לימודים בתחום השיווק - רוצה להתחיל?
ידע בשיווק הפך למשאב חשוב בעולם העסקי והוא חיוני להצלחה של ארגונים, מיזמים וסטארט אפים. מי שרוצים להכיר את התחום מקרוב וללמוד כיצד לקדם עסקים וחברות לעבר רווחיות יכולים ללמוד בקורסים ייעודיים בתחום. מדובר בלימודי תעודה שבהם ניתן להכיר טכניקות פרסום ומכירות וללמוד כיצד ליישם אותן בפועל.
בקורסים בענף זה לומדים בהרחבה על אפשרויות הקידום בפלטפורמות דיגיטליות, מדיה חברתית (סושיאל) ומובייל. המשתתפים לומדים כלים לניהול מכירות, שימור לקוחות, יצירת תקשורת שכנועית יעילה ומעקב אחרי פעילות לקוחות. הכלים נלמדים מותאמים לנעשה בשטח, להתפתחויות כלכליות וטכנולוגיות ולתחרותיות והדינמיות הרבה המאפיינות את הענף.
למי זה מתאים?
הקורסים מיועדים לקהל יעד רחב של משתתפים, והם מתאימים במיוחד לבעלי זיקה לתחום הפרסום ולמי ששולטים ברשתות החברתיות ומתמצאים במתרחש בעולם האונליין. ישנן הכשרות המתאימות גם לחסרי ניסיון קודם בעולם הפרסום והמדיה, מסלולים אלה מתאימים למי שרוצים לעשות את הצעד הראשון לעבר קריירה בתחום. לצדם פועלים קורסים המיועדים לעובדים ותיקים יותר בתחום המעוניינים להרחיב את סל הכלים המקצועי.
קיימים קורסים ייעודיים לאנשי מקצוע שבהם הדגש הוא על קידום השירותים המקצועיים, הרחבת קהל הלקוחות ופרסום בזירות דיגיטליות. ניתן למצוא קורסים המותאמים למטפלים, לעוסקים בענף הנדל"ן, לעובדי קלינטק וכן קורסים ייעודיים ליזמים ולבעלי עסקים קטנים ובינוניים בתחילת דרכם.
מלבד זאת, קיימות תכניות לשיווק בינלאומי, שמטרתן לתת בידי חברות ישראליות כלים משופרים לייצוא מוצריהן ושירותיהן למדינות שונות בעולם. מסלולים אלה כוללים נושאים מיוחדים, הקשורים לכללי מיסוי ולאפשרויות מימון בשוק העולמי הגלובלי.
האם שיווק זה מקצוע יצירתי או יותר אנליטי?
מקצוע השיווק משלב הן יצירתיות והן חשיבה אנליטית. העובדים בתחום נדרשים לחשוב מחוץ לקופסה ולפעול ביצירתיות כדי ליצור קמפיינים חדשניים ואיכותיים, ובה בעת עליהם לשלוט בכלים אנליטיים לניתוח נתונים, כדי להבטיח כי הקמפיינים שיצרו יעמדו במטרות הלקוח.
האם כדאי ללמוד שיווק או מנהל עסקים?
על אף שקיימות נקודות השקה בין שני התחומים הללו, ישנם גם הבדלים ביניהם. לימודי שיווק מתמקדים בתחומי המדיה והפרסום, ושמים דגש על עולם הדיגיטל. התואר במנהל עסקים הינו רב תחומי, ומקנה ידע במגוון רחב של ענפים הנחוצים למנהלים (בהם גם שיווק). לימודי מנהל עסקים יכולים להתאים למתעניינים בתחומים כגון פיננסים, שוק ההון, מימון, מערכות מידע, וכדומה, וכמו כן, מקנים לימודים אלו מיומנויות בתחום היזמות, וידע הנחוץ להקמה ולניהול מיזמים עסקיים. יש לציין כי המעוניינים בשני התחומים יכולים ללמוד אותם באופן משולב, במסגרת לימודי מנהל עסקים עם התמחות בשיווק.
מה לומדים?
במהלך הקורסים הסטודנטים לומדים לגבש מדיניות ואסטרטגיה שיווקית, ולבנות תכנית עסקית על סמך מסקנות מחקרי שוק. כמו כן, הם רוכשים שיטות יעילות לניהול שיחות מכירה ושירות לקוחות. בתכניות מסוימות רוכשים כלים מתחום הפרסום ומתחום יחסי הציבור (כתיבת הודעה לתקשורת, תכנון מסיבת עיתונאים ועוד).
