תואר שני בביולוגיה

 מחפש/ת מידע על לימודים? תואר שני בביולוגיה? אנחנו רוצים לעזור לך! 


דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות. השוואת מחירים, מלגות, מסלולים ועוד. רוצה לדעת מה טוב בשבילך? רוצה לקבל החלטה? אנחנו בקשר עם מאות מוסדות לימוד המציגים אלפי מסלולי לימוד שונים.

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף.
המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 
רוצה פרטים על
תואר שני בביולוגיה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני בביולוגיה

 

לימודי תואר שני בביולוגיה עוסקים במחקר מקיף ובהשתלמות בתחומי הביולוגיה השונים. במהלך הלימודים, מרחיבים הסטודנטים את ידיעותיהם תוך רכישת כלים אשר יאפשרו להם לעסוק במחקר הביולוגיה ומדעי החיים. במסגרת התואר, לומדים הסטודנטים על התפתחויות חדשות בתחום ועל טכניקות וחידושים בעולם הטכנולוגיה מבחינת הביולוגיה. כמו כן, הסטודנטים רוכשים ידע רב אשר יסייע להם לפתור בעיות יסודיות במדעי החיים.

 

ניתן ללמוד תואר שני בביולוגיה במסלול לא מחקרי או מסלול מחקרי. ההבדל בין מסלולים אלה הוא שבמסגרת הלימודים המחקריים יידרשו הסטודנטים להגיש תזה. היתרון הברור של לימודים עם תזה הוא העובדה שניתן להמשיך בסופם ללימודי דוקטורט. העבודה במעבדה במסגרת לימודים זו היא רבה.

 

לימודי תואר שני בביולוגיה שואפים להעמיק את הידע וההבנה המקצועית של הסטודנטים בתחום מחקר ספציפי, כמו גם לפתח בקרבם יכולות, כלים ומיומנויות מחקריות שיסייעו לבוגרי התואר השני בהמשך דרכם המקצועית.

 

תחום המחקר המדעי הביולוגי מושפע גם הוא מההתפתחויות הטכנולוגיות, המאפשרות הישגים מדעיים וגילויים שהיו מחוץ להישג ידם של החוקרים. גילויים אלה הביאו לכך שהחלוקה המסורתית לענפי מחקר שונים בתחום הביולוגיה כבר איננה חד משמעית כבעבר, ולכן עלה הצורך בהכשרת חוקרים בעלי ידע וגישה מחקרית רב תחומית, אשר יהיו מסוגלים לרתום את הידע בטכנולוגיות החדישות לשימוש המדע הביולוגי.

 

מסלולי לימוד

 

לימודי ביולוגיה לתואר שני מתקיימים במגוון מסלולים וביניהם:

 

תוכניות הלימוד

 

לימודי תואר שני בביולוגיה מכשירים את הסטודנטים במסלול להתמחות בתחומי מחקר ספציפיים ומקנים להם כלים וידע רב-תחומי ככל האפשר. שילוב זה יאפשר לבוגרי המסלול להתמודד בהצלחה עם אתגרי הטכנולוגיה והידע שטומן בחובו העתיד.

 

הלימודים לתואר שני בביולוגיה מציעים מגמות התמחות. בין המסלולים הסטודנטים לתואר שני יוכלו לבחור במסלולים:

 

  • נוירו ביולוגיה
  • גנטיקה
  • אימונולוגיה
  • זואולוגיה
  • ביולוגיה של התא
  • מדעי הצמח
  • אקולוגיה ואיכות הסביבה
  • ועוד.

 

משבחרו הסטודנטים במגמת ההתמחות, הם נדרשים לבצע מחקר בפועל ועל בסיס המחקר לכתוב את התזה המחקרית.

 

בנוסף לכך, תוכניות הלימוד כוללות מגוון קורסים והכשרות אשר מעניקות לסטודנטים כלים וידע רב-תחומי, שאינו תלוי במגמת ההתמחות, או בהתנסויות במעבדות מחקר מסוגים שונים. בין נושאי הלימוד המוצעים לבחירה במהלך לימודי התואר השני ניתן לציין קורסים מתחום:

 

  • הביוסטטיסטיקה
  • ביוטכנולוגיה
  • מאקרואקולוגיה
  • זואולוגיה
  • מדעי הצמח
  • הנדסה גנטית
  • ביולוגיה התפתחותית
  • חקר סרטן
  • אקולוגיה מיקרוביאלית
  • ביופיזיקה
  • ביולוגיה של התא
  •  נוירוביוכימיה
  • אקולוגיה ואיכות סביבה
  • ביוכימיה
  • גנטיקה מולקולארית
  • ועוד.

