רוצה פרטים על הנדסאי עיצוב תעשייתי?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי הנדסאי עיצוב תעשייתי

רוצה לדעת על הנדסאי עיצוב תעשייתי? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


הנדסאי עיצוב תעשייתי - רוצה להתקדם? רוצה ללמוד?

מעצב תעשייתי הינו תת תחום בעולם התעשייה ועוד אחד מהתחומים הרבים בהם ניתן ללמוד במסלול של הנדסאי. הנדסאי עיצוב תעשייתי מיומן יודע להבחין בין מוצרים טובים לבין מוצרים גרועים ותפקידו לשפר ולשכלל אותם באמצעות הידע שרכש. איש מקצוע זה צריך דמיון פורה, יצירתיות וכושר המצאה, וכמובן - היכרות עמוקה עם המוצרים בהם הוא עוסק.

 

עיצוב תעשייתי מתמקד בתכנון ופיתוח של מוצרים חדשים מכל תחומי החיים, ממוצרי אלקטרוניקה, תאורה, כלי בית, ריהוט ועד מוצרים רפואיים. תהליך העיצוב התעשייתי כרוך במחקר, אפיון, חשיבה יצירתית ועוד. לפיכך, המעצב התעשייתי צריך להיות בעל ידע בתחומים רבים ולהכיר במגבלות ויתרונות המוצר. התעשייה השכילה להבין שבכדי ליצור יתרון תחרותי יש להשתמש ביצירתיות ובחדשנות ולעצב מוצרים אסתטיים, איכותיים, ידידותיים לסביבה ונוחים לשימוש. בשל כך, הביקוש למעצבים תעשייתיים גדל באופן משמעותי משנה לשנה.

 

 

מה לומדים ולמה כדאי לי ללמוד להיות הנדסאי עיצוב תעשייתי?

 

הלימודים בתחום זה מקנים לסטודנטים מיומנויות רבות ותפקידם העיקרי הוא לפתח צורת חשיבה ייחודית על מנת לייצר מוצרים מקוריים, ייחודיים ושימושיים. תוכניות הלימודים במסלול לימודי הנדסאי עיצוב תעשייתי מעניקות למעצבים לעתיד ידע תחומי רחב וכלים פרקטיים לעיצוב מוצרים.

 

הלימודים נושאים תכנים מגוונים החל מתאוריות חברתיות, טכנולוגיות ופסיכולוגיות וכלה בנושאים הקשורים לגוף האדם, הסביבה והמוסר. מוסדות הלימוד מספקים משאבים רבים כמו חדרי מחשב, סדנאות, סיורים מקצועיים ועוד כדי לתרגל את הסטודנטים לקראת המציאות בשטח. הלימודים העיוניים לצד ההתנסות המעשית מכשירים את הסטודנטים לפתח אפיקים יצירתיים וריאליים, להבחין בין מוצר טוב לרע, להכיר במגבלות ויתרונות המוצר ולשפר אותו בהתאם.

 

 

מהם נושאי הלימוד בלימודי הנדסאי?

 

נושאי הלימוד בהנדסאי עיצוב תעשייתי הם רבים ומגוונים וכוללים קורסים כמו תולדות האמנות, מורפולוגיה,תולדות העיצוב, פרקים במחשבה המערבית ותרבות ואמנות בישראל. אלה מעניקים לסטודנטים להכיר בידע התרבותי של העיצוב. בנוסף, לימודי הנדסאי עיצוב תעשייתי כוללים קורסים כמו רישום, טיפוגרפיה, רישום אנטומי, קופירייטינג, בניית מותג, ניהול ושיווק עסק, עיצוב אינטראקטיבי, עיצוב בעזרת מחשב, טכניקות בטקסטיל, איור אופנה, מיחזור ואיכות הסביבה, המציגים את הצד הפרקטי של העיצוב התעשייתי.

 

חשוב להדגיש כי הנדסאי, בכל תחום שהוא, הוא איש המקצוע העיקרי בכל חברה אשר יש לו אוריינטציה טכנולוגית יישומית וידע נרחב בנושאים טכנולוגיים רבים. ההנדסאים הפכו בשנים האחרונות לכוח חשוב בשוק העבודה בשל ההתפתחויות הטכנולוגיות הרבות שחלו בעשורים האחרונים. אנשי המקצוע הללו משתלבים כמעט בכל תחומי התעשייה ומחזיקים בתפקידי מפתח חשובים ומגוונים על פי הכשרתם והשכלתם, בתחומים רבים ומגוונים - רכב, אנימציה והדמיה, מכשור רפואי, פלסטיקה, צילום ומדיה דיגיטאלית ועוד.

 

מהם מוסדות הלימוד שמכשירים להנדסאי עיצוב תעשייתי?

 

ניתן ללמוד תחום זה בכמה מכללות בישראל:

 

  • הנדסאים באריאל: הנדסאים באריאל מפעילים תכנית לימודי הנדסאי עיצוב תעשייתי שכוללת עבודה מעשית מרובה כדי להכיר מקרוב את תהליך העיצוב והתכנון של שלל מוצרים שימושיים.