אילו הכשרות קיימות בתחום השיווק הדיגיטלי?
בקורס שיווק באינטרנט מתייחסים בעיקר לטכניקות שבהן עסקים יכולים להיכנס לתודעת הקהל. הסטודנטים לומדים על אפשרויות לפרסום ולקידום מותג קיים, ליצירת באזז ברשת ולהגדלת מכירות אונליין. הם לומדים לקדם אתרים במנועי חיפוש, ליצור סרטונים ויראליים, לנהל יחסי ציבור ברשתות חברתיות, לבנות פרופיל משתמש ועוד.
נוסף על כך, ניתן למצוא קורסים בענפים כגון קידום ממומן, שיווק ברשתות החברתיות, חוויית המשתמש, וכן ישנם קורסים הממוקדים באחת הפלטפורמות הדיגיטליות (כגון פייסבוק, אינסטגרם, וכדומה).
אלו מסלולי לימודים אפשר ללמוד לתואר בשיווק?
המעוניינים ללמוד שיווק לתואר ראשון יכולים לבחור מבין המסלולים הבאים:
- פרסום ותקשורת שיווקית: התואר מקנה ידע נרחב בהקמה וניהול קמפיינים דיגיטליים, וכולל קורסים בתחומים כגון פרסום, דוברות, יחסי ציבור, מכירות, מיתוג, ועוד.
- שיווק טכנולוגי: התואר מכשיר את הסטודנטים להשתלב בתפקידי שיווק בענף ההייטק, בדגש על תפקידים כגון מנהלי מוצר, מנהלי רשתות חברתיות, ומנהלי דיגיטל. במהלך הלימודים ניתן להכיר מוצרים טכנולוגיים חדשניים, ולהתנסות בפועל בפרויקטים.
- שיווק וניהול: התואר משלב את שני התחומים, וכולל קורסים עיוניים ומעשיים בכל אחד מהם. המסלול מתאים למעוניינים להשתלב בתפקידים ניהוליים בענפי הפרסום והדיגיטל, שברצונם לקבל נקודת מבט נרחבת על העולם הניהולי ועל ענף היזמות הדיגיטלית.
יש להדגיש כי ניתן ללמוד תחום זה גם במסגרת התמחות. מגוון מוסדות אקדמיים מציעים התמחות בתחום זה במסגרת תואר ראשון בתחומים כגון מנהל עסקים, תקשורת, הנדסת תעשייה וניהול, ועוד. בהתמחות לומדים מספר מצומצם של קורסי חובה ובחירה, וכן מבצעים פרויקט מעשי.
אילו נושאים נלמדים בתכנית לימודי שיווק?
הנה כמה מן הנושאים שאותם לומדים במהלך הקורסים בתחום:
- קידום מכירות.
- שיווק שותפים.
- שיווק בפייסבוק.
- ניהול משא ומתן.
- מיתוג עסקי ובידול.
- פרסום באינסטגרם.
- Google Analytics.
- ניהול קמפיין פרסומי.
- עמדות לקוחות וצרכנים.
- ועוד.
מה היקף התכניות ללימודי תעודה בתחום?
קורסי השיווק השונים הם בעלי היקפים מגוונים. בדרך כלל אורך הקורסים נע בין מספר חודשים לשנה, אולם ניתן למצוא הכשרות קצרות או ארוכות מטווח זה.
כמה זמן נמשכים לימודים לתואר בשיווק?
משך הלימודים לתואר ראשון בתחום זה הינו כשלוש שנים. בחלק מן המקרים, מוצעים מסלולים שהיקפם שנתיים בלבד, אשר כוללים גם לימודים במהלך סמסטר קיץ.
מה הן הדרכים הכי טובות ללימוד עצמי של שיווק דיגיטלי?
המעוניינים ללמוד תחום זה באופן עצמאי, שלא במסגרת תואר, יכולים לקחת חלק בקורסים אונליין, המאפשרים ללמוד בהתאם ללוח הזמנים האישי. ניתן להתחיל ולרכוש מיומנויות בסיס באמצעות קורסי מבוא דיגיטליים, שחלקם גם מוצעים ללא עלות מטעם גורמים כגון גוגל, שירות התעסוקה, ועוד (יש להדגיש כי קורסים ארוכים יותר בתחום זה כרוכים בתשלום). כמו כן, ניתן להתעדכן בהתפתחויות ובחידושים הרלוונטיים בענף במסגרת בלוגים ואתרים של מומחים מן הארץ והעולם, המפרסמים מעת לעת מאמרים וסקירות שונות.
