החוג ללשון עברית במכללה האקדמית בית ברל

שירות אישי - צור קשר
החוג ללשון עברית במכללה האקדמית בית ברל

החוג ללשון עברית במכללה האקדמית בית ברל

 

המכללה האקדמית בית ברל היא אחת מהמכללות המובילות בישראל בתחום החינוך וההוראה וניתן ללמוד במכללה זו מגוון רחב של נושאים. אחד מהחוגים המבוקשים ביותר במכללה הוא החוג ללשון עברית, בו לומדים הסטודנטים את תורת הלשון העברית על היבטיה השונים.

 

כל אדם הרוצה לעסוק בהוראה במדינת ישראל, חייב לשלוט בשפה העברית על בוריה, ועל אחת כמה וכמה אם אתם רוצים להיות מורים ללשון. חוג זה מתאים במיוחד לכל מי שרוצה לעבוד כמורה ללשון (במגזר הפרטי או הציבורי), בין אם מדובר בבעלי תואר ראשון המעוניינים להתמחות בהוראת הלשון או בבעלי תעודת הוראה ומורים המעוניינים להרחיב את הסמכתם גם להוראת הלשון. ישנם גם אקדמאים רבים העושים הסבה להוראה ובוחרים בתחום זה.

 

מדוע ללמוד לשון עברית במכללתה האקדמית בית ברל?

 

הלימודים בחוג ללשון עברית הם ברמה גבוהה במיוחד ומקנים לסטודנטים כלים מתקדמים, ידע והשכלה רחבה בכל הקשור לתחום חשוב זה. הלימודים בחוג מתבססים על שיטות המחקר הבלשני המודרני במספר חתכים - על פי חתך של רובדי הלשון (למשל - לשון מקראית, לשון של חז"ל, עברית של ימינו ועוד), חתך חברתי וחתך של תחומי הלשון (למשל - תחביר, הגה, צורות, משמעות ועוד).

 

ניתן לומר כי למעשה מטרת התכנית היא ללמד את תורת הלשון העברית לעל כל התקופות והסגנונות שלה וזה בהחלט מרתק ומאתגר. מטרות נוספות של החוג הן שיפור דרכי התקשורת בעל פה, פיתוח חשיבה דקדוקית, פיתוח יכולת מחקרית והקניית כלים להוראת לשון איכותית. בוגרי החוג יוכלו לעסוק בתחומם נוספים מלבד הוראת לשון, למשל - עריכה לשונית, תרגום, תקשורת, פרסום ועוד.

 

תכנית הלימודים

 

תכנית הלימודים בחוג ללשון היא תכנית מגוונת ומעניינת, הכוללת קורסים ותרגילים לשיפור ההבעה בעל פה ובכתב ולהשלמת הידע בדקדוק. תחום נוסף הנלמד בחוג הוא תחום הבלשנות הכללית והבלשנות של השפות השמיות (ערבית וארמית).

 

הסטודנטים ילמדו גם כיצד לחקור טקסט מנקודת מבט לשונית והיו גם לא מעט קורסים מתקדמים בתורת הלשון העברית ובתולדותיה. בין הקורסים בחוג זה ניתן למנות את הבאים - יסודות הדקדוק ותורת הניקוד, היבטים מעשיים בהוראת הלשון, סמנטיקה, לשון חז"ל וחקר השיח ועוד. הלימודים נמשכים 4 שנים.

 

תנאי קבלה

 

על מנת להתקבל לתואר הראשון בחוג ללשון עברית במכללה האקדמית בית ברל, יש צורך בהצגת ממוצע תעודת הבגרות (המלאה) והציון הפסיכומטרי. הציון המשולב המינימאלי איתו ניתן להתקבל הוא 525, כאשר ממוצע הבגרות חייב להיות לפחות 85 והציון הפסיכומטרי לפחות 475.

 

במקרים מסויימים ניתן להציג את את ציון מבחן הסף במקום הציון הפסיכומטרי. ללימודים יתקבלו רק מועמדים בני 20 ומעלה. מועמדים בני 30 ומעלה ללא תעודת בגרות יוכלו להתקבל בתנאים מסוימים שיקבעו על ידי המכללה.

 

שכר לימוד ומלגות

 

שכר הלימוד במכללה האקדמית בית ברל הוא כמו שכר הלימוד באוניברסיטאות (כלומר שכר לימוד אוניברסיטאי) ולכן הוא נמוך יותר מאשר זכר הלימוד במכללות פרטיות רבות. ניתן לשלם את שכר הלימוד באמצעות מלגות לימוד מגוונות הניתנות על ידי המכללה או על ידי גורמים חיצוניים.

 

סגל המרצים

 

סגל המרצים בחוג זה הוא עשיר ומגוון. ראש החוג הוא ד"ר עמנואל אלון ועל סגל החוג נמנים בין היתר המרצים הבאים: ד"ר רפיק אבו בכר, ד"ר עמנואל אלון, אבשלום בדיחי, ד"ר אבי גבורה, ד"ר ליאורה גרילק, יהודית ידלין, ד"ר רמה מנור, ד"ר אילנה מנשה, ורד סיידון, ד"ר ציפורה רייני, ד"ר חנה שגיא, ד"ר גילה שילה ועוד.

 

למידע נוסף לחצו: המכללה האקדמית בית ברל
עוד מסלולי לימוד - המכללה האקדמית בית ברל