רוצה פרטים על מדעי המדינה וביטחון?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי מדעי המדינה וביטחון

רוצה לדעת על מדעי המדינה וביטחון? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מדעי המדינה וביטחון, ללמוד תואר מרתק ...

לימודי ביטחון כמו לימודי אסטרטגיה, ממשל או יחסים בינלאומיים, הם לימודים ייחודיים ומרתקים השייכים לתחום מדעי המדינה. בשל הביקוש הגדול, במוסדות לימוד רבים ברחבי הארץ נפתחו מסלולים שונים בנושאים מגוונים הקשורים לתחום מדעי המדינה.

 

בעוד תחום מדעי המדינה עוסק בעיקר בחקר ההתנהגות החברתית, הפוליטית והמדינות של מדינות, משטרים ומנהיגים באופן כללי, לימודים בתחום הביטחון מתמקדים בעיקר בדגשים וההיבטים הביטחוניים של כל מדינה או משטר.

 

בבואנו לנתח את ההתנהלות וההתארגנות של מדינת ישראל ושל מדינות אחרות, יש לקחת בחשבון את כל היבטים הסוציולוגיים, אנתרופולוגיים, כלכליים, משפטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים של אותן המדינות. תחום זה נחשב לתחום מורכב ומסובך בשל העובדה שלכל מדינה יש את האיומים, הגבולות, צורות המשטר וההתנהגויות האופייניות לה המשפיעים בהכרח באופן שונה על דרך התנהלותה בתחום הביטחוני.

השילוב בין מדעי המדינה וביטחון

 

לימודי מדעי המדינה וביטחון הם תחומים המשיקים זה בזה. תחום מדעי המדינה עוסק בחקר ובהבנת ההתנהגות החברתית והפוליטית של מדינות, משטרים, אזרחים ומנהיגים, בעוד שלימודי ביטחון מתמקדים בהיבטים הביטחוניים של המדינה ושל התנהלותה וכוללים נושאים כמו טרור, לוגיסטיקה צבאית, מבנה כוחות הביטחון ומלחמות ישראל.

 

 

לימודי מדעי המדינה

 

לימודי מדעי המדינה מקיפים תחומי מחקר רבים מהם: היבטים של ממשל ופוליטיקה המשווים בין מוסדות, מערכות ותהליכים פוליטיים באזורי עולם שונים, התנהגויות פוליטיות, מפלגות פוליטיות, קבוצות אינטרס חברה אזרחית ועוד. כמו כן כוללים הלימודים היבטים של יחסים בינלאומיים העוסקים ביחסי הכוחות בין מדינות במערכת הבין לאומית, דיפלומטיה, מדיניות חוץ, מדיניות כלכלית, ביטחון לאומי וגלובליזציה, עיצוב מדיניות חוץ, בטחון לאומי ואסטרטגיה, היסטוריה בינלאומית, מערכות בינלאומיות וחקר המלחמה ושלום.

 

לימודי ביטחון

 

לימודי ביטחון לעומת זאת שואפים להקנות לסטודנטים במגמה ידע עיוני וכלי ניתוח מתקדמים בתחומי האסטרטגיה, היחסים הבינלאומיים וההיסטוריה הצבאית. בנוסף, לימודי ביטחון כוללים גם תחומים משלימים כמו קבלת החלטות ולימודי ארגון. במהלך הלימודים נחשפים הסטודנטים לניתוח ההתנהלויות הביטחוניות של מדינת ישראל ושל מדינות אחרות, בהתייחס להיבטים הסוציולוגים, האנתרופולוגיים, הכלכליים, המשפטיים ההיסטוריים והפסיכולוגיים.

 

לימודי ביטחון במסלול זה כוללים קורסים רבים ומגוונים כגון: בטחון לאומי ומודיעין בהקשר העולמי, ביטחון לאומי ומודיעין בהקשר של מדינת ישראל, אסטרטגיה צבאית ומדינית, טקטיקות צבאיות, טקטיקות מדיניות, לוגיסטיקה צבאית, תורת המנהל, קבלת החלטות, התנהגות ארגונית, סוגיות באסטרטגיה ועוד.

 

משך הלימודים

 

לימודי מדעי המדינה וביטחון מתפרסים על פני 3 שנים במתכונת סמסטריאלית.

 

היכן לומדים?

ניתן למצוא לימודי מדעי המדינה וביטחון במספר אוניברסיטאות כמו אוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית, האוניברסיטה הפתוחה, אוניברסיטת חיפה. ניתן ללמוד מדעי המדינה (ברוב המוסדות גם במסלול דו חוגי. המכללה האקדמית צפת פתחה מסלול מיוחד בתחומים אלו, המעניק תואר ראשון רב תחומי בתחום מדעי החברה, המוענק על ידי אוניברסיטת בר אילן.

 

 

השתלבות בתעשייה לאחר הלימודים

בוגרי התואר ראשון במסלול המשולב יוכלו להמשיך ללימודי תואר שני במדעי המדינה, או להשתלב מייד בתום הלימודים בשוק העבודה. הבוגרים שיעדיפו ללכת לכיוון של מדעי המדינה יוכלו לנתב את הקריירה שלהם לתחום הפוליטי, ולנסות להשתלב בפעילות הפוליטית של מפלגות שונות (למשל כעוזרים פרלמנטאריים של חברי כנסת ושרים).

 

אופציות נוספות לתעסוקה עם תום הלימודים (ובשלבים מאוחרים יותר של הקריירה) - מתן ייעוץ מדיני לחברות כלכליות, עבודה במכוני המחקר והשתלבות במשרדי ממשלה שונים (בעיקר משרד החוץ). תחום הביטחון כידוע מהווה חלק עיקרי מסדר היום במדינת ישראל ולכן תמיד קיימת דרישה לאנשים בעלי השכלה רחבה בתחום זה שיוכלו להשתלב ולתרום למערכות הביטחוניות.
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על מדעי המדינה וביטחון?

רוצה לדעת יותר על מדעי המדינה וביטחון?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד מדעי המדינה וביטחון
שאלות הגולשים בנושא
מדעי המדינה וביטחון
לימודי מדעי המדינה וביטחון
האם יש לימודי מדעי המדינה וביטחון באוניברסיטה הפתוחה?
אחוז המשתלבים בתעשייה - מדעי המדינה וביטחון