואר שני באוניברסיטת חיפה מתקיימת פעמיים בשבוע במשך שנתיים במסלול ללא תזה ובמשך שלוש שנים במסלול עם תזה. ניתן ללמוד גם במסלול עם התמחות באוצרות. תנאי הקבלה הינם: בעלי תואר ראשון בממוצע של 80 ומעלה.

 

  • האוניברסיטה העברית בירושלים - בשלב הלימודים לתואר שני הסטודנטים מתמקדים בתקופה אחת, שהיוותה מסגרת התמחות עבורם בלימודי התואר הראשון. בחירה בתקופה אחרת נחשבת להתמחות חדשה ומצריכה לימודי השלמה. הלימודים פשריים באחד משלושה מסלולים: מסלול מחקרי עם תזה, מסלול עיוני ומסלול ללימודי תואר שני בהוראה.

  

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות לימודים נוספים, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

בוגרי התואר השני יכולים להשתלב במחקר בסיום הלימודים. בדרך כלל, כדי לעסוק במחקר אקדמי יש צורך ללמוד בתואר שני מחקרי ולהשלים את עבודת התזה. כמו כן, הבוגרים יכולים להשתלב בעבודה במוזיאונים, גלריות, מרכזי תרבות ומוסדות חינוך (לצורך כך יש להשלים תעודת הוראה, קיימים מוסדות שבהם ניתן ללמוד לתעודת הוראה במקביל לתואר השני). 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בתולדות האמנות?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בתולדות האמנות?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר שני בתולדות האמנות
שאלות הגולשים בנושא
תואר שני בתולדות האמנות - האם צריך השלמות ממדעי החברה?
לימודי השלמה לתואר שני בתולדות האמנות
לימודי אוצרות ותואר שני בתולדות האמנות