רוצה פרטים על תואר שני מדעי הרפואה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני מדעי הרפואה

רוצה לדעת על תואר שני מדעי הרפואה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מדעי הרפואה תואר שני

 

תהליך המחקר הרפואי הוא מורכב ורב שלבי, ומטרתו לספק מענה לשאלות הנוגעות לטיפולים, לחיסונים חדשים, או בנוגע לדרכים חדשות לשימוש בטיפולים קיימים. המחקרים מבוצעים בהתאם לפרוטוקולים מוגדרים הכוללים את מאפייני המחקר כגון: משך המחקר, לוח-זמנים של בדיקות, הליכים רפואיים, תרופות, ומינונים.

 

אנשי המקצוע המופקדים על תחום המחקר הרפואי הם בוגרי תואר מוסמך במדעי הרפואה, אשר הוכשרו לבצע עבודות מחקר בתחומים הביו-רפואיים. חוקרים אלה משתלבים במעבדות מחקר אקדמיות, בתעשיה, ובבתי החולים.

 

מה לומדים?

 

מטרת תואר שני בתחום זה היא להכשיר תלמידים בעלי תואר "בוגר" במדעי הטבע ובמקצועות מדעיים משיקים נוספים לעסוק במחקר ולהתמקצע בתחומים השונים של מדעי הרפואה הניסויים. הלימודים מקנים לסטודנטים ידע נרחב במקצועות העיוניים לצד התנסות מעשית בתרגילי מעבדה וסמינרים. כמו כן, כל תלמיד יחויב להגיש עבודת גמר (תיזה) שאותה יצטרך לבצע באופן עצמאי בהנחיית המנחה. המחקר עצמו יבוצע במעבדת המנחה.

 

באפשרות הסטודנטים לבחור מבין מגוון התמחויות. רשימת ההתמחויות כוללת:

  • גנטיקה.
  • פרמקולוגיה.
  • ננוטכנולוגיה.
  • אפידמיולוגיה.
  • יישום תרופתי.
  • ביוכימיה קלינית.
  • גנטיקה מולקולרית.
  • פיזיולוגיה ונוירוביולוגיה.
  • סוציולוגיה של הבריאות.
  • מיקרוביולוגיה ואימונולוגיה. 
  • ועוד.

 

מה משך הלימודים?

 

משך התכנית לתואר המוסמך הוא כשנתיים. בחלק ממוסדות הלימוד ניתן להאריך את הלימודים בשנה נוספת. רופאים יורשו לסיים את לימודיהם בשנה אחת.

 

היכן לומדים? 

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן) - מתקיימת תכנית עם תזה. ניתן לבחור מבין מספר מגמות ובהן ביולוגיה תאית, אימונולוגיה ומחלות מדבקות, גנטיקה, יישום תרופתי. משך הלימודים בתכנית הינו שנתיים.

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון (באר שבע) - תכנית זו היא פרי שיתוף פעולה בין האוניברסיטה לבין המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה. בין מסלולי הלימוד נכללים וירולוגיה, אפידמיולוגיה, ביוכימיה קלינית, ומיקרוביולוגיה. משך הלימודים שנתיים.

  

  • אוניברסיטת תל-אביב - במדרשה לתארים מתקדמים מוצעת תכנית לתואר מוסמך בתחום זה, שבה מסלולים שונים כגון גנטיקה מולקולרית, פיתוח ויישום תרופתי, פיזיולוגיה ופרמקולוגיה, רפואה מונעת ואפידמיולוגיה, ננוטכנולוגיה, ועוד. ניתן ללמוד במסלול עם תזה או במסלול ללא תזה.

 

  • האוניברסיטה העברית (ירושלים) - מתקיימת תכנית לתואר שני במדעים ביו רפואיים M.Sc, המשלבת מחקר במדעי הרפואה ובמדעי החיים. הלימודים מתקיימים במסלול עם תזה, שהיקפו שנתיים. מגמות הלימוד כוללות ביוכימיה, גנטיקה של האדם, ביולוגיה של התא, ועוד.

