רוצה פרטים על קורס זרם חזק?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס הסבה לזרם חזק

רוצה לדעת על קורס זרם חזק? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס זרם חזק  - התמחות במערכות הספק

 

מהנדסי מתח חזק הינם מומחים בתכנון מערכות ייצור והולכה  לניתוב החשמל מתחנות הכוח אל מתקני הצריכה השונים, כגון מבנים ועמודי תאורה. כמו כן, הם עוסקים בניהול תחזוקת מערכות מורכבות בבתי חולים, בבתי חרושת, בנמלי תעופה, ועוד.

 

בוגרי תואר ראשון בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה שברצונם להיות רשומים בפנקס המהנדסים והאדריכלים במדור זרם חזק, ולקבל רישיון חשמלאי ראשי מטעם משרד העבודה, יכולים לעשות זאת רק אם השלימו את לימודיהם במסגרת מגמה ייעודית לענף. עם זאת, מספר מוסדות לימוד מציעים תכניות הסבה ממוקדות, המאפשרות למשתתפים בהן לרכוש ידע במקצועות הקשורים בזרם חזק ולקחת חלק בניסויי מעבדה רלוונטיים.

 

 

מה לומדים?

 

מסלול ההכשרה כולל את מקצועות החובה הנדרשים לקראת רישום בפנקס האדריכלים והמהנדסים תחת מדור זרם גבוה. במהלך הלימודים, המשתתפים מכירים דרכים שונות לייצור אנרגיה ונחשפים לסוגיות כמו המרות, הארקות, והינע חשמלי. לאחר מכן, הם מעמיקים בפיתוחים טכנולוגיים עכשוויים בתחום הנדסת האלקטרוניקה, ובוחנים כיצד ניתן לפקח ולבקר על מערכות ייצור, תוך מזעור נזקים סביבתיים. הקורסים משלבים בין שיעורים פרונטליים לבין שעות תרגול במעבדה, כל אחד מהמשתתפים נדרש לבצע פרויקט גמר מעשי, המתבצע בליווי סגל ההוראה.

 

מה משך הלימודים?

 

משך מסלולי ההסבה נע בין שלושה לארבעה סמסטרים. הלימודים נערכים במתכונת מפגש או שניים בשבוע המתקיימים בדרך כלל בשעות אחר הצהריים, או בימי שישי בבקרים. 

 

נושאי הלימוד

  • הינע חשמלי.
  • מערכות הספק.
  • אלקטרוניקת הספק.
  • הארקות והגנות חשמל.
  • שדות אלקטרומגנטיים.
  • מתקני מתח גבוה ונמוך.
  • אלקטרוניקה תעשייתית.
  • המרת אנרגיה אלקטרומגנטית.
  • ועוד.

 

מהם תנאי הקבלה?

 

תנאי הקבלה הינם:

  • בעלי תואר ראשון בלימודי הנדסת חשמל.
  • או - סטודנטים בשנת לימודיהם האחרונה לתואר בהנדסת חשמל.
  • הצגת גיליון ציונים ואישור על סיום הלימודים בהצלחה.
  • עמידה בחובות קורסי הקדם "שדות אלקטרומגנטיים", "המרת אנרגיה" או "המרת אנרגיה אלקטרומגנטית" (הדרישה משתנה ממוסד למוסד). מי שלא סיימו קורסים אלו במסגרת התואר הראשון נדרשים להשלימם במסגרת התכנית.
  • ראיון אישי.
     

איזו תעודה מקבלים?

 

לבוגרי ההסבה המקצועית אשר יעמדו בדרישות ויגישו את הפרויקט, תוענק תעודת גמר מטעם המוסד בו למדו, המעידה על ההתמחות ב - "חשמל זרם חזק". התעודה כוללת את פירוט הציונים ואת נושא פרויקט הגמר. לאחר קבלת הדיפלומה יוכלו הבוגרים לפנות לרשם המהנדסים בבקשה לקבל רישיון לעבוד כמהנדסי זרם חזק. יש לציין כי כדי לקבל רישיון חשמלאי מהנדס, יש צורך בשנתיים של ניסיון בעבודות רלוונטיות בתחום החשמל. רישיון זה מוענק על ידי היחידה לרישוי חשמלאים.

 

היכן לומדים? 

  • המכללה האקדמית כנרת (עמק הירדן - צפון) - המכללה מציעה תכנית ללימודי השלמה שאורכה שלושה סמסטרים. התכנית מיועדת לסטודנטים במכללה בשנת הלימודים השלישית או הרביעית, וכן לבוגרים ממוסדות אחרים. במידת הצורך, ניתן להירשם גם לקורס בודד.

   

  • HIT מכון טכנולוגי חולון - במכון מציעים לסטודנטים בתכנית ללימודי מערכות הספק, להתמחות בזרם חזק תוך כדי הלימודים. ההתמחות כוללת שלושה שלבים, הנלמדים במקביל לתואר.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

לאחר קבלת הרישיון והרישום במדור המתאים בפנקס המהנדסים, יכולים בוגרי התמחות זו לפתוח צוהר למגוון אפשרויות לקידום הקריירה. באפשרותם להשתלב בתפקידי מחקר ופיתוח, וכן בתפקידי בקרה ומחקר, במסגרות כגון חברת החשמל, בתעשייה הביטחונית, בנמלי תעופה, במעבדות במפעלי תעשייה, בבתי חולים, בעיריות ובמועצות מקומיות, ועוד. יש לציין כי קיימת דרישה רבה במשק הישראלי למהנדסים בעלי התמחות זו, בעקבות מחסור משמעותי בכוח אדם. אחד הגורמים התורמים לצורך זה בשטח הינם התפתחויות טכנולוגיות בענף התחבורה, לרבות פרויקט הרכבת הקלה בערים השונות, במעבר לרכב חשמלי, ועוד.
כדי להמשיך לפתח עצמם מבחינה מקצועית, יכולים המהנדסים לקחת חלק בהשתלמויות וקורסים נוספים, בתחומים רלוונטיים כגון בדיקות מתח, הגנות על מערכות חשמל, בטיחות בעבודה, ועוד.

 

כמה מרוויח מהנדס זרם חזק?


שכר מהנדסי חשמל בהתמחות זו, בתחילת הדרך המקצועית, נע בין 16,000 - 17,000 שקלים בממוצע. באפשרותם של המהנדסים להעלות את השכר באמצעות צבירת שנות ניסיון וותק, הרחבת השכלתם (למשל לתואר שני מחקרי כדי להשתלב בתפקידי מחקר בהמשך דרכם), השתתפות בקורסים והשתלמויות, ועוד. יש לציין כי רמות השכר בתחום זה אינן בהכרח בין הגבוהות בענף החשמל ובענפים כדוגמת הייטק ואלקטרוניקה. עם זאת, בשל הביקוש הרב לאנשי המקצוע והמחסור המשמעותי המורגש בשטח, מפעלים וארגונים יכולים להציע לעובדים איכותיים רמות שכר גבוהות, כדי למשוך אותם לארגון, או כדי לשמרם בתפקיד קיים.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס זרם חזק?

רוצה לדעת יותר על קורס זרם חזק?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד קורס זרם חזק
שאלות הגולשים בנושא
לימודי זרם חזק - איפה לומדים?
התלבטות - מהנדס בניין או חשמל זרם חזק?
לימודי זרם חזק - אפשרויות תעסוקה
הסבה מהנדסת אלקטרוניקה לחשמל זרם חזק
השלמה לזרם חזק למהנדסים - האם יש ביקוש למקצוע?
באילו מוסדות בארץ אפשר ללמוד הנדסת זרם חזק?