רוצה פרטים על קורס מוזיאולוגיה ואוצרות?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס מוזיאולוגיה ואוצרות

רוצה לדעת על קורס מוזיאולוגיה ואוצרות? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס מוזיאולוגיה ואוצרות

 

המוזיאונים ותערוכות האומנות נחשבים למשכנם של יצירות אומנות חדשות ועתיקות. יצירות אומנות אלו מייצגות את החברה והתרבות לאורך האנושות. אופן הצגתם של יצירות האומנות וחפצי האומנות ומיקומם בחלל משפיעים במידה רבה על תפיסתם בעיני מבקרי התערוכות. מי שלמעשה אמון על איסוף חפצי האומנות והצגתם בתערוכה או במוזיאון הם האוצרים, אשר מתפקדים כגורמים מקשרים בין האומנים היוצרים לבין צופי התערוכה.

 

קורס מוזיאולוגיה ואוצרות הוא אחד מהמקצועות החדשים השייכים לתחום של לימודי תרבות, אמנות ועיצוב. הלימודים משלבים תחומי ידע מגוונים ודורשים מהמשתתפים להתוודע לתחומי התרבות, ההיסטוריה, האמנות והעיצוב.

 

לימודי אומנות אלו מכשירים את הסטודנטים כעובדים מקצועיים בתחום האומנות, האחראים על אצירת תערוכות במוזיאונים ובגלריות. מטרות הקורס הן הקניית ידע תיאורטי באומנות והבנה מעשית בארגון תערוכות.

 

למי מתאים קורס מוזיאולוגיה ואוצרות?

 

קורס מוזיאולוגיה ואוצרות פונה לקהל הרחב, לאוהבי האומנות, לאלו המעוניינים להכשיר עצמם כמוזיאולוגים ואוצרים ולעסוק בתחום זה, למורים לאומנות, לאומנים שונים הרוצים להרחיב את ידיעותיהם לתחום האוצרות, לבעלי תואר באומנות שרוצים להתמחות בתחום המוזיאולוגיה ועוד.

 

מה לומדים בקורס מוזיאולוגיה ואוצרות?

 

מרבית הקורסים כוללים התנסות מעשית באוצרות ובעיצוב תערוכות אמנות, החל משלב גיבוש הרעיון הראשוני וכלה בשלב הצגת התערוכה והפרסום.

 

לימודי קורס מוזיאולוגיה ואוצרות כוללים לימודים תיאורטיים והרצאות פרונטאליות בנושאי היסטוריה של אוצרות, וכן שיעורים מעשיים בעיצוב תערוכות. הסטודנטים בקורס מתנסים בחשיבה, בתכנון, בעיצוב ובהקמה של תערוכות. התוכנית כוללת יציאה לסיורים לימודיים בחללי תצוגה שונים ובהם מוזיאונים, גלריות, ומרכזי ירידים כמו גם השתתפות בסדנאות ומפגשים עם יוצרים בתחום התערוכות.

 

קורס מוזיאולוגיה ואוצרות מקנה ידע נרחב ומכשיר את הסטודנטים לעבוד כאוצרי תערוכות ולעבודה במוזיאונים. בין נושאי הלימוד בקורס:

 

  • מבוא למוזיאולוגיה
  • תחקיר אוצרותי
  • ניהול מוזיאונים
  • מבוא לאוצרות
  • עיצוב הזמנות וקטלוגים
  • אוצרות צילום
  • מבוא לעיצוב
  • הפקת תערוכות
  • התערוכה ככלי ביקורתי
  • שימור אתרים עתיקים ושחזורם
  • מוזיאונים בישראל
  • גיוס מממנים
  • בחירת רעיון לתערוכה
  • אתרי הנצחה
  • ועוד...

 

בתום קורס מוזיאולוגיה ואוצרות יקבלו הבוגרים תעודת גמר מטעם המוסד, תעודה המאפשרת השתלבות מהירה בתחום, בנוסף, נדרשים הבוגרים לעבור תקופת סטאז' במוזיאון או במוסד תרבות אחר בארץ.

 

קהל היעד

 

תכנית הלימודים קורס מוזיאולוגיה ואוצרות שמה לה למטרה להקנות את כל הידע הנדרש להכשרת אנשי מקצוע לאוצרות ועיצוב תערוכות. התוכנית פונה לאלו המעוניינים להשתלב בתחום זה כמקצוע מרכזי או כהשלמה ולכן מיועדת לבוגרי לימודים בתחום האמנות על תחומיה השונים וכן לאספנים ויועצי אמנות ולבעלי רקע בתולדות האמנות, העיצוב והאדריכלות.

 

 

תנאי קבלה

 

לקורס מוזיאולוגיה ואוצרות יתקבלו לרוב מועמדים בעלי תואר ראשון במקצועות האומנות, החינוך, ההסטוריה, או בלימודי ארץ ישראל. 
 

היכן לומדים?

 

בין מוסדות הלימוד האפשריים: 

 

  • המכללה האקדמית בית ברל (כפר סבא) - היחידה ללימודי תעודה של בית ברל מציעה קורס אוצרות וחינוך מוזיאלי שמתאים לבוגרי לימודי אמנות לתואר או לימודי תולדות האמנות וכן לאנשי הוראה שיש ברשותם ניסיון בתחום האוצרות. ניתן גם ללמוד במסלול המשלב תואר שני במכללה.

 

  • אוניברסיטת חיפה - קורס מוזיאולוגיה של אוניברסיטת חיפה מאפשר להכיר לעומק שלל סוגיות בעולם האוצרות. התכנית נפרשת על פני כשנה אחת ומרוכזת ביומיים בשבוע.

 

  • אוניברסיטת תל-אביב - בפקולטה לאמנויות של אוניברסיטת תל-אביב מתקיימת תכנית ללימודי תעודה בתחום האוצרות. היקפו של המסלול הוא כשנתיים אקדמיות.

 

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות נוספים ללימודי אמנות, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך
זמן, כאבי ראש וכסף.

 

 

כמה זמן נמשך הקורס?

 

לימודי תעודה במוזיאולוגיה ואוצרות נעים בין שנת לימוד מלאה לשנתיים. 

 

מהו קהל היעד והאם יש תנאי קבלה?

 

בחלק מהקורסים תנאי הקבלה ללימודי קורס מוזיאולוגיה ואוצרות הוא תואר ראשון באומנות, גיאוגרפיה, ארכיאולוגיה, לימודי ארץ ישראל, היסטוריה או חינוך.

 

מועמדים בעלי רקע או ניסיון מעשי בתחום האומנות והתערוכות ללא תואר ראשון, יעברו ראיון אישי ויתקבלו ללימודים במידה וועדת הקבלה תאשרם.

 

מהן אפשרויות התעסוקה בהמשך?

 

בסיום הלימודים ולאחר התמחות מעשית בגלריות ובמוזיאונים, אפשר יהיה להשתלב בתחום בתפקידים מגוונים, כגון : אוצרות, ניהול אוספים ומוזיאונים, ניהול אוספים פרטיים וציבוריים, מתעדי אוספים ורשמים, לימוד והוראה במוזיאון, פרסום ושיווק ועוד.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס מוזיאולוגיה ואוצרות?

רוצה לדעת יותר על קורס מוזיאולוגיה ואוצרות?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
קורס שמאות אומנות ואוצרות - איפה לומדים?
תדירות של לימודי אוצרות ומוזיאולוגיה
קורס אוצרות בבית ספר שורשים
לימודי אוצרות ומוזיאולוגיה - האם נדרש תואר באמנות?
לימוד קורס מוזיאולוגיה
לימודי מוזיאולוגיה ועיצוב - מוסדות לימוד
איזה ממוצע ציונים נדרש ללימודי אוצרות ומוזיאולוגיה?