רוצה פרטים על מכינות למדעים מדוייקים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

מכינות למדעים מדוייקים

רוצה לדעת על מכינות למדעים מדוייקים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מכינה למדעים מדוייקים

  

הלימודים במכינה קדם אקדמית מאפשרים למועמדים שאינם עונים על דרישות הקבלה של המוסדות להשכלה גבוהה לשפר את ציוני הבגרויות ולרכוש ידע נוסף שיאפשר להם להתקבל ללימודים. בשנים האחרונות יותר ויותר סטודנטים בוחרים ללמוד במכינה שמהווה מסגרת לימודים מסודרת לקראת ההשתלבות בלימודי התואר הראשון.

 

לצד הרקע התיאורטי במקצועות החובה הנדרשים לשיפור הבגרויות, הלימודים מעניקים כלי למידה חיוניים שמשמשים את הסטודנטים במהלך לימודיהם הגבוהים. קיימים כמה סוגים שונים של מכינות, בהתאם לתחום הלימודים שאותו מעוניין הסטודנט ללמוד בעתיד ובהתאם למסגרת הלימודים הרצויה.

 

סטודנטים שמעוניינים ללמוד תואר בוגר בתחומי המדעים המדוייקים, כלומר מדעי הטבע ומדעי החיים משתלבים במסגרת המכינה למדעים המדוייקים.

 

 

מה לומדים?

 

תוכנית הלימודים במכינה למדעים מדוייקים מעניקה ידע תיאורטי נרחב במקצועות החובה הנדרשים ללימודי מדעי הטבע ומדעי החיים, ברמת הלימודים הנדרשת (ארבע או חמש יחידות לימוד), כאשר הדגש הוא על לימודי אנגלית מתמטיקה ופיזיקה.

 

ציוני הגמר בתכנית זו ישמשו את הסטודנטים כתעודה מוכרת לצורך הקבלה לפקולטות השונות במדעי הטבע, מדעי החיים או ההנדסה. בבדיקת הזכאות יחושב הממוצע הגבוה מבין ציוני הבגרויות.

 

תנאי קבלה

 

תנאי הקבלה משתנים ממוסד למוסד. בחלק מן המקרים מתקבלים מועמדים בעלי בגרות מלאה בלבד. עם זאת, קיימים גם מוסדות המקבלים בעלי בגרות חלקית, בכפוף למספר מינימלי של יחידות בבגרות (לרוב בין 7 - 14 יחידות). כמו כן, יש צורך בציון פסיכומטרי כדי להתקבל - בדרך כלל מדובר על ציון 500 ומעלה.


נוסף על כך, יש צורך בציון בבגרות במתמטיקה ברמת 4 או 5 יחידות לימוד (במוסדות מסוימים 5 יחידות בלבד). מועמדים שאינם עומדים בתנאי הסף במתמטיקה מופנים לקורס הכנה ייעודי במתמטיקה, שאותו יש לעבור בציון הנקבע על ידי מוסד הלימוד כחלק מתנאי הקבלה.
 

כמה זמן לומדים?

 

משך הלימודים משתנה בין המוסדות, בדרך כלל, משך התכנית הוא כתשעה חודשים והיא כוללת 2 סמסטרים. לימודים מתקיימים בארבעה או חמישה ימים מלאים בשבוע. חלק מן המוסדות מציעים גם מסלול סמסטריאלי מקוצר.

 

כמה זה עולה?

 

במוסדות המסובסדים (הכוללים אוניברסיטאות ציבוריות ומכללות ציבוריות), גובה שכר הלימוד הוא כגובה שכר לימוד אוניברסיטאי. נכון לשנת תשפ"ב, גובה שכר לימוד שנתי למכינה הוא 14,042 שקלים. 

 

היכן לומדים?

 

קיימים מספר מוסדות לימוד המציעים תוכנית זו, ביניהם:

 

  • המכללה האקדמית תל חי (אצבע הגליל, סמוך לקריית שמונה) - מציע מכינה ייעודית במדעים, תוך הקנייה של ידע במקצועות הבאים: מתמטיקה, אנגלית, פיזיקה/כימיה, יישומי מחשב, אוריינות אקדמית. התכנית מתקיימת במועד קיץ ובמתכונת אינטנסיבית של שלושה חודשים.

  

  • אוניברסיטת בן גוריון בנגב (באר שבע) - באוניברסיטת בן גוריון בנגב מתקיימת מכינה למדעים מדויקים ולהנדסה. אורכה של המכינה הוא כ - 9 חודשים והיא מקיפה נושאים במתמטיקה, באנגלית ובפיזיקה.

 

  • המכללה האקדמית הדסה (ירושלים) - המכללה מציעה מכינה למדעים ולמדעי המחשב שמתאימה למעוניינים להתקבל ללימודי  הפרעות בתקשורת, ביוטכנולוגיה, מדעי המעבדה הרפואית, אופטומטריה, מדעי המחשב ואיכות הסביבה.

 

  • אוניברסיטת תל אביב - מכינה ייעודית במדעים מדויקים והנדסה לסטודנטים המעוניינים להתקבל ללמודים בפקולטות להנדסה או בפקולטות למדעים. התכנית מתקיימת בשיתוף עם אוניברסיטת בר אילן. היקף התכנית הוא כתשעה חודשים. נלמדים המקצועות מתמטיקה, פיזיקה, אנגלית וכתיבה אקדמית.

 

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות נוספים ללימודי מכינה, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

 

המשך לימודים

 

כדי לעבור בהצלחה לתואר הראשון יש צורך לעמוד בכל חובות המכינה הייעודית לרבות ממוצע הציונים הנדרש ועמידה במבחני הגמר במקצועות הנלמדים. כל מוסד מציב דרישות סף הנדרשות לקבלה למסלולים השונים. יש להדגיש כי לעיתים יש צורך לעמוד בתנאים נוספים, כגון מבחני מיון חוגיים, ראיונות קבלה ועוד.

 

לאחר סיום הלימודים, בוגרי לימודי תואר ראשון במדעים מדוייקים יוכלו להשתלב בשלל של אפשרויות תעסוקה בתעשיות השונות כגון תעשיית ההייטק, תעשיית הביוטכנולוגיה, תעשיית התרופות ועוד.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על מכינות למדעים מדוייקים?

רוצה לדעת יותר על מכינות למדעים מדוייקים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד מכינות למדעים מדוייקים
שאלות הגולשים בנושא
מכינה למדעים מדוייקים באוניברסיטאות שונות