מה הם תנאי הקבלה?
ברוב המסלולים מבקשים מן המועמדים להגיע לראיון אישי. בחלק מן התכניות נדרשות 12 שנות לימוד. לפעמים יש צורך בבגרות מלאה, ובמקרים מסוימים יש העדפה לבעלי תואר.
היכן ניתן ללמוד?
- המכללה למינהל (פריסה ארצית): ניתן למצוא קורסים כגון ניהול פרסום ויחסי ציבור, סחר בינלאומי ועוד. מתקיימים גם קורסים במקצועות הניהול, חשבונאות, מינהל, חשמל ועוד.
- המכללה לניו מדיה (תל אביב): במוסד זה מכשירים עובדים למקצועות הדיגיטל, המדיה החדשה וההייטק. מתקיימים בין היתר קורס פרסום דיגיטלי, קורס ניהול קמפיינים ממומנים PPC, קורס ניהול מדיה חבתרית, קורס אנליסט נתונים, קורס אסטרטגיה דיגיטלית וקורסים בפיתוח ותוכנה.
- תפנית – בית הספר למנהלים, לימודי חוץ של האוניברסיטה הפתוחה (פריסה ארצית): בבית הספר מתקיימים קורסים מגוונים במקצועות הפרסום, בהם קורס קידום דיגיטלי, קורס ניהול פרסום ועוד. ניתן ללמוד גם במתכונת אונליין.
- המכללה העסקית של לשכות המסחר (תל אביב): במכללה זו ניתן לקחת חלק בקורס אמנות המכירה, שבו נרכשים כלים דיגיטליים וניהוליים פרקטיים. המשתתפים עורכים פרויקטים שבהם הם מנתחים מצבים מתוך הנעשה בשטח.
קורסים בשיווק באינטרנט – מוסדות לימוד
- ג'ון ברייס (תל אביב): מפעיל את בית הספר למקצועות השיווק באינטרנט, המציע קורסים לניהול מדיה חברתית, לקידום אתרים אורגני ולהקמת עסקים ברשת וניהולם.
- HackerU (רמת גן וקורסים אונליין): מציעים קורס המקנה כלים לבניית אתר ולקידומו, לכתיבה שיווקית, לעבודה עם כלי גוגל, לפרסום במובייל ועוד. התכנית כוללת גם התמחות מעשית בעבודה עם לקוחות אמיתיים.
- עזריאלי והטכניון לימודי חוץ (ירושלים): בקמפוס ירושלים של הטכניון ועזריאלי לימודי חוץ ניתן ללמוד כיצד לבנות אסטרטגיה ולתכנן קמפיינים, תוך ביצוע של פרויקטים מעשיים. במוסד זה מתקיימים קורסים נוספים בתחומי הניהול, המחשבים והעיצוב.
- מכללת INT (תל אביב, ירושלים, באר שבע): במכללה מתקיים קורס שיווק דיגיטלי שבו נלמד גם תחום הקידום הממומן PPC. במכללה ניתן ללמוד קורסים גם במקצועות ההייטק והמחשבים.
מה הן האפשרויות לקריירה אחרי לימודי שיווק?
בתום הלימודים, נפתחות מגוון אפשרויות תעסוקה, בארגונים עסקיים, במשרדי פרסום ויחסי ציבור, בארגונים בתחום המדיה והדיגיטל, בחברות הייטק, ועוד. בין התפקידים שבהם יכולים הבוגרים להשתלב, ניתן למנות מנהלי שיווק דיגיטלי, מנהלי דיגיטל, אנשי UI UX, מנהלי מוצר, אנשי יח"צ, דוברים, יועצים בתחומים כגון מדיה דיגיטלית, ביג דאטה, או רשתות חברתיות, ועוד. נוסף על כך, בתחום השיווק הטכנולוגי, נפתחת קשת של תפקידים בחברות הייטק, לרבות פיתוח עסקי, ניהול התקשורת השיווקית של מותגים וסטארט אפים, ועוד.
איך נראית קריירת משווק עצמאי?