 

במהלך הלימודים מתנסים הסטודנטים בפרקטיקה מעשית בתחומים כגון גנטיקה, ביוטכנולוגיה, ביולוגיה מולקולארית, אימונולוגיה ועוד. התנסות מעשית זו מקנה לסטודנטים יכולות מחקר אשר ילוו אותם הלאה במילוי תפקידים בתחום.

 

למי הלימודים מתאימים?

 

ההתקדמות ביכולות הטכנולוגיות השפיעה רבות על תחום המחקר המדעי ביולוגי. כיום, ההישגים הם גבוהים במיוחד ונדמה כי התחום נמצא בתנופה. ההתפתחות בתחום העלתה את הביקוש לחוקרים מיומנים ובקיאים בטכנולוגיות החדישות ביותר. לפיכך, לימודי תואר שני בביולוגיה נחשבים כיום ללימודים פופולאריים במיוחד, בישראל ובעולם.

 

הלימודים מתאימים לבעלי תואר ראשון בתחום המעוניינים להרחיב את ידיעותיהם בביולוגיה ומדעי החיים ולהפוך לחוקרי ביולוגיה מובילים. לימודי התואר השני בביולוגיה יסייעו למעוניינים להמשיך בלימודים לדוקטורט ולעסוק במחקר וכן למבקשים להשתלב בתפקידי מחקר ופיתוח או במשרות מפתח בכירות במסגרת התעשיות השונות.

 

תנאי קבלה

 

תנאי הקבלה ללימודי המוסמך בביולוגיה משתנים בין מוסדות הלימוד השונים. ברוב מוסדות הלימוד, תנאי הקבלה דורשים תואר ראשון בביולוגיה ובמדעי החיים או במקצועות קרובים ובממוצע ציונים 80 לפחות. יש לקחת בחשבון כי השיקולים אשר עומדים מאחורי מקבלי ההחלטות יכולים להיות שיקולים של מקום פנוי במעבדות או ציון מסוים בקורסים אשר קשורים לתחום וכדומה.

 

הלימודים אורכים כשנתיים בכל מוסדות הלימוד. במקרים מסוימים יש לסטודנטים אפשרות לבקש הארכה וזאת לאחר הגשת מכתב שמנמק את בקשת ההארכה.

 

אפשרויות תעסוקה

 

תחום הביולוגיה הינו תחום רחב ביותר הפונה למגוון עצום של ענפי משנה. בוגרי תוארי שני בביולוגיה יכולים לפנות לעשייה הנוגעת להתמחותם בלימודים ובוגרים רבים פונים ללימודים מתקדמים. כמו כן, ישנם בוגרים אשר משנים אפיק עיסוקם ופונים לתחום חינוך והוראה בענף הביולוגיה.

 

בוגרי תואר שני בביולוגיה יוכלו להשתלב במחקר בתחומים כגון בוטניקה, גנטיקה, ביולוגיה וכדומה. כמו כן, יוכלו הם להשתלב בתפקידי מחקר בחברות מסחריות או ציבוריות (לדוגמא, חקר מי הכנרת).

 

 

היכן לומדים?

 

תואר שני בביולוגיה ניתן ללמוד במוסדות הלימוד הבאים:

 

  • האוניברסיטה הפתוחה (פרישה ארצית): במחלקה למדעי הטבע והחיים של האוניברסיטה הפתוחה ניתן ללמוד לתואר שני במחשבה ביולוגית. זוהי תכנית אשר מתמקדת במבנה ובהנחות הביולוגיה ובהשלכות של מדעי החיים על ענפים אחרים ועל הסביבה. היקפה של תכנית זו הוא כשנתיים, כאשר ניתן ללמוד בתכנית ללא כתיבת תזה או בתכנית מחקרית עם תזה. האוניברסיטה הפתוחה מציעה גם תואר שני במדעי המחשב וכן מסלולים סונים לתואר שני בענפי מדעי החברה והרוח.

 

  • אוניברסיטת חיפה: המעוניינים לחקור את תחומי הביולוגיה השונים יכולים לבחור מבין תכניות מחקריות שונות שפועלות באוניברסיטת חיפה, אלה כוללות תואר שני בביולוגיה של האדם, תואר שני בביולוגיה אבולוציונית וסביבתית, תואר שני בביולוגיה ימית ותואר שני בנוירוביולוגיה. תכניות ללא תזה ניתנות להשלמה תוך שנתיים ומסלולים מחקריים עם כתיבת תזה יכולים להתפרש על פני עד שלוש שנים.


