שלום רב אני בתהליך הרשמה לתואר שני בלקויות למידה עם התמחות בליקוי שמיעה באונ' ת"א. מסיימת ממש עכשיו תואר ראשון בתקשורת ומדעי החברה מהאוניברסיטה הפתוחה. שאלות רבות ומרובות: מה מתכונת הלימודים השבועית בשנה הראשונה ובשנייה? מה המשמעות של האופציה לתואר עם תזה או בלי? ובעיקר מה אפשרויות התעסוקה בתחום הזה- עם או בלי תעודת הוראה? הלימודים יקרים ותובעניים ותעודת הוראה ניתן לעשות רק משנה שנייה ובתוספת תשלום. אשמח להכוונה
ש
שני יונגר
עם או בלי תזה
שלום הילה,
מה מתכונת הלימוד אני לא יודעת היא לרוב נקבעת לקראת תחילת הלימודים. בתואר שני מקובל ללמוד יום מרוכז אחד בשבוע בדרך כלל. אלא מדובר במסלול ערב או מסלול מפוצל של יום אחרי הצהריםי וימי שישי. לגבי המשמעות של תואר עם או בלי תזה בלימודים עצמם מדובר בעוד קורס שניים משהו כזה ובפעול מדובר על עבודת מחקר עם ליווי של מרצה שיש להגיש עם סיום הלימודים לתואר. במסלול ללא תזה אין עבודה מחקר כזו אלא עבודת גמק שהיא קטנה משמעותית מהיקפה של תזה. ההבדל בין לימודים עם תעודת הוראה ללימודים ללא תעודה הוראה הם ככל הנראה ביכולת לעבוד במסגרת משרד החינוך. אך שוב זה לא חובה, כי הרעיון פה הוא בכלל אבחוני ולא חינוכי. אבל אל תשללי את נושא תעודת ההוראה כדי שתשמרי לעצמך על כמה שיותר אופציות פתוחות לתעסוקה לפחות בתחילת הדרך שלך.