תואר ראשון .B.Ed בחינוך מיוחד במכללה האקדמית לחינוך גבעת וושינגטון
מסגרת החינוך המיוחד מציבה בפני המחנכים קשיים מרובים ואתגרים לא פשוטים. הם נדרשים להשקיע מעצמם, לתת את הנשמה, ולעקוב בצעדים קטנים וזהירים אחר ההתפתחות, שלעיתים כלל אינה נראית לעין, אך עם זאת הסיפוק והכרת התודה הם עצומים. המכללה האקדמית לחינוך גבעת וושינגטון מציעה מסלול ללימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד, המשלב תיאוריה לצד מעשה, ובו דוגלים בגישה כי תלמידים בעלי צרכים מיוחדים צריכים ויכולים ליהנות מאיכות חיים ברמה גבוהה ולהשתלב בהצלחה בחיי הקהילה.
תכנית הלימודים
תכנית לימודי חינוך מיוחד לדתיים מושתתת על תפישה חינוכית הומניסטית ודוגלת בערכים פלורליסטיים וסובלניים ובכבוד הדדי. ההכשרה מורכבת מקורסי ליבה, המשותפים לכל המסלולים הגילאיים, מהתמחות בחינוך המיוחד ומהתמחות דיסציפלינארית בהוראה, באחד מן התחומים הבאים: מתמטיקה, אנגלית, מקרא או ספרות. במהלך הלימודים, הסטודנטים מתמחים באבחון ובטיפול בלקויות קוגניטיביות ותקשורתיות, ורוכשים כלים יישומיים לפיתוח כישורים חברתיים וחינוך לערכים. החל מגיל בית ספר, הדגש ניתן על עבודה עם תלמידים לקויי למידה בעלי מוגבלויות שונות ועל דרכי שילוב בכיתות רגילות.
- קראו גם באופן כללי על לימודי חינוך והוראה
מתכונת הלימוד
התכנית לתואר ראשון בחינוך מיוחד במכללה האקדמית לחינוך גבעת וושינגטון, מתפרשת על פני שלוש שנים אקדמיות וכוללת הכשרה עיונית ומחקרית והתמחות מעשית. במהלך הלימודים, הסטודנטים בונים תכניות התערבות לשילוב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בקהילה ולהכנתם לחיים עצמאיים ואיכותיים. הם מתנסים בעבודה עם אוטיסטים, עם בעלי פיגור שכלי, עם בעלי הפרעות התנהגותיות ומוגבלויות פיזיות שונות, בכיתות משולבות ובמוסדות החינוך המיוחד. כמו כן, הסטודנטים מתנסים בשיטות הוראה מגוונות ויצירתיות בעבודה פרטנית ובקבוצות מליאה, ורוכשים כלים לניהול צוות פדגוגי ולשיתופי פעולה עם הורים.
נושאי לימוד
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
סגל המרצים
ראש החוג סיימה את לימודי הדוקטורט שלה בהצטיינות בחוג לחינוך מיוחד באוניברסיטת בר אילן. היא עוסקת בשיפור תפקודי למידה ובאבחון דידקטי, ומתמחה בעבודה עם ילדים בעלי אוטיזם בתפקוד גבוה. מרצים נוספים המלמדים במסלול מתמחים בפסיכולוגיה חינוכית, בייעוץ חינוכי, בקלינאות תקשורת ובחינוך מיוחד במוקד טיפולי. תחומי המחקר של המרצים הם, בין היתר: שילוב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, שפה פיגורטיבית, נוער בסיכון, שחיקת מורים, טיפול בעזרת בעלי חיים, הוראה מתקנת בחשבון, עבודת מחנכים במסגרות החינוך המיוחד ועוד.
תנאי קבלה
המועמדים ללימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד במכללה האקדמית לחינוך גבעת וושינגטון נדרשים להיות בעלי תעודת בגרות מלאה עם ממוצע ציונים של 85 ומעלה ובעלי ציון במבחן הפסיכומטרי של לפחות 475. לחילופין, עליהם להיות בעלי ציון התאמה של 525 ומעלה. המועמדים המתאימים יזומנו לראיון אישי ולוועדת קבלה לצורך בדיקת התאמה למסלול.