תואר שני בחינוך לגיל הרך במל"א - המרכז ללימודים אקדמיים

רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בחינוך? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על תואר שני בחינוך לגיל הרך - המרכז ללימודים אקדמיים.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


 תואר שני בחינוך בהתמחות בחינוך לגיל הרך – המרכז ללימודים אקדמיים

 

יכולת להשפעה קריטית

 

הגיל הרך ידוע זה מכבר כגיל משמעותי ומשפיע על התפתחותו של הילד; גיל זה הוכח מדעית כזמן שבו נקבעים מוטיבים רבים המשפיעים עמוקות על המשך חיינו כבוגרים, ועל כן משמעותו הרבה. כך, החינוך בגיל הרך הוא אחד הנדבכים החשובים ביותר במערכת החינוך כולה – שהרי שם מתחיל הכול. לשם כך פותחו תכניות אקדמיות להכשרה מקצועית מתקדמת ומעמיקה בתחום זה. אחת מתכניות אלה היא התכנית ללימודי תואר שני בחינוך לגיל הרך.

 

על המסלול במרכז ללימודים אקדמיים

 

לימודי תואר שני M.A בחינוך בהתמחות בחינוך לגיל הרך במרכז ללימודים אקדמיים נועדו להכשיר אנשים מקצועיים ובקיאים במיוחד בתחום הרגיש של החינוך לגיל הרך, כך שיוכלו להוביל מערכות חינוכיות לגילאים אלה, מתוך שהם נענים לאתגרים הטמונים בהן, במציאות החינוכית והתרבותית בארץ כיום. לשם כך, המסלול בנוי באופן שהוא מקנה את כל הידע התיאורטי, שיטות המחשבה והביקורת הדרושות, ואף את ההתנסות המקצועית.

 

התכנית מחולקת לשני מוקדים: מוקד התפתחותי, ומוקד חינוכי. הראשון עוסק במחקרים שונים הקשורים בהשפעות ובגורמים המעורבים בתהליך שבו נתון הילד בגיל הרך – וביניהם המשפחה והמערכת החינוכית. השני, עוסק בכישורים המקצועיים הדרושים כדי להוביל מסגרות חינוכיות לגיל הרך בצורה ראויה ומותאמת, ובחידושים בתחום זה – כראייה מערכתית המערבת את כלל הגורמים הקיימים, עבודה בקבוצה, ניהול צוות ועוד.

 

תכני הלימוד

 

הנושאים במסלול זה הם, כאמור, רבים ומגוונים והם משלבים מבחר תיאוריות, פרקטיקות ונושאים מחקריים המעמיקים בענף הגיל הרך. מבין הנושאים הנלמדים במסלול זה:

 

  • פסיכולוגיה התפתחותית
  • למידה וחשיבה
  • מדעי החינוך במאה ה-21
  • תהליכים קבוצתיים
  • סוגיות במדיניות החינוך
  • תקשורת בין אישית
  • מניעת אלימות במסגרות חינוכיות
  • מחקר מתקדם בחינוך
  • אתיקה מקצועית במסגרות הגיל הרך
  • רב תרבותיות בישראל
  • המערכת המשפחתית בהיבט הגיל הרך
  • בריאות הנפש בגיל הרך
  • התפתחות בשנות החיים הראשונות – רגשית וחברתית
  • ונושאים רבים נוספים

 

מתכונת הלימודים

 

התואר השני בחינוך במסלול זה מתפרש על פני ארבעה סמסטרים רצופים, כולל סמסטר בחודשי הקיץ. השיעורים מרוכזים ביום מלא אחד במהלך השבוע וכך מאפשרים שילוב של לימודים עם עבודה. לקראת סיום התכנית מבצעים הסטודנטים גם סמינר ופרויקט מעשי בהם הם יכולים ליישם פרקטית את נושאי הלימוד.

 

תנאי הקבלה

 

התנאים להגשת מועמדות למסלול לימודים זה הם תואר ראשון בחינוך לגיל הרך, בממוצע מינימלי של 80, ממוסד מוכר בארץ או בעולם. מועמדים בעלי תואר ראשון מחו"ל יידרשו להציג אישור מוסמך לתקפותו של התואר גם בארץ. בנוסף, נדרש גם ניסיון מקצועי מעשי בתחום; מי שמעוניין להירשם אך אינו בעל תואר ראשון בתחום הגיל הרך או ניסיון כאמור בתחום החינוך – יידרש לקורסי השלמה שאותם עליו לסיים בסמסטר הראשון ללימודים.

 

 

לסיכום

 

בוגרי התכנית לתואר שני בחינוך בהתמחות בגיל הרך במרכז ללימודים אקדמיים יזכו לתכנית לימודים עשירה ומקיפה, מעמיקה ורחבה – כזו המכשירה אותם בכלל הכלים, התיאוריות והידע המחקרי העדכניים הקיימים כיום בתחום הגיל הרך. מדובר בגילאים קריטיים בהתפתחות הילדים ולכן, ככל שיותר אנשי חינוך יכשירו עצמם לתפקידים בכירים ולהובלה ראויה בענף חשוב זה, כן ייטב לכולנו.
 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: המרכז ללימודים אקדמיים - מל"א

עוד מסלולי לימוד - המרכז ללימודים אקדמיים

כלים שיעזרו לך לבחור