רוצה פרטים על תקשורת וסוציולוגיה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר ראשון בסוציולוגיה ותקשורת

רוצה לדעת על תקשורת וסוציולוגיה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי סוציולוגיה ותקשורת לתואר ראשון

תחום התקשורת הפך לתחום מבוקש מאוד במכללות ובאוניברסיטאות בישראל בשנים האחרונות. סטודנטים רבים אינם מסתפקים עוד בלימודי תקשורת בלבד, ובוחרים ללמוד במסלול דו חוגי. אחד מאותם שילובים הוא לימודי תקשורת וסוציולוגיה לתואר ראשון.

 

תחום הסוציולוגיה עוסק בחקר החברה האנושית, התרבות שלה, המרכיבים שלה ובהשפעותיה על דפוסי ההתנהגות של האנשים המרכיבים אותה. במסגרת לימודי הסוציולוגיה אנו שואפים לבחון מוסדות כמו משפחה, פוליטיקה, דת, כלכלה ועוד. כיצד כל אלה משפיעים על המין האנושי ועל ההתנהגות שלו? זוהי אחת השאלות שבהן מתמקדים במהלך הלימודים וגם לאחריהם, במחקר ובעשייה המקצועית.

השילוב בין שני התחומים מעלה שאלות מרתקות הנוגעות לחברה ולדפוסי העברת מסרים, יצירת קשרים, שכנוע ושיווק. המטרה העיקרית של הלימודים היא להכשיר חוקרי חברה ואנשי מדיה איכותיים תוך כדי הקניית התמחות עיונית ומעשית בתחומים השונים, על מנת שיוכלו להשתלב בתפקידים מבוקשים בתעשייה בסיום התואר.

 


מה לומדים?


הסטודנטים מתמקדים בנקודת ההשקה שבין מדיה וחברה. הם מכירים תיאוריות ומושגים מרכזיים בחקר התרבות ונחשפים למגמות עכשוויות רלוונטיות. ברבים מן המסלולים שמים דגש על עולם המדיה הדיגיטלית ולומדים על הדרך שבה תהליכי דיגיטציה משנים את חיינו, את האופן שבו אנו יוצרים קשרים ואת הדרכים שבהן תמורות אלה משפיעות על ענפי העסקים, השיווק והמסחר.

 

כמה זמן לומדים?


אורך הלימודים שלוש שנים. הלימודים במסלול הדו חוגי כוללים קורסי חובה ובחירה בשני הענפים ובדרך כלל גם סדנאות מעשיות שבהן נחשפים לענפי מדיה שונים כגון שיווק דיגיטלי, עיתונות מקוונת, מקצועות הדאטה ועוד.
 

נושאי לימוד


מסלול הלימודים לתואר כולל קורסים מרתקים משני התחומים. בין הנושאים הנלמדים:

  • עיתונאות
  • יחסי ציבור
  • מדיה ואקטיביזם
  • תהליכי גלובליזציה
  • מגדר, חברה ומשפחה
  • מדיה דיגיטלית ושיווקית
  • מבנה החברה הישראלית
  • חקר קונפליקטים חברתיים
  • דעת קהל ומודעות אקולוגית
  • ועוד
     

היכן לומדים?
 

  • האוניברסיטה הפתוחה (פריסה ארצית): זהו אחד מן השילובים הדו חוגיים האפשריים באוניברסיטה הפתוחה, הלימודים נערכים במתכונת גמישה שיכולה להתאים גם למעוניינים לשלב את התואר עם עבודה.

 

  • אוניברסיטת תל-אביב: באוניברסיטת תל-אביב מציעים מסלול חקר חברה דיגיטלית שבו משלבים את שני החוגים. הלימודים כוללים סדנאות מעשיות במקצועות הייטק כגון חוויית משתמש, ביג דאטה ופיתוח יישומים.

 

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן): הלימודים בשילוב זה מתקיימים במסלול דו ראשי מובנה. במסלול זה מתמקדים בתחום התרבות הדיגיטלית, חקר האינטרנט ורשתות חברתיות.

 

  • המכללה האקדמית תל אביב יפו: הסטודנטים במסלול סוציולוגיה מדעי המדינה יכולים לבחור במגמת התמחות מדיה, שבה נלמדים עקרונות בדוברות, יח"צ וניהול רשתות חברתיות.

 

מהם תנאי הקבלה?


מועמדים מתקבלים למסלול הדו חוגי על סמך ציון ההתאמה (שקלול ממוצע בגרות עם הפסיכומטרי), עליהם לעמוד בדרישות שמציבים שני החוגים. בדרך כלל, ציון הסכם הנדרש נע בין 540 - 550, אולם הרף משתנה משנה לשנה ובין המוסדות. לעיתים ניתן להתקבל גם ללא פסיכומטרי, כאשר ממוצע הבגרות גבוה במיוחד, לרוב בין 98 - 103. מועמדים במסלול קבלה זה נדרשים גם לציון במבחן סיווג באנגלית, כגון אמי"ר או אמיר"ם.

מהן אפשרויות התעסוקה?


סטודנטים רבים בוחרים להשתלב לאחר הלימודים בתעשיית המדיה והשיווק בישראל, וחלקם אף משתלב בהצלחה גדולה ובתפקידי מפתח חשובים. בוגרים רבים משתלבים במשרות דוברות, יחסי ציבור, קופירייטינג או שיווק דיגיטלי. תפקידים פופולריים נוספים כוללים ניהול מדיה חברתית וחוויית משתמש. בוגרים הנמשכים יותר לתחום הסוציולוגיה יוכלו להשתלב בעבודה בחברות כוח אדם, בחברות השמה ובחברות, עסקים או עמותות העוסקות בתחומים חברתיים.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תקשורת וסוציולוגיה?

רוצה לדעת יותר על תקשורת וסוציולוגיה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור