פסיכומטרי נוסף או מכינה - קבלה למדעי ההתנהגות באקדמית תא יפו
פסיכומטרי נוסף או מכינה - קבלה למדעי ההתנהגות באקדמית תא יפו
אורי
1 תגובות
שלום, על מנת להתקבל למוסד שציינתי לעיל, ניצבים בפני שני מסלולים: 1. לגשת שוב לבחינה הפסיכומטרית במטרה לקבל 610 (לאחר שלמדתי לבד לבחינה הראשונה ולא הצלחתי בה כפי שצפיתי (פער משמעותי ממה שכיוונתי אליו ועמדתי בו בסימולציות)) 2. להירשם לתואר על תנאי- ללמוד במכינה בת חודשיים ולסיימה בציון של 80 לפחות. השאלה העיקרית היא מה הוא האחוז שעובר מכינה זו ומתחיל בפועל את התואר? אני חושש בעיקר לאור שמועות לא טובות ששמעתי על מכינות קדם אקדמאיות והעובדה כי לצד ההימור הקיים בשתי האפשרויות, באפשרות זו קיים גם סיכון כספי רב יותר(מאחר שעלות המכינה רב יותר מההוצאות הכספיות בהשקעה על למידה חוזרת לבחינה בליווי של מורה). עיקר החשש הוא להפסיד שנת לימודים נוספת כאשר יש תחומים נוספים בהם אני מתעניין (בעיקר בתחומים של מדעי הרוח עם אפשרות הסבה להוראה בשנה השלישית דרך האוניברסיטה). אשמח לקבל עצה או זווית חדשה להסתכל על הצומת הזה, לחשב נכון את צעדי ולבחור בדרך הטובה יותר. תודה מראש.
ש
שני יונגר
כמה נקודות למחשבה
שלום אורי,
אין לי נתונים של כמות הסטודנטים שעוברים ומצליחים במכינה המדוברת. אני כן יודעת שמי שבאמת לוקחת את עצמו ואת הלימודים ברצינות המגיעה להם מצליח לעבור את המכינה. באותה המידה שאתה מודאג מהאפשרות שלא תעבור את המכינה קיימת גם האפשרות שלא תעבור את הפסיכומטרי בציון הדרוש לך. אני בהחלט מבינה את החשש בגלל ההוצאה הכספית ולכן אני מציעה שתעשה החלטה מה הכי משתלם לך כרגע. לעבור מכינה השנה בידיעה שיש סיכוי שלא תצליח בה אבל יש גם סיכוי שכן תצליח ואז המשמעות היא שתתחיל ללמוד כבר השנה או שתעשה פסיכומטרי חדש ואז יש סיכוי שתתחיל ללמוד בשנה הבאה ולא השנה כי מועד אפריל כבר עבר ורק מועד יולי לפניך. האפשרות השנייה שלך ללימודים גם היא יכולה להיות טובה, אם כי אני הייתי מכוונת אותך ללימודי חינוך והוראה בידיעה שזו דרך טובה להגיע לתחומים שאפשר להגיע אליהם גם ממדעי ההתנהגות. או במילים אחרות, לפני שאתה רץ לפסיכומטרי נוסף או מתחייב למכינה. כשהחלט ללמוד מדעי ההתנהגות, מה הייתה המטרה שלך בלימודים. הרי התואר כשלעצמו מייעד ללימודי המשך בכל מקרה, אז בוודאי חשבת על דרך ההמשך ממנו הלאה.