  • האוניברסיטה העברית בירושלים: באוניברסיטה העברית בירושלים ניתן ללמוד לתואר שני בביולוגיה תאית והתפתחותית, שמתקיים במסלול מחקרי. המחלקה חוקרת מגוון של תחומים כגון גנטיקה, אבולוציה של תהליכים התפתחותיים, הנדסת רקמות, הזדקנות תאית ועוד שלל סוגיות. באוניברסיטה זו ניתן ללמוד במסלולים רבים נוספים לתואר מוסמך, כגון תואר שני בביוכימיה, תואר שני בביוטכנולוגיה, תואר שני באקולוגיה ואבולוציה, תואר שני בגיאולוגיה, תואר שני בפיזיקה ועוד.

 

  • אוניברסיטת בן גוריון (באר שבע): בפקולטה למדעי הטבע של אוניברסיטת בן גוריון בנגב נלמדים מסלולים שונים לתואר השני, כגון תואר שני במדעי החיים, תואר שני בכימיה, תואר שני במדעי הגיאולוגיה והסביבה, תואר שני במתמטיקה ותואר שני במדעי המחשב. מוצעת גם תכניות מיוחדת לתואר שני בגיאולוגיה של גז ונפט. למחלקה תחומי מחקר מגוונים ובהם נוירוביולוגיה ומדעי המוח, ביוטכנולוגיה ימית, אקולוגיה, ביולוגיה אבולוציונית, הנדסה גנטית, פיזיולוגיה של בעלי חיים, ביולוגיה חישובית ועוד שלל נושאים.

 

  • הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל (חיפה): בטכניון ניתן ללמוד לתואר שני בביולוגיה, בתכנית מחקרית שעיקרה הוא עריכה וכתיבה של עבודת מחקר מדעית. מסלול זה מתאים לבוגרי לימודי מדעי החיים או לבוגרי תחומים מדעיים והנדסיים שמעוניינים לחקור לעומק סוגיות מתקדמות בעולם הביולוגיה.

 

  • אוניברסיטת תל-אביב: במדרשה לתארים מתקדמים של הפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת תל-אביב ניתן ללמוד בבתי ספר שונים שמציעים לסטודנטים להעמיק בטכנולוגיות ובתהליכים מחקריים. בין בתי הספר נכללים בית הספר לנוירוביולוגיה, ביופיזיקה וביוכימיה, בית הספר לזואולוגיה, בית הספר לביולוגיה מולקולרית של התא וביוטכנולוגיה ובית הספר למדעי הצמח ולאבטחת המזון.


  • מכון ויצמן למדע (רחובות): מכון ויצמן למדע עורך שלל תכניות לתואר שני M.Sc. לצד מסלולים לתואר שלישי ולפוסט דוקטורט. הפקולטה לביולוגיה של מוסד זה חוקרת את שלל רמות החיים, מהרמה המולקולרית והתאית ועד לאורגניזמים שלמים. ניתן ללמוד בשלל התמחויות כגון אימונולוגיה, בקרה ביולוגית, ביולוגיה של התא ונוירוביולוגיה. כמו כן, מכון ויצמן מפעיל פקולטות נוספות כגון הפקולטה לכימיה, הפקולטה לפיזיקה, הפקולטה למתמטיקה ולמדעי המחשב, הפקולטה לביו כימיה וכן המחלקה להוראת המדעים.

 

עזרנו לך? דרג אותנו:

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בביולוגיה?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בביולוגיה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מחשבון תנאי קבלה תתקבל או לא?

לחיצה על חשב תוצאות
תציג בפניך מוסדות שעשויים להתאים

שאלות הגולשים בנושא
תואר שני בביולוגיה לאחר תואר באופטומטריה - אפשרי?
תואר שני בביולוגיה או הסבה לקלינאות תקשורת?
לימודי ריפוי בעיסוק לבעלי תואר שני בביולוגיה
תואר שני בביולוגיה - איפה הכי כדאי ללמוד?
תואר שני בביולוגיה ימית - משך הלימודים
האם ניתן ללמוד תואר שני בביולוגיה אחרי תואר מתחום אחר?
שכר לאחר תואר שני בביולוגיה