רוצה פרטים על לימודים בתחום?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

כמה מרוויח מקדם אתרים בישראל?

רוצה לדעת על שכר מקדם אתרים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


כמה מרוויח מקדם אתרים באינטרנט?

 

שכר מקדמי אתרים

 

קידום אתרים הוא אחד הגורמים החשובים ביותר בהצלחתו או בכישלונו של כל אתר אינטרנט. ככל שהתחום מתפתח, הולכת ועולה המודעות לחשיבותו של קידום אתרים נכון ומקצועי, כזה המבוסס על ידע ועל לימוד, על מומחיות ועל עיסוק בפועל בתחום השיווק באינטרנט. על מקדם האתרים לדאוג לכוונן את התוכן שבאתר, את אופן הפרסום והשיווק שבו וכן את תחום יחסי הציבור באופן המותאם למנועי החיפוש באינטרנט, לחוקיות ולכללים השולטים בהם, וכן לקהל היעד, למטרות העסק וכדומה. קל להבין, אם כן, כי מדובר במקצוע שדורש מקצוענות והתמצאות בענף, וכן מעקב תדיר אחרי השינויים המתחוללים בו והמגמות השולטות בתחום העסק הספציפי.

 

טבלת שכר

 

המשכורות בתחום משתנות בהתאם לתפקיד, לותק ולמקום העבודה:

 

סוג המשרה 0 עד 5 שנות ניסיון
5 עד 10 שנות ניסיון
מקדם אתרים SEO 9,000 – 15,000 ₪ לחודש 12,000 – 22,000 ₪ לחודש
מקדם אתרים SEM 8,000 – 12,000 ₪ לחודש 12,000 – 20,000 ₪ לחודש
מנהל רשתות חברתיות 8,000 – 12,000 ₪ לחודש 15,000 – 20,000 ₪ לחודש
מעצב אתרים 7,000 – 13,000 ₪ לחודש 9,000 – 18,000 ₪ לחודש
בונה אתרים בוורדפרס 8,000 – 12,000 ₪ לחודש 15,000 – 20,000 ₪ לחודש

 

* הסכומים הנקובים הם ממוצעי ברוטו לחודש עבודה במשרה מלאה, והם נתונים לשינוי מעת לעת.

 

 תפקידים בתחום

 

תחום קידום האתרים מתחלק בבסיסו לשני ענפים מרכזיים:

 

  • מקדם אתרים SEO – ראשי תיבות Search Engine Optimization – מתמחה בנושא קידום האתר באמצעות שימוש במנועי החיפוש והתאמה לנדרש על ידם – ובהתאם להתעדכנות בתחום בכל שלב של התפתחות רשת האינטרנט.

 

  • מקדם אתרים SEM  ראשי תיבות Search Engine Marketing– מתמחה בנושא קידום האתר באמצעות שימוש באפשרויות השיווק הטמונות ברשת, בהתאם לדרישות מנועי החיפוש, לאופני הפרסום באמצעותם, וכדומה. בכלל זה מקדם האתרים אף בונה אסטרטגיה שיווקית המותאמת לאתר, עוסק במיתוג וביחסי ציבור, ועוד.

 

אפשרויות התעסוקה וגורמי השכר

 

הדרך לעיסוק בתחום זה היא פשוטה, שכן ניתן ללמוד את המקצוע באופן מעמיק בקורסים ובמסלולים ספציפיים ללימודי קידום אתרים. בשוק קיימות חברות גדולות העוסקות בתחום קידום האתרים ומציעות את שירותיהן לאתרים שונים, וכן אתרים גדולים המחזיקים בעצמם אדם מקצועי האחראי על תחום הקידום. כך, בתום הלימודים אפשר להשתלב כשכירים או כפרילנסרים באתרי אינטרנט גדולים או קטנים.

 

כל אלה, בצירוף הותק ושנות הניסיון, הם גורמים המשפיעים על רמת השכר כמובן. בהמשך הדרך יוכלו מקדמי אתרים להמשיך לעמדות מפתח ולנהל צוות של אנשים, לנהל מחלקות בתחום, לפתוח חברה עצמאית משלהם, וכדומה. לחילופין, אנשים בענף זה יכולים להמשיך ולהתפתח לתפקידים רחבים יותר הקשורים בתחום, כמנהלי שיווק אינטרנטי, סמנכ"לי שיווק, וכדומה.

 

כמה מרוויח מקדם אתרים מתחיל?


במשרות זוטרות בתחום ה – SEO, לרוב מרוויחים משכורות נמוכות באופן יחסי, הנעות בין 7,000 -8,000 שקלים, אם כי ניתן למצוא ארגונים המציעים משכורות גבוהות יותר. טווחים אלו לרוב מתייחסים לעובידם ללא כל ניסיון קודם בתחום, המשתלבים בתפקיד ראשון. יש לציין כי לאחר צבירת ניסיון של כשלוש שנים, עולות רמות השכר.


שכר ממוצע


שכרם הממוצע של מקדמי אתרים נע בין 10,000 – 11,000 שקלים לחודש. יש להדגיש כי המשכורות עשויות להיות גבוהות או נמוכות מטווח זה, בהתאם לגודל הארגון ולסוגו. עובדים בעלי ניסיון רב יכולים להגיע לטווחים גבוהים יותר, כאשר ראשי צוותים משתכרים בין 12,000 – 14,000 שקלים בממוצע, ומנהלי מחלקות יכולים להגיע למשכורות שבין 15,000 – 17,000 שקלים לחודש.