בוגרים המעוניינים לעסוק בתחום כעצמאיים (פרילנסרים) יכולים להציע שירותי ניהול והקמת קמפיינים דיגיטליים ללקוחות ממגוון סוגים כגון לארגונים, לעסקים קטנים, לחברות הזנק, ועוד. יש לציין כי העבודה כעצמאי דורשת השקעת משאבים רבים בפיתוח ובניהול העסק, ובקידום בפלטפורמות הדיגיטליות, לצורך בניית קהל לקוחות איכותי ושימורו. עקרונות אלו הינם משמעותיים במיוחד בתחילת הדרך המקצועית. כמו כן, קריירה כעצמאיים מתאפיינת ביציבות תעסוקתית פחותה מזו של שכירים, אולם פרילנסרים מנוסים ובעלי מוניטין יכולים להגיע לרמות שכר גבוהות משל שכירים, וגם ליהנות מתנאי תעסוקה גמישים יותר. יש לציין כי חלק מן הבוחרים לעבוד כעצמאיים מבצעים את הצעדים הראשונים בהקמת החברה או הסטארט אפ שלהם כבר במהלך לימודיהם, לעיתים במסגרת חממת יזמות או קורסים מעשיים בתואר.
מה ההבדל בין שיווק מסורתי לשיווק דיגיטלי?
השיווק המסורתי מתמקד בפלטפורמות כגון עיתונות, שלטי חוצות, וטלוויזיה, בעוד השיווק הדיגיטלי ממוקד בפלטפורמות מקוונות כגון אתרים ורשתות חברתיות. ישנם הבדלים משמעותיים בין שני התחומים הללו. אחד ההבדלים המרכזיים הינו יכולת ההתאמה והדיוק של הפרסום. השיווק הדיגיטלי ניתן להתאמה באופן מדויק יותר ללקוח ולנתונים כגון מיקום, גיל, תחומי עניין, ועוד. באופן זה, המשאבים הדיגיטליים המושקעים בקמפיין יכולים להיות מותאמים יותר ללקוחות הפוטנציאליים, לעומת קמפיין מסורתי.
כמו כן, בקמפיינים הדיגיטליים יכולת מדידת האפקטיביות גבוהה מזו האפשרית בקמפיינים המסורתיים, שכן קיימים כלים טכנולוגיים המאפשרים ניטור מדויק של ביצועי הקמפיין לכל אורכו, באופן המאפשר גם עריכת שינויים באסטרטגיה במהלך הקמפיין, ולא רק בעת סיומו.
נוסף על כך, בתחום הדיגיטל תקציבי הפרסום נוטים להיות נמוכים מאשר אלו הנהוגים בקמפיינים המסורתיים, היבט המאפשר גם לחברות קטנות להגיע לקהל יעד רחב ומותאם (וזאת בניגוד לפרסום המסורתי אשר מצריך קמפיינים יקרים ורחבי היקף כדי להגיע לקהל גדול).
אילו כישורים חשובים להצלחה בתחום השיווק?
להלן חלק מן הכישורים החשובים למעוניינים להצליח בתחום:
- יצירתיות ומקוריות: חשיבה יצירתית הינה מיומנות חשובה במקצוע, נדרשת היכולת לראות הן את הפרטים הקטנים, והן את התמונה הכוללת, לצורך הצלחת הקמפיין והתאמתו לקהלי היעד.
- יכולת הבעה וביטוי עצמי: העוסקים בתחום נדרשים למיומנויות ביטוי גבוהות הן בעל פה והן בכתב. עליהם לדעת לתרגם רעיונות מופשטים לקונספט ברור ומדויק, באופן משכנע ומעניין, בהתאם לצורכי הקמפיין.
- למידה מתמדת: מכיוון שמדובר בענף דינמי במיוחד, שבו מתחוללים שינויים חדשות לבקרים, יש צורך ביכולת למידה עצמאית באופן מתמיד, כדי להתעדכן בהתפתחויות האחרונות וכך להישאר רלוונטיים.
- גמישות: הענף מתאפיין בתחרותיות רבה, וכדי להצליח בו נדרשת היכולת להתמודד עם שינויים ותנאי חוסר ודאות, כישורי פתרון בעיות, ויכולת התנהלות בלוחות זמנים תובעניים.
מה גובה השכר הממוצע של משווקים בתחומים שונים?
רמות השכר בתחום השיווק משתנות בהתאם לתפקיד, לשנות הניסיון, לגודל החברה המעסיקה, ולקריטריונים נוספים. להלן רמות השכר הממוצעות בתפקידים מבוקשים:
- מנהל שיווק: שכר מנהלי שיווק נע בין 12,000 - 17,000 שקלים לעובדים מתחילים, ו - 20,000 - 25,000 שקלים לעובדים בעלי 5 שנות ניסיון ומעלה.
