רוצה פרטים על לימודי ביוטכנולוגיה ימית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי ביוטכנולוגיה ימית לתואר ראשון

רוצה לדעת על לימודי ביוטכנולוגיה ימית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


 

לימודי ביוטכנולוגיה ימית

 

ים של אפשרויות מחקר

 

כ - 75 אחוזים משטח כדור הארץ מכוסים באוקיינוסים, ימים ואגמים. מקורות המים הללו הם בית גידול למערכות רבות של יצורים חיים, שחלקן מתקיימות רק בים, וחיות בתנאים קיצוניים של טמפרטורה ולחץ אטמוספרי, במקומות בהם האדם טרם חקר במלואם.
הביוטכנולוגיה הימית משתמשת במשאבים האורגניים הימיים, היצורים החיים והצמחים, כדי לפתח תחומים רבים הנחוצים לאדם כמו תעשיית התרופות, מקורות האנרגיה והגז, וייצור המזון.

 

המחקר הימי נמצא בשלביו ההתחלתיים, הידע הנמצא ברשות החוקרים עדיין מועט מאוד, והשאיפה היא לקדם את התחום על מנת למצוא תרופות למחלות שונות ולעודד יזמות תעשייתית. למרבה הצער, התערבות האדם במערכת הימית לאורך השנים יצרה מפגעים אקולוגיים רבים, כמו זיהום חופים, הכחדת אוכלוסיות דגים ונזק לאוקיינוסים דרך שפכים וכתמי נפט. על כן, מטרה נוספת של בוגרי לימודי מדעים בתחום הביוטכנולוגיה, היא לאזן מחדש את המערכת הימית, ולפעול לשיקום עולם החי.

 

למי מיועדים הלימודים?

 

לימודי ביוטכנולוגיה עם מיקוד בביולוגיה ימית מתאימים למועמדים לתואר ראשון, המגלים ידע ועניין בתחומי הביולוגיה, במדעי הים, בענפים דומים במדעי החיים. ישנה עדיפות לבעלי ידע קודם בפיסיקה, בכימיה ובמדעי המחשב, היות והתואר עושה שימוש רב בתחומים אלה במחקר.

 

תכנית הלימודים

 

בשנה הראשונה לתואר מתרכזים הסטודנטים בהכרת יסודות במדעי החיים ובמדעים המדויקים, ומתוודעים לתחום הביולוגיה הימית. הם מכירים את מערכות החיים השונות באוקיינוסים ובימים ברחבי העולם, ואת הדרכים להשתמש בהם לשירות האדם. בהמשך, הם מעמיקים בנושאי החקלאות הימית והאקולוגיה, חוקרים שינויים שגורמת ההתחממות הגלובלית, ודרכים להתמודדות עם זיהום מקורות מים. כמו כן, הם משלבים בין תחום הביוטכנולוגיה הימית לרפואה ולהנדסה, ולומדים אודות שימושים באורגניזמים ימיים בתעשיית התרופות, ובתהליכים תעשייתיים בתחום המזון.

 

מתכונת הלימוד

 

הלימודים לתואר בביוטכנולוגיה ימית מתפרשים על פני שלוש שנים. הם כוללים הרצאות עיוניות, סדנאות, סמינריונים ומחקר אישי בשנת הלימוד האחרונה, הנערך במעבדות ובמרכזים ללימוד מדעי הים ולחקלאות ימית. ניתן לשלב את התחום עם לימודי תואר ראשון בהנדסה מכאנית, בתכנית מיוחדת המתפרשת על פני חמש שנים.