עבור עובדים שכירים שהינם מקדמי אתרים אינהאוס, כלומר מקדמי אתרים עבור חברה או מותג אחד מסוים, יכולים להרוויח כ – 15,000 שקלים בחודש. עובדים בעלי ניסיון רב, או כאלו המנהלים צוותי מקדמים, יכולים להגיע לטווח שבין 18,000 – 20,000 שקלים.


זאת בניגוד לעצמאיים, אשר יכולים לעבוד מול מגוון רחב של לקוחות בו זמנית. באופן כללי, פרילנסרים יכולים להגיע למשכורות גבוהות יותר מאשר שכירים. חלק מן המרכיבים המשפיעים על שכרם של פרילנסרים כוללים את גודלם של הפרויקטים, צבירת מוניטין ושיווק עצמי יעיל שיכול לתרום להגדלת קהל הלקוחות, העסקה של עובדים נוספים כגון כותבי תוכן, ועוד. אפשרות נוספת היא עבודה כשכירים בחברה המציעה שירותי קידום לארגונים ועסקים.

 

בונה אתרים בוורדפרס


Webmaster שכיר בתחילת דרכו מרוויח כ – 8,000 שקלים לחודש, לאחר מספר שנים במקצוע ניתן להגיע למשכורות של כ – 13,000 שקלים. שכר Webmaster בעל ניסיון נרחב שבין 5 – 10 שנים נע בין 15,000 – 19,000 שקלים לחודש.


עבור עצמאיים, המשכורות יכולות להשתנות בהתאם לגודלו של קהל הלקוחות, ככל שצוברים ניסיון כך גדלים גם הרווחים. כמו כן, הרווחים משתנים בהתאם להיקפי הפרויקטים שלוקחים על עצמם אנשי המקצוע (אתרים קטנים מול גדולים וכדומה). יש לציין כי חלק מן הפרילנסרים בתחום גובים עלות בסיסית עבור בניית האתר, ועליה מוסיפים מרכיבים כגון כתיבת התוכן, אחסון, עיצוב, ועוד.

 

עיצוב אתרים


מעצב אתרים מרוויח בממוצע כ – 11,000 שקלים. מעצבים מנוסים יותר יכולים להרוויח סכומים גבוהים יותר, הנעים בין 13,000 – 18,000 שקלים לחודש, בתלות בסוג הארגון המעסיק, עבודה כעצמאיים או כשכירים, היקפי הפרויקטים, ועוד. במסגרת תפקידם, עליהם לשלוט בתוכנות כגון פוטושופ, אינדיזיין, ועוד, וכן להחזיק בידע נרחב גם בענפים משיקים כגון מדיה חברתית, תכנות, חוויית משתמש (UX), ועוד.
 

מה ללמוד כדי להשתלב בתחום?

 

קיימות מספר דרכים להשתלב במקצוע, ניתן להתקבל למשרות המתאימות למתחילים לאחר סיום קורסים מקצועיים (לימודי תעודה) בתחום ה – SEO, שבהם מכירים את התחום ורוכשים ניסיון פרקטי דרך ביצוע פרויקטים שונים. דרך נוספת הינה לאחר לימודים לתואר ראשון במקצועות רלוונטיים.


מעל מחצית העובדים בתחום הינם בעלי תואר ראשון בתחום כלשהו. המקצועות הנפוצים ביותר הינם תקשורת, לימודי שיווק, לימודי פרסום, לימודי מנהל עסקים בהתמחות שיווק, או לימודי עיצוב דיגיטלי. יחד עם זאת, מרבית של העוסקים בענף זה הם גם בוגרי קורסים מקצועיים בקידום או שיווק דיגיטלי.


הלימודים לתואר ראשון נמשכים בין שלוש לארבע שנים, ומתקיימים במתכונת יום מלאה (אם כי ישנם גם מוסדות המציעים לימודי ערב). לימודי התעודה לרוב נמשכים כשנה, ומתאימים בדרך כלל לאנשים עובדים.


חשוב לציין כי לצד הרקע הלימודי והידע שברשות המועמדים, מעסיקים רבים שמים דגש על הניסיון הקודם שעמו מגיעים המועמדים, ולכן חשוב להציג תיק עבודות או פרויקטים שבהם לקחו חלק במסגרת לימודיהם, כדי להעיד על כישוריהם וניסיונם היישומי. ישנם מעסיקים המעדיפים להעסיק עובדים בעלי ותק של מספר שנים בתחום, אולם ניתן למצוא גם משרות המתאימות לחסרי ניסיון.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודים בתחום?

רוצה פרטים על לימודים בתחום?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
כמה עולה קורס SEO?
כדאי ללמוד קורס SEO ו PPC היום?
האם כדאי ללמוד קידום אתרים?
קורס קידום אתרים מחיר
קידום אתרים עשה זאת בעצמך, איך?
לימודי קידום אתרים בגיל ארבעים
לימוד שיווק וקידום אתרים