רוצה פרטים על קורס שמאות חקלאית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי שמאות חקלאית

רוצה לדעת על קורס שמאות חקלאית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס שמאות חקלאית


ביטחון ומקצועיות בביטוח חקלאות


השמאות החקלאית נוגעת לנזקים בענפי הצומח ובעלי החיים, בהערכת שווי נכסים בתעשייה, באומדן גידולים שנתיים ועונתיים, וכן בהערכת הכנסות של בעלי המקצוע. חקלאים שנגרם נזק לתוצרתם או למבנים שברשותם, מתעדים את הפגיעה ופונים לשמאי, שהוא בעל הסמכות לפעול מול חברות הביטוח, לצורך הערכת גובה והיקף הנזקים ושווי האובדן.

 


כיום, על מנת לעסוק בפועל כשמאי רכוש חקלאי, אין צורך לעבור רישוי חוקי או הסמכה כלשהיא, אולם המקצוע מצריך מאלו העוסקים בו ידע רב ומורכב, ומכאן חשיבות ההכשרה המסודרת בנושא. לימודי השמאות מוכרים על ידי איגוד שמאי הביטוח בישראל, שפועל גם להסדרת מעמדם החוקי של העוסקים בתחום.


למי מיועדים הלימודים?


לימודי השמאות החקלאית מיועדים לבעלי ידע וניסיון תעסוקתי בענפי השמאות השונים, כמו שמאות מקרקעין ושמאות רכוש, וכן לעוסקים בחקלאות ולאגרונומים.


תכנית הלימודים


בתחילת הלימודים, מתוודעים המשתתפים לסוגיות יסוד בביטוח ובחקיקה שמאית. כמו כן, הם לומדים על היבטים שונים בתעשייה החקלאית בארץ, ועל נזקים אפשריים כמו נזקי אש, פריצות, תקלות במכשור ונזקי מזג אוויר. לאחר מכן, הם מעמיקים בכלים מן החשבונאות ומנהל העסקים, המשמשים לחישוב אבדן. בהמשך, הם חוקרים סוגיות בשמאות הרכוש, שמאות הנדסית ושמאות עבודות קבלן, ואת יחסי הגומלין של אלה לענף החקלאות. בשלב זה, הם גם מתנסים בעבודה על פוליסות מורכבות יותר, ודנים בהתנהלות מול גורמים שונים, כמו חברות ביטוח ומשרדים ממשלתיים.


מתכונת הלימוד


הלימודים בקורס מתפרשים על פני שנתיים ומתקיימים במתכונת לימודי ערב הנוחה לשילוב עם עבודה. הסטודנטים משתתפים בהרצאות עיוניות, בסדנאות מעשיות, ובסיורים לימודיים בשטח.


נושאי הלימוד

 

  • סיקור סיכוני פריצה ואש
  • ביטוח חבות כספית
  • יסודות בחשמל ובמכונות
  • עקרונות רישוי עסקים
  • שמאות לעבודות קבלניות
  • חקלאות דגנים וירקות
  • סוגי פוליסות ביטוח שונות
  • דיני חשבונאות לשמאים
  • אומדן נזקים לצורך תביעה
  • נזקים לחוות חיות משק
  • בדיקות כיסוי לרכוש מבוטח
  • גידולים בחממות פרחים   
  • התנהלות בעת אבדן רווחים
  • דרכי שחזור נתונים
  • תקלות בציוד אלקטרוני וממוחשב 
  • ועוד


תנאי קבלה


לקורס שמאות חקלאית מתקבלים מועמדים שגילם מעל 18 שנים. אין צורך בהשכלה אקדמית קודמת, אך המועמדים נדרשים להיות בעלי ציון עובר בבחינת הבגרות במתמטיקה, ברמה של שלוש יחידות לימוד.

 

 

תעודה


סטודנטים המסיימים את לימודיהם בהצלחה זכאים לקבלת תעודת "סיום קורס שמאות רכוש וחקלאות", המוענקת מטעם מוסד הלימוד ואיגוד שמאי הביטוח בישראל, ובאישור ענף החקלאות והרכוש. על מנת לקבל את התעודה, המשתתפים נדרשים לנוכחות גבוהה בשיעורים, להגשת מטלות שוטפות, ולמעבר בחינות הגמר.


המשך לימודים


המעוניינים יכולים להמשיך את לימודיהם וללמוד לתואר אקדמי במנהל עסקים, במגוון מכללות ואוניברסיטאות בארץ ובחו"ל.


אפשרויות תעסוקה


לאחר סיום לימודיהם, יכולים בוגרי הקורס לעבוד כשמאים עצמאיים, או להשתלב תעסוקתית כשכירים בחברות ביטוח, בחברות שמאות, בענף התשתיות, וכבוררים בסוגיות חקלאיות בבתי המשפט. הבוגרים מקבלים תמיכה וליווי מאיגוד שמאות הביטוח, שבנוסף לשירותי ייעוץ ותעסוקה גם מקיים מגוון ימי עיון לחבריו.

 

היכן לומדים?


מכללת פסגות (פריסה ארצית): במכללת פסגות, שהוקמה בשנת 2005, ניתן ללמוד קורס שמאות רכוש וחקלאות בהיקף 14 מפגשים. הקורס יכול להתאים למעוניינים לעסוק במקצוע כהכנסה ראשית או כהכנסה נוספת, כעצמאיים או כשכירים. במסלול משולבים תרגילים פרקטיים לתרגול החומר.

 

מכללת עדיף (תל אביב): במכללה ניתן ללמוד קורס במקצוע זה, וכן בענפי שמאות וביטוח נוספים כגון אלמנטרי, ימי, פנסיוני ועוד. קיימים גם קורסי הכנה למבחני הסמכה שונים.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס שמאות חקלאית?

רוצה לדעת יותר על קורס שמאות חקלאית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור