קורס הכנה למבחן מור בבית הספר האמריקאי לרפואה

רוצה לדעת על לימודים בנושאי קורס הכנה? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על קורס מור - בית הספר האמריקאי לרפואה.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס מור בבית הספר האמריקאי לרפואה

 

מבחן מור

 

בכל שנה מועמדים רבים מדפקים על דלתותיהם של בתי הספר לרפואה בארץ. לפיכך, ציוני הבגרויות וציון הבחינה הפסיכומטרית של המועמדים אינם מספיקים עוד על-מנת לבחור את המתאימים ביותר למסלול לימודים יוקרתי זה. לשם בחירת המועמדים המתאימים ביותר פותחו מבחנים שונים לצורך מיון המועמדים ובחירת המתאימים ביותר לקראת לימודי רפואה.

 

בתי הספר לרפואה המקיימים את מו"ר- מערכת מיון ללימודי רפואה, הם אוניברסיטת תל אביב והטכניון, ובית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטה העברית בירושלים.

 

מבחן מור הינו מבחן המשמש את בית הספר לרפואה במיון המועמדים ללימודים רפואה, ובוחן את כישוריהם האישיים של המועמדים מהיבטים שונים. הבחינה איננה בחינת ידע מקצועי ואיננה בחינה של דף ועיפרון אלא היא מורכבת מראיונות אישיים, מבחני אישיות, דינאמיקות קבוצתיות ובחינת חוות דעתו של המועמד בנושאים שונים אשר אינם בהכרח נושאים מעולם הרפואה.

 

בנוסף, נבחנת המוטיבציה של המועמד להיות רופא, יכולת קבלת ההחלטות של המועמד בסיטואציות שונות שהלא זהו אחד האתגרים הגדולים בעבודתו של הרופא בשגרת יום העבודה וכמובן השיפוט שלו.

 

מהו קורס ההכנה לבחינת מור?

 

לכל בחינה אפשר להתכונן, גם לבחינת אישיות. כמה מאיתנו שאלו עצמם לאחר סיטואציות של דינאמיקה קבוצתית או ראיונות כאלה ואחרים, למה לא הצליחו להביע את כל מה שרצו. כמובן, שלרבים התחושה מוכרת. הכנה לבחינת אישיות, אינה הכנה להבעת האישיות שירצו הבוחנים לזהות אצל המועמד, אלא הפגנת היכולות של המועמד לבטא את עצמו ודעתו בצורה המיטבית.

 

בית הספר האמריקאי ללימודי רפואה מקיים קורס הכנה לבחינת מור. במהלך הקורס מכירים המועמדים את סוגי השאלות השונים עליהם יתבקשו להשיב בבחינה ולומדים להתמודד עם שאלות מסוג זה. המסלול מציע לתלמידים הכנה לבחינה וסימולציה מלאה של הבחינה. מטרת הקורס להכיר היכרות עמוקה של התלמידים המועמדים ללימודי רפואה עם כל חלקי הבחינה תוך מיצוי יכולותיהם בבחינה האמיתית.

 

הלימודים בקורס ההכנה מלווים את הבחינה על שלביה השונים והכנת התלמיד להתמודדות עם כל השלבים בבחינה בצורה הטובה ביותר. חלק מההצלחה בבחינה מההיבט של תחושת המיצוי של היכולות של המועמד היא בקור הרוח שהוא מגלה כלפי השאלות השונות בבחינה ורמת מוכנותו בניסוח התשובות לבוחנים. מבנה ההכנה לבחינה מבטיח למועמד כי לא יהיה מופתע ממהלך הבחינה האמיתית ויגיע אליה מוכן ככל האפשר.

 

מטרת הקורס

 

מטרת הקורס הינה לתת למועמד הזדמנות חשובה לחוות את החוויה של הבחינה האמיתית, תוך קבלת משוב על תפקודו במהלך הבחינה ומתן הזדמנות לשפר את התמודדותו עם הבחינה במהלך ההכנה לבחינה. כך מגיע המועמד מוכן במידה רבה לבחינה האמיתית.

 

הכלים אותם מקבלית התלמידים בקורס הם דרכים להבלטת התכונות שעליהן שמים דגש בבחינת מועמדותם ללימודי רפואה.
במסגרת התכנית המשתתפים מקבלים כלים שיעזרו להם לעבור את המבחן בהישגים טובים, ועובדים על פיתוח תכונות שעליהן נוטים לשים דגש בתהליכי המיון ובחינת המועמדים ללימודי רפואה.

 

מבנה הבחינה

 

הבחינה היא למעשה מרכז הערכה (מבחן מיון) בן יום אחד הבודק את כישוריו האישיים של המועמד או המועמדת ללימודי רפואה.

*משך משוער למרכז ההערכה האו כשבע שעות.

 

חלק ראשון בבחינה - שאלונים

 

  1. התמודדות עם סיטואציות - המתמודד יתבקש להתמודד עם סיטואציות שונות ובעיות מורכבות מחיי היום יום ובעיות מקצועיות מסוגים שונים והביע את דעתו בנוגע לדרכי פתרון והתמודדות על סיטואציות ובעיות אלו.

    הבחינה למעשה בודקת איך מתמודד הנבחן עם סיטואציות אלו ומה הפתרונות אותם הוא מציע להתמודדות. מהי דרך החשיבה לפתרון הבעיה והבנת מורכבותה.

    חשוב לציין כי אין תשובה נכונה או לא נכונה ולכן יש לענות תשובה מנומקת וברורה לכל בעיה.
     - הזמן הניתן לפתרון חלק זה בבחינה הוא 40 דקות לשלושה מצבים שונים.
     
  2. שאלון אישי - בשאלון זה יתבקשו המועמדים לתאר את קורות חייהם ולספר על סיטואציות מחיי היום יום שלהם בהן היו צריכים להתמודד עם מצבים אמיתיים שונים ודרכי ההתמודדות שבחרו. המטרה היא להכיר יותר לעומק את המועמדים עצמם ולשמוע על עברם. גם בחלק זה אין תשובות נכונות ולא נכונות, לכן יש לענות בכנות לשאלות ולנסח את התשובות בבהירות.

     - הזמן הניתן למענה לחלק זה בבחינה הוא 95 דקות ל 20 שאלות פתוחות.

 

חלק שני בבחינה - ראיונות אישיים ודינאמיקה קבוצתית

  1. ראיון אישי - ראיון קצר בן 10 דקות בהן מתבקש המועמד לספר על עצמו ועל שאיפותיו לעתיד.
  2. סימולציות קבוצתיות - 3 סבבים באורך של 5-7 דקות כל אחד בהן יוצגו בפני המועמדים סיטואציות איתן יתבקשו להתמודד.
  3. תחקור - 2 סבבים בני 9 דקות כל אחד בהן יתוחקר המועמד לגבי התמודדותו והתנהגותו בסיטואציה.
  4. סימולציות קבוצתיות - 2 סבבים בני 30 דקות סה"כ בהן יתמודדו הנבחנים עם משימה קבוצתית. הנבחנים יבחנו ביכולת עבודתם בשיתוף פעולה והתקשורת בתוך הקבוצה.

 

*חלק משלבי הבחינות מצולמים במצלמות ווידאו, לכן על כל מועמד לחתום בתחילת הבחינה כי הוא מאשר למרכז ההערכה לצלם את הבחינות. הצילום נעשה לצרכי בקרה בלבד.

 

חישוב הציון של מרכז ההערכה

 

את מרכז ההערכה מעבירים מומחים ויועצים חיצוניים עבור בית הספר לרפואה. בנוסף בחלק מהחלקים משתתפים נציגים ממוסדות הלימוד השונים והערכתם משוקללת גם היא בציון הסופי של מרכז ההערכה.

 

השאלונים נבדקים על-ידי שני מומחים והציון הסופי לשאלונים הוא שקלול הציונים של שני המומחים. רק במידה וישנו פער משמעותי בין הציונים מבקשים את בדיקתו של מומחה שלישי שיכריע. הציון בבחינה נע בין 150-250. חלק הסימולציות מהווה 60% מהציון הסופי שאלון השיפוט האישי (התמודדות עם סיטואציות) והשאלון האישי מהווים 20% כל אחד. הציונים מועברים למרכז הלימוד לאחר מספר שבועות, וניתן לצפות בהם באתר המרכז הארצי לבחינות והערכה.

 

נהלים והרשמה

 

  • מ.ס.ר- המרכז הארצי לסימולציה רפואית בבית החולים שיבא תל השומר, הוסמך על-די המרכז הארצי לבחינות ולהערכה, לקיום מרכזי הערכה.
  • ההרשמה לבחינה נעשה דרך המרכז הארצי לבחינות ולהערכה, עלות הבחינה כ 750 ₪.
  • לאחר ההרשמה המועמד מקבל תאריך להתייצבות לבחינה ויקבל לוח זמנים אישי לבחינה בחילת יום הבחינה.
  • קנס ביטול הגעה כשבוע לפני תאריך הבחינה הינו 250 ₪. ביטול במועד מאוחר יותר יגרור קנס של 500 ש"ח ואי הופעה לבחינה או ביטול בהודעה מוקדמת המאוחר מ 48 שעות לפני הבחינה לא יזכה את המועמד בהחזר כספי.
  • תוקף הציון- לשנת הלימודים העוקבת למועד הבחינה בלבד!
  • הציון מועבר ישירות למוסד הלימודים שהפנה את המועמד למרכז ההערכה, אך יכול לשמש את מועמד למוסדות לימוד נוספים במידה ויזומן שוב, לפיכך לא יצטרך לעבור את מרכז ההערכה פעמיים עבור שני מוסדות לימוד שונים באותה השנה.
  • שפת הבחינה - עברית בלבד, עם זאת אין המועמדים נבחנים על רמת השפה העברית.
     


** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.