רוצה פרטים על קורס מור ומרקם?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס הכנה למור ומרקם

רוצה לדעת על קורס מור ומרקם? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס הכנה למבחן מו"ר ומרק"ם

 

מו"ר ומרק"ם הם מבחנים למיון המועמדים ללימודי רפואה. בניגוד לבגרויות ולפסיכומטרי, המודדים ידע עיוני, תפקיד בחינות אלה לאפיין את המועמדים לפי משתנים כגון אישיות, מודעות עצמית, תקשורת בין אישית, ויכולת התמודדות עם לחץ ומצבים מורכבים. המבחנים בנויים משני חלקים, אחד כולל מרכז הערכה שבו משתתפים בסימולציות מעשיות אישיות וקבוצתיות ובראיונות אישיים שנבחנים על ידי פסיכולוגים. כמו כן, המשתתפים נדרשים לענות על מספר שאלונים, שחלקם כוללים שאלות על רקע ביוגרפי ואחרים בוחנים יכולות התמודדות עם מצבים כלליים, שאינם קשורים בהכרח לתחום הרפואה. שני השלבים הללו נערכים בימים נפרדים.


מבחני מו"ר ומרק"ם דומים מאוד זה לזה, אולם הם נערכים במרכזי הערכה נפרדים, כאשר הנבחנים אינם יכולים לבחור באיזו מערכת ייבחנו. בדרך כלל, מועמדים ללימודי רפואה בטכניון או באוניברסיטת תל-אביב נבחנים במבחן מו"ר בעוד מועמדים לאוניברסיטה העברית נבחנים בבחינת מרק"ם. ניתן לגשת למבחן אחד בשנה בלבד.


קורס ההכנה למבחני מור ומרק"ם מאפשר למשתתפים להכין את עצמם באופן הטוב ביותר לקראת בחינות המיון, כדי שיוכלו להגיע לימי ההערכה כשהם בטוחים בעצמם, ובעלי היכרות עם הנדרש מהם. המסלולים מורכבים במרביתם מסימולציות ומניתוחי תפקוד התלמידים, והם כוללים הדרכות אישיות על ידי מרצים ופסיכולוגים.


למי מיועד הקורס?


קורס זה מתאים למועמדים המצויים בתהליכי המיון לתכנית השש שנתית ללימודי רפואה באוניברסיטאות ברחבי הארץ: אוניברסיטת תל-אביב, הטכניון, האוניברסיטה העברית, ואוניברסיטת בן-גוריון בנגב. המסלול מיועד למשתתפים שברצונם להכיר מראש את מבנה הבחינה כדי לשפר את סיכויי הצלחתם במבחני המיון.

 

מה לומדים?

 

המשתתפים בקורס ההכנה מכירים את מבנה הבחינות ואת שלבי המיון השונים. הם בוחנים תכונות אופי שונות אותן מומלץ להדגיש ביום המבחן ודנים בדרכים להבלטת כישוריהם במהלך ראיונות אישיים. נוסף על כך, הם מתרגלים עבודה בקבוצה במסגרת סימולציות, דרכן הם לומדים להתמודד עם דילמות ואירועים שנוגעים לרפואה וליחסי אנוש. כמו כן, הם סוקרים שאלות נפוצות של הבוחנים וכך יכולים לתרגל ניסוחים מראש.

 

מה משך הקורס?

 

היקפו של הקורס הוא כחודש אחד, אולם מרבית מכוני ההכנה מציעים סדנאות מרוכזות שהיקפן יום אחד או מספר ימים רצופים, לצורך הכנה ממוקדת לחלק אחד של הבחינות.


מתכונת הלימוד


המשתתפים לוקחים חלק בתרגולים כיתתיים ובהדרכות אישיות המלוות גם בשיחות עם פסיכולוגים. כמו כן, הם מבצעים מספר סימולציות המדמות את יום הבחינה, ומאפשרות לתלמידים להתמודד עם מגוון סיטואציות עמן מתמודדים רופאים. בחלק מן המוסדות התלמידים מקבלים גם ערכות לימוד באמצעותן הם יכולים להמשיך לתרגל באופן עצמאי, גם לאחר הקורס.

 


נושאי הלימוד

  • דינמיקה קבוצתית.
  • מבחנים ביוגרפיים.
  • תפקוד בתנאי לחץ.
  • תקשורת בין אישית.
  • יכולת העברת מסרים.
  • תודעת שירות ברפואה.
  • דילמות ואתיקה רפואית.
  • ועוד.

 

היכן לומדים?  

 

  • XTRA STUDENT (תל אביב): מרכז הכנה זה מטעם אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב מציע קורסי הכנה לקראת מבחן מו"ר וגם בחינות כמו GMAT ו - GRE ביוכימיה. בקורס משתתפים בסימולציות ובתרגולים בקבוצות קטנות וכן לומדים כיצד למלא את השאלונים בכתב. הקורס כולל כ - 16 שעות המחולקות ל - 4 מפגשים שבועיים.

 

  • מכון נועם (תל אביב וחיפה): במכון נועם מכינים מועמדים לקראת מבחני קבלה ובחינות פסיכוטכניות. מסלול ההכנה למו"ר כולל מפגשים אישיים בני מספר שעות במהלכם מתרגלים הצגה של כישורים דרך ראיונות ומתחקרים את הביצוע במשחקי תפקידים.

 

  • עמותת בריאות מחקר ומדע (תל אביב): עמותה העוסקת בקידום הרפואה והחינוך המדעי. העמותה מציעה סדנאות וקורסים להכנה למבחנים האישיותיים, הכנה לימי הסימולציה, ועוד. הסדנאות מתאימות למועמדים לכל המוסדות, וכוללות משוב ותרגול בקבוצות קטנות.

 

  • היפוקרטס (הוד השרון): מרכז הכנה למבחני מיון, ניתן לקחת חלק בקורסי הכנה לפקולטות לרפואה באוניברסיטת בן-גוריון ובצפת, וכן למסלולי רפואת שיניים. ההכנה משלבת תרגול הראיונות האישיים, סדנאות עם שחקנים, ועוד. ניתן לבחור את סוגי התחנות לתרגול, בהתאם לצורך.

 

  • פייר הכנה למקצועות הרפואה (תל אביב): החברה מציעה הכנה באמצעות סדנאות לתחנות מס"ר, למבחן הביוגרפי, ועוד. כמו כן, מוצעת הכנה למבחני הקבלה לרפואת שיניים. ההכנה משלבת תכנים מקוונים, מפגשים פרונטליים, ותרגול פרטני.

 

מה עלות הקורס?


עלות הקורסים הינה בין 4,500 - 5,000 שקלים בממוצע, אולם עשויה להיות גבוהה מטווח זה. כמו כן, ניתן לקחת חלק בסדנאות בודדות, המדמות שלב מסוים בתהליך, שעלותן 300 - 1,000 שקלים, בתלות בכמות מפגשי ההכנה, ובצורכי הסטודנט. בין הקריטריונים המשפיעים על עלות הקורס, נכללת אורך התכנית, כמות המפגשים ואופיים (פרונטליים או מקוונים), חומרים שאותם מקבלים הסטודנטים (סימולציות, ספרות עזר, וכדומה), ועוד.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס מור ומרקם?

רוצה לדעת יותר על קורס מור ומרקם?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
מבחן מור - מתי מתקיים?
תאריכים של הקורס למבחן מור