- מנהל מותג: רמות שכרם של מנהלי מותר נעות בין 9,000 - 12,000 שקלים למתחילים, בעוד בעלי 5 שנות ניסיון יכולים להרוויח בין 12,000 - 15,000 שקלים לחודש.
- תקשורת שיווקית (מרקום): שכר אנשי מרקום נע בין 15,000 - 20,000 שקלים בתחילת הדרך המקצועית, עובדים מנוסים יכולים להגיע לטווח שבין 25,000 - 30,000 שקלים.
- מכירות: עובדים בתפקידי מכירות יכולים להרוויח בתחילת דרכם שכר הנע בין 10,000 - 15,000 שקלים לחודש, ולאחר מספר שנים בתחום יכולים להגיע לשכר שבין 15,000 - 20,000 שקלים, יש לציין כי עובדים אלו מקבלים הטבות ובונוסים על סמך הגעה ליעדיהם.
- אנליסט שיווק ודיגיטל: אנליסטים מתחילים מרוויחים בין 13,000 - 18,000 שקלים לחודש, בעלי ניסיון של מספר שנים יכולים להרוויח בין 20,000 - 25,000 שקלים.
- מנהל תיקי לקוחות: בתחילת הדרך המקצועית, מרוויחים מנהלי תיקי לקוחות בין 10,000 - 15,000 שקלים לחודש, עובדים מנוסים יכולים להרוויח בין 20,000 - 25,000 שקלים לחודש, בהתאם לביצועיהם ולעמידתם ביעדים.
- מנהל מוצר: משכורתו של מנהל מוצר מתחילה מטווח שבין 14,000 - 20,000 שקלים. ניתן להגיע לרמות שכר שבין 20,000 - 24,000 שקלים לאחר כחמש שנות ניסיון בתחום.
האם יש צורך בניסיון מעשי כדי להצליח בתחום השיווק?
לצד ההשכלה המתאימה, גם לניסיון המעשי ישנה חשיבות בעת ההשתלבות בשוק העבודה. הניסיון הקודם שברשות המועמדים הינו אחד הקריטריונים עליהם שמים המעסיקים דגש, בבואם לבחור את העובדים המתאימים ביותר למשרה כלשהי. אחת הדרכים לצבור ניסיון זה הינה באמצעות השתתפות בפרויקטים מעשיים במהלך התואר, או לחלופין מחוץ לשעות הלימודים (באופן עצמאי). כך ניתן לבנות תיק עבודות איכותי, שאותו ניתן להציג בפני המעסיקים הפוטנציאליים, באופן המעיד על החוזקות והכישורים האישיים.
מה הן הדרכים למצוא התמחות או עבודה בתחום השיווק?
ישנן דרכים מגוונות למצוא עבודה או התמחות מעשית בתחום. בוגרים טריים רבים מצטרפים לקבוצות ברשתות החברתיות, שבהן משתפים משרות הרלוונטיות למתחילים. כמו כן, ישנם בוגרים אשר פונים מיוזמתם למשרדים או לחברות ושולחים את קורות החיים, כדי להציע עצמם למשרות שונות, בהתאם לכישוריהם.
בחלק ממוסדות הלימוד מטפחים שיתופי פעולה עם משרדי פרסום וארגונים עסקיים במשק, כדי לאפשר לבוגרים לקחת חלק בהתנסויות או בהתמחויות במהלך התואר, או כחלק מפרויקט הגמר. באופן זה, הם יכולים להכיר את התעשייה מקרוב כבר במהלך התואר, ולפתוח צוהר להשתלבות בתעסוקה לאחר סיום הלימודים.
אילו תחומי שיווק נחשבים לצומחים ביותר כיום?
תחום השיווק משתנה ללא הרף, ומתאים עצמו לתמורות הטכנולוגיות הדומיננטיות בשוק. בין התחומים הצומחים נכללים מקצועות הדאטה והכלים לניתוח נתונים ממוקד. כמו כן, הבינה המלאכותית משפיעה יותר ויותר על תהליכי הפרסום ועל חוויית הלקוח, ומציעה אפשרויות יעילות יותר לניתוח נתונים וטיובם. נוסף על כך, ניכרות מגמות התאמת הפרסום באופן אישי ללקוח, תוך שימת דגש על שירות מהיר ואיכותי יותר, באופן המתכתב עם המודעות החברתית הגוברת של הצרכנים. חשוב כי סטודנטים הלומדים את התחום יכירו את החידושים וההתפתחויות הללו, כדי להיות רלוונטיים בעת צאתם לשוק העבודה.
אילו מגמות חדשות קיימות בעולם השיווק?
