בית הספר כותרת לעיתונאות של אוניברסיטת ת"א

רוצה לדעת על לימודים בנושאי לימודי תקשורת? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על בית ספר כותרת.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


כותרת - בית הספר לעיתונאות, אוניברסיטת תל אביב

 

הזמנים הם משתנים

 

העיתונות היא הרשות הרביעית האחראית לקיומה ושמירתה של הדמוקרטיה. זה נכון, כל עוד העיתונות היא אובייקטיבית. האם גם אתם מזועזעים מהתנהלות מערכת התקשורת בישראל בשנים האחרונות, וחוששים לעתיד העיתונות והדמוקרטיה במדינה? אם כך, התגייסו למאמץ הכנה לשמור על איכות התחקיר והדיווח.

 

 

על בית הספר

 

כותרת הוא בית הספר הגבוה ללימודי עיתונאות של אוניברסיטת תל אביב, המתקיים לצד המחלקה לתקשורת באוניברסיטה, כשלא קיים קשר אינהרנטי בין שני בתי הספר. המחלקה לתקשורת מקיימת לימודים לתואר אקדמי, ואילו בית ספר כותרת פועל כמסגרת ללימודים מקצועיים המקנים תעודה נחשבת. בית הספר נחלק למרכז ללימודי טלוויזיה, מרכז ללימודי העיתונות הכתובה והאינטרנט, ומרכז ללימודי רדיו.

 

בית הספר הוקם בשנת 1990 ביוזמת חתן פרס ישראל לתקשורת, דב יודבסקי ז"ל. מאז הכשיר מאות אנשי מקצוע, שכיום הם חלק משדרתה של העיתונות בארץ, הכתובה והמשודרת. הלימודים בו מיועדים לכל מי שמעוניין לקחת חלק בתחקיר, בכתיבה, בהפקה, בעריכה או בייעוץ תקשורתי. דגש מושם גם על המתח הקיים בין דיווח אובייקטיבי ובין עיצוב דעת קהל.

 

 

אופי הלימודים בכותרת

 

בית הספר מכשיר אנשי עיתונות ומדיה, כשידו על הדופק בנוגע לכל ההתפתחויות העכשוויות בתחום. מועברים בו נושאים הקשורים לעיתונות המסורתית ולמודלים חדשים של תקשורת מקוונת כאחד. במסגרתו נידונות סוגיות חשובות הקשורות לאתיקה של בעלי המקצוע, המתעוררות בפעולות איתור וגילוי חדשותי.

 

בנוסף, ההכשרה מותאמת להגדרת המקצוע, העוברת שינויים, מחייבת גמישות ומתעדכנת בהתאם לתזוזה המתרחשת בגבולות המדיומים המגוונים. הלימוד התיאורטי בבית הספר מלווה בתרגולי כתיבה והפקה. לצד הלימוד התיאורטי והמעשי, בית הספר מנהל שיח מתמיד עם התלמידים על הגדרת תפקידו של העיתונאי במאה ה - 21.

 

 

מחוץ לבית הספר

 

בית ספר כותרת מציב את העשייה העיתונאית במרכז, ועשייה זו ממשיכה גם מחוץ לכיתות הלימוד. לדוגמא, הסטודנטים מתפעלים את תחנת הרדיו הפופולרית 106FM, המשדרת באזור המרכז. באופן זה, זוכים התלמידים להתנסות בצורה חווייתית בעבודות הפקה, עריכה, שידור וכן הלאה. בנוסף, בית הספר מוציא לאור מגזין איכותי, תוצר עבודתם של הסטודנטים. במקביל, בית הספר שומר על סטנדרטים אקדמיים גבוהים, ומקפיד על השלמת חובות הלימוד לשם קבלת התעודה המקצועית. בוגרי בית הספר מוסיפים להשתתף בפעילויות המתרחשות בו, והם מעניקים למחזורים הבאים מהידע והניסיון שצברו בשוק העבודה של ענף התקשורת.

 

הסגל האקדמי

 

צוות ההוראה בבית הספר כולל אנשים בעל ניסיון והישגים מוכרים. בין המורים תוכלו לפגוש: כותבים, מגישים, שדרנים ותחקירנים, הפועלים במערכות התקשורת הגדולות בישראל.

 

בוגרי בית הספר

 

בוגרי בית הספר משתבצים בכול גופי התקשורת בארץ, כגון: ערוץ 2, ערוץ 10, ערוץ 1 בטלוויזיה; עיתון ידיעות אחרונות, עיתון מעריב, עיתון הארץ; גופי מדיה ועיתונות ברשת כמו וואלה, YNET, מאקו; תכניות מגזין נחשבות כלונדון וקירשנבאום, עובדה עם אילנה דיין ועוד. חלקם משמשים כפרשנים ומשתלבים בכתיבה תיאורטית במגזין ביקורת העיתונות "העין השביעית", ואף משתלבים בגופי מדיה שונים בשוק הפרטי או ברשויות ובשירות הציבורי.
 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.
טיפים ממומחים בנושא לימודי תקשורת
רענן שקד
המפתח להשתלבות בגופי תקשורת לחסרי ניסיון הוא יצירת קשר עם עורכים רלבנטיים, לבוא עם הצעות לכתבות או פרויקטים ובעיקר ליזום – פגישות, רעיונות, קונספטים. צריך לא לחשוש ולהציע את עצמך.
כדי להתבלט בתעשיית התקשורת צריך לזהות את הקול הייחודי שלך ואז לפתח אותו. חשוב לזהות מה הפרסונה היוצרת שלך, מה מייחד אותה ופשוט לדבוק בה, לשכלל אותה ולעשות איתה כמה שיותר. עם הזמן הקול שלך הופך להיות מזוהה ואנשים מתחילים לעקוב אחרייך. במונחים שיווקיים, מדובר על בנייה של מותג אישי, אבל המותג הזה חייב להתבסס על הקול הייח קרא עוד...
רענן שקד
עיתונאי