 

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות לימודים נוספים, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

 

מהם תנאי הקבלה?

 

  • בעלי תואר ראשון בציון 80 לפחות באחד המקצועות הבאים: מדעי החיים, מדעי הרפואה (.B.Med.Sc), רוקחות, חקלאות, תזונה, ביולוגיה, מדעי הטבע, מדעים מדויקים, קלינאות תקשורת, סיעוד, פיזיותרפיה או ריפוי בעיסוק.
  • בעלי תואר דוקטור לרפואה (.M.D), דוקטור לרפואת שיניים (.D.M.D), או דוקטור לווטרינריה (.D.V.M).
  • בעלי תואר ראשון בתחומים אחרים יידרשו להשלמות.
  • יש להציג המלצות מטעם גורמים אקדמיים.
  • על המועמדים ליצור קשר עם מנחה מהפקולטה בכדי להבטיח מקום למחקר. הקבלה מותנית בקבלת הסכמתו של חבר סגל, המורשה להנחות וללות את המועמד בביצוע המחקר.

 

איזו תעודה מקבלים?

 

בסיום התכנית מקבלים תואר מוסמך M.Sc מטעם מוסד הלימוד. כדי לקבל את התואר יש להשלים את כל החובות האקדמיים, לרבות הגשת עבודת התזה המחקרית.

 

 

מלגות מטעם מוסדות הלימוד

 

חלק ממוסדות הלימוד מעוניינים לעודד תלמידי מחקר לתואר שני ושלישי ולכן מציעים מלגות שונות, בהן גם מלגות קיום, על בסיס הצטיינות בלימודים ובהתאם למקורות שיעמדו לרשות הוועדה.

 

אפשרויות תעסוקה - האם ניתן להתקבל לחברות המפתחות תרופות?

 

מוסמכי התכנית יכולים להשתלב בתפקידי מחקר בחברות תרופות, בתעשיות ביולוגיות, בתעשיות הביוטק והביומד, ובמכוני מחקר פרטיים וציבוריים בענפים כגון פארמה, מזון, בריאות, ועוד. אפשרויות תעסוקה נוספות כוללות תפקידים בבתי חולים, בגופי מחקר פרטיים ועוד, כגון ביצוע בדיקות מעבדה, ניהול פרויקטים בתחום הרפואי, עיבוד וניתוח דגימות רפואיות, ועוד. המעוניינים להשתלב בתעשייה מיד לאחר סיום הלימודים, מומלץ שיבחרו במנחה העובד בשיתוף עם חברות מסחריות.

 

מהן רמות השכר בתחום?


מכיוון שהתואר פותח דלת למגוון תפקידים בתעשייה הרפואית ובמכוני מחקר, גם רמות השכר של המוסמכים משתנות בהתאם לתפקיד. בתעשיית הביומד, מרוויחים מנהלי פרויקטים בין 18,000 - 20,000 שקלים בתחילת דרכם המקצועית, ולאחר מספר שנים בין 26,000 - 30,000 שקלים לחודש. עובדי מו"פ (מחקר ופיתוח) בענף זה מרוויחים בין 13,000 - 17,000 שקלים.


עובדי מעבדה מתחילים משתכרים בין 9,000 - 10,000 שקלים בממוצע. מנהלי מעבדות יכולים להרוויח בין 14,000 - 16,000 שקלים בשנים הראשונות בתפקיד, ולאחר מספר שנות ניסיון ירוויחו בין 17,000 - 20,000 שקלים.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני מדעי הרפואה?

רוצה לדעת יותר על תואר שני מדעי הרפואה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר שני מדעי הרפואה
שאלות הגולשים בנושא
תואר שני במדעי הרפואה עם ממוצע 77
תואר שני במדעי הרפואה - ממוצע נמוך לקבלה
תואר שני במדעי הרפואה לבוגרי מדעי התזונה
תואר שני במדעי הרפואה - האם ניתן לשלב עם עבודה?
עלות שנת לימודים - תואר שני במדעי הרפואה ללא תזה
מתכונת הלימודים - תואר שני במדעי הרפואה