אחת ההתפתחויות החדשות המשפיעות ביותר על התחום הינה הבינה המלאכותית, המאפשרת פרסונליזציה של התכנים ובמקביל גם ניתוח יעיל יותר של הקמפיינים. בד בבד עם יישומים טכנולוגיים אלו, הלקוחות שמים דגש רב יותר על ערכי המותג, ועל הפן האתי הנלווה לפרסום, תוך דרישה לשקיפות ולאחריות חברתית.
נוסף על כך, הפלטפורמות הפופולריות שבהן התוכן נצרך משתנות, וכעת מושם דגש רב יותר על פרסום בטיקטוק, באינסטגרם, או בוואטסאפ, על פני פייסבוק או טוויטר (כיום X). כמו כן, ישנה מגמה גוברת של השימוש בסטוריטלינג (שיווק באמצעות נרטיב, או סיפור) וכן בתוכן אינטראקטיבי, אשר נוצר על ידי הגולשים באופן המייצר אמינות וחיבור רגשי למותג.
מה החשיבות של ניתוח נתונים בשיווק?
ניתוח נתונים הינו איסוף ומחקר המידע הנוגע להתנהגות הצרכנים, לצורך הסקת מסקנות ושיפור אסטרטגיית השיווק. ניתוח הנתונים באופן יעיל מאפשר למנהלי הקמפיין להבין באופן דינמי את קהל היעד, ולהתאים עצמם לשינויים המתחוללים בזמן אמת. כמו כן, הוא מאפשר לזהות בעיות וחוסר יעילות, ובתגובה לשפר ולדייק את הפעילות, למנוע בזבוז משאבים, ולהגדיל את המכירות כדי להגיע לתוצאות איכותיות יותר.
מה החשיבות של רשתות חברתיות בתחום השיווק?
שיווק ברשתות חברתיות מתייחס לשימוש בפלטפורמות מדיה חברתית (כגון פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, לינקדאין, וכדומה) להפצת מסרים פרסומיים. הוא מאפשר הגעה לפלח שוק נרחב במיוחד, תוך יצירת קשר עם הלקוחות, וכן תורם להגדלת החשיפה למותג וכך מביא לעלייה במכירות. כמו כן, הרשתות מספקות למשווקים כלים דיגיטליים ייעודיים לניתוח הקמפיין, באופן המסייע להם להבין את נקודות החוזקה והחולשה של הקמפיין, וכך לדייק אותו בהתאם.
איך ניתן להיכנס לתחום השיווק ללא תואר אקדמי?
בין העוסקים בתחום ישנם בעלי תואר אקדמי, לצד עובדים שאין ברשותם תואר אקדמי, שרבים מהם הינם בוגרי לימודי תעודה. מדובר בקורסים ממוקדים, שבהם ניתן להכיר מקרוב תחומים כגון דיגיטל, קופירייטינג, רשתות חברתיות, ניהול מוצר, ועוד. חלק מן הקורסים מתאימים גם לחסרי ניסיון קודם. במרבית המקרים, במהלך הקורסים שמים דגש על למידה מעשית ועל רכישת כלים פרקטיים חשובים במקצוע. לרוב, אורכם של לימודי התעודה קצר מאורכו של תואר ראשון, והם נפרסים על פני מספר חודשים עד שנה אחת.
איך מתחילים קריירה בשיווק אחרי הסבה מקצועית?
עובדים בענפי עיסוק אחרים, המעוניינים לבצע שינוי בקריירה ולעבור הסבה מקצועית לתחום השיווק, יכולים לעשות זאת באמצעות קורסים לתעודה, או לחלופין לימודים לתואר. חיפוש עבודה לאחר הסבה מצריך דיוק ושיפור של קורות החיים, לצורך הבלטת החוזקות והכישורים בשוק התחרותי של היום. אחת הדרכים לפרוץ בשוק העבודה הינה באמצעות צבירת ניסיון מעשי ובניית תיק עבודות איכותי, שאותו ניתן להציג בעת ראיונות העבודה. גם ההכנה לראיונות עצמם חשובה, ומומלץ להגיע אליהם לאחר מחקר על התפקיד, הארגון, והמגמות הפופולריות בתחום. כמו כן, רצוי לבחור במוסד לימוד המעניק סיוע והכוונה בעת היציאה לשוק העבודה, באופן שיכול לתרום לפתיחת דלתות למקומות תעסוקה פוטנציאליים ומבוקשים.
עזרנו לך? דרג אותנו: |
בהצלחה! סהר