 

  • אורט סינגאלובסקי: לימודי הנדסאי עיצוב תעשייתי של מכללת אורט סינגאלובסקי חושפים למושגים טכנולוגיים ואמנותיים ובהם מכירים מגוון תהליכי עבודה ותכנון בתעשייה.
     

מהם תנאי הקבלה ללימודי הנדסאי?

 

מועמדים ללימודי הנדסאי אמורים לענות על אחת מהדרישות הבאות*:

 

  • סיום של מכינה טכנולוגית להנדסאים, ומעבר בחינות מה"ט באנגלית, במתמטיקה ובהבעה עברית
  • תעודת בגרות מלאה
  • תעודת בגרות חלקית הכוללת: 3 יח"ל במתמטיקה, 3 יח"ל באנגלית, 2 יח"ל בהבעה עברית
  • סיום מכינה קדם אקדמית
  • עבור בני 35 - 12 שנות לימוד
  • בחלק מהמוסדות יידרש המועמד לעבור ראיון קבלה עם ראש המסלול הרצוי ומבדק התאמה.

 

* תנאי הקבלה יכולים להשתנות בין המוסדות השונים.

 

מה משך הלימודים?

 

הכשרת ההנדסאים אורכת כשנתיים עד שלוש שנים, בהתאם למסלול התוכנית. מסלול לימודי יום אורך כשנתיים ומסלול לימודי ערב כשלוש שנים. רבים בוחרים ללמוד במסלול של לימודי ערב בכדי שיוכלו לשלב את לימודיהם עם עבודה במשרה מלאה.

 

 

מהו שכר הלימוד?

 

שכר הלימוד הוא כ - 8,000 שקלים לשנת לימוד במכללות ובבתי ספר המתוקצבים על ידי המה"ט. 

 

מיהו הגוף המפקח?

 

הגוף המפקח על הכשרה והסמכה של הנדסאים בישראל הוא המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע (מה"ט) אשר כפוף למשרד התמ"ת. כדי לקבל הסמכה כהנדסאי, יש לעמוד בכל הדרישות והקריטריונים של גוף זה.

 

האם קיימים מסלולי לימוד נוספים בתחום העיצוב התעשייתי?

 

ניתן ללמוד לימודי עיצוב תעשייתי בכמה מסלולים: לימודי תעודה, לימודים לתואר הנדסאי, לימודי תואר ראשון במסלול חד חוגי מורחב או דו חוגי (לדוגמא, בבצלאל, האקדמיה לאמנות ועיצוב ובשנקר), ובמסגרת לימודים לתואר שני (בטכניון).

 

במה עוסקים הנדסאי עיצוב תעשייתי?

 

הנדסאי עיצוב תעשייתי משתלבים בתהליכי עיצוב של מוצרים חדשים או שיפור של מוצרים קיימים. המעצבים מלווים את המוצר משלב התכנון והפיתוח דרך תהליכי הייצור, השיווק והמכירה של המוצר. הביקוש למעצבים תעשייתיים גדל מאחר וכל מפעל ובית עסק העומד לקראת פיתוח קו מוצרים זקוק למעצב תעשייתי.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

אפשרויות התעסוקה בתחום זה הן רבות ומגוונות. בין היתר יוכלו הבוגרים להשתלב כהנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים במשרדים העוסקים בתחום או לפנות לכיוונים עצמאיים.

 

עם סיום לימודיהם משתלבים ההנדסאים בתחום העיצוב התעשייתי כאנשי מקצוע העוסקים בתכנון ועיצוב מוצרים בחברות הייטק, משרדי עיצוב, מפעלים, צוותי מחקר ופיתוח ועוד. לעומתם, חלק מהבוגרים בוחרים לעבוד מול גופים פרטיים, תוך מתן מענה לכל ההיבטים הטכנולוגיים, הכלכליים והשיווקיים של החברות עמם הם עובדים.

 

מהו השכר המוצע במשק להנדסאי עיצוב תעשייתי?

 

השכר הממוצע של מעצבים תעשייתיים בשנה הראשונה הוא כ - 6,000 ש"ח ברוטו בחודש. שכר מעצב תעשייתי בעל ותק וניסיון רב יותר עולה, ויכול להגיע גם לטווח שבין 11,000 - 20,000 שקלים לחודש, בתלות במקום העבודה וסוג הפרויקטים.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על הנדסאי עיצוב תעשייתי?

רוצה לדעת יותר על הנדסאי עיצוב תעשייתי?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד הנדסאי עיצוב תעשייתי
שאלות הגולשים בנושא
האם קיים ביקוש להנדסאי עיצוב תעשייתי?
הנדסאי עיצוב תעשייתי לבוגרי מכינה מ HIT
לימודים בצפון להנדסאי עיצוב תעשייתי