 

נושאי הלימוד

 

  • חקר האלמוגים והסרטנים
  • חוות גידול דגים
  • שיקום מקווי מים מזוהמים
  • ביומטריה וגנטיקה
  • הפקת תרופות ותוספי מזון
  • התפלה וטיפול במים
  • ביוטכנולוגיה של הים התיכון
  • סטארט אפ ביו טכנולוגי
  • יצורים החיים בתנאים קיצוניים
  • מקורות אנרגיה טבעיים
  • השפעות ההתחממות הגלובלית
  • התמודדות עם דיג יתר
  • רביה והתנהגות אורגניזמים ימיים
  • שימור סביבתי של חופים    
  • שימוש בחיידקים לניקוי כתמי נפט     
  • ועוד

 

תנאי קבלה

 

למסלול לתואר ראשון בביוטכנולוגיה ימית מתקבלים מועמדים בעלי תעודת בגרות מלאה, בממוצע ציונים גבוה, ורמה של לפחות ארבע יחידות במתמטיקה. כמו כן, הם נדרשים לציון של לפחות 650 בבחינה הפסיכומטרית, עם ציון גבוה בפרק האנגלית. העומדים בדרישות מוזמנים לריאיון קבלה אישי בפני ועדה, המקנה עדיפות לבעלי ניסיון בתחומים הנוגעים לים או למדעים מדויקים. קיימות מכינות ייעודיות לאלו שאינם עומדים בדרישות הקבלה.

 

 

תעודה

 

בוגרי המסלול זכאים לקבל תואר B.Sc. בביוטכנולוגיה ימית או תואר ראשון B.Sc. במדעי החיים מטעם האוניברסיטה. ניתן להמשיך את הלימודים לתואר שני ושלישי.

 

מוסדות

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון בנגב (באר שבע ואילת): מגמה משולבת לביולוגיה וביוטכנולוגיה ימית, המציעה לבוגריה בתום שלוש שנות הלימוד תואר ראשון במדעי החיים. השנה הראשונה נערכת בקמפוס באר שבע של האוניברסיטה, והשנתיים הבאות בקמפוס אילת, ובהן משתתפים הסטודנטים במחקר במעבדות של מכון המחקר הימי בעיר. ניתן לשלב את לימודי התואר עם לימודי תעודת הוראה לביולוגיה בבתי הספר התיכוניים. בשנה השלישית זכאים סטודנטים מצטיינים למענקי מחקר, ואף למלגה מלאה הכרוכה בפעילות חברתית. באוניברסיטת בן-גוריון מתקיימת גם תכנית לתואר כפול במדעי כדור הארץ והסביבה וביולוגיה וביוטכנולוגיה ימית, שהיקפה 9 סמסטרים.

 

  • המרכז האקדמי רופין (עמק חפר ומכמורת): הלימודים משלבים הכשרה תיאורטית מעמיקה במדעים ובמתמטיקה, עם מחקר ביו טכנולוגי ולימודי ימאות, שיט וצלילה. בשנה האחרונה עורכים הסטודנטים פרויקט מחקר עצמאי בתחומי התרופות והמזון, ומתוודעים לתעשיית הסטארט אפ הימית בישראל.

 

  • תואר כפול באוניברסיטת תל אביב ובמרכז רופין: תכנית מקוצרת בת חמש שנים, המקנה לבוגריה שני תארי B.Sc., האחד בביוטכנולוגיה ימית והשני בהנדסה מכאנית. השילוב בין התחומים מסייע בהשתלבות בתעסוקה בתעשיית האנרגיה והגז המתפתחת במדינה, ובוגרים רבים עובדים בחברות להנדסת מכונות ובמשרדי ממשלה.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי ביוטכנולוגיה ימית?

רוצה לדעת יותר על לימודי ביוטכנולוגיה ימית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
ביולוגיה ימית לתואר ראשון 2012
ביולוגיה ימית - איך השכר בתחום?
לימודי ביולוגיה ימית עם 3 יחידות מתמטיקה - האם אפשרי?
לימודי ביולוגיה כללית או ביולוגיה ימית?
לימודי זואולוגיה או ביולוגיה ימית?
לימודי בביולוגיה ימית - צלילת מכשירים
תואר שני בביולוגיה ימית - משך הלימודים