תנאי קבלה במכללה האקדמית עמק יזרעאל

תנאי קבלה במכללה האקדמית עמק יזרעאל

תנאי קבלה – המכללה האקדמית עמק יזרעאל

 

מכללת עמק יזרעאל, השוכנת בלב העמק היפה, הפכה זה מכבר למכללה מובילה באזור הצפוני של הארץ, והיא מקיימת מגוון עשיר של מסלולי לימוד. תנאי הקבלה למסלולים השונים משתנים בין המסלולים השונים – אך לכולם קווים כלליים במשותף, לקבלה ללימודי התואר הראשון. את התנאים המדויקים לקבלה לחוגי הלימוד השונים יש לוודא ישירות מול המכללה במועד הרישום המסוים, שכן הם ניתנים לשינויים על ידי מוסד הלימודים עצמו.

 

תנאי קבלה למסלולי הלימוד לתואר ראשון

 

המכללה מקיימת מסלולים רבים ללימודי תואר ראשון וביניהם מסלולים ככלכלה וניהול, תקשורת, פסיכולוגיה, חינוך, מדע המדינה ומערכות מידע ניהוליות. לכל מסלולי הלימוד לתואר ראשון במכללת עמק יזרעאל – תנאי הקבלה הבסיסיים הם זהים. האפשרויות הניתנות למועמדים הן שלוש, ואינן מחייבות ציוני בגרות או ציוני פסיכומטרי גם יחד – ומאפשרות בחירה וקליטה של מועמדים רבים יותר.

 

אפשרות ראשונה היא קבלה על סמך זכאות בלבד לתעודת בגרות או תעודת סיום מכינה, כאשר הקבלה מתבססת על הציון בבחינה הפסיכומטרית, ללא התחשבות בממוצע הבגרות; האפשרות השנייה היא אפשרות לקבלה על סמך ציוני הבגרות או המכינה בלבד, ללא צורך בבחינה פסיכומטרית; האפשרות השלישית לקבלה היא על סמך ציון משולב בין ממוצע הבגרות או המכינה, ובין ציון הבחינה הפסיכומטרית. באופן הזה, כל מועמד יכול בעצם להתקבל באמצעות הישגיו הטובים ביותר.

 

עם זאת, יש לשים לב כי נדרש ציון מעבר באנגלית – בבחינת מיון, ובנוסף יש לשים לב כי ציוני הסף השונים נקבעים על ידי החוגים השונים – והם משתנים ביניהם. לחלק מן החוגים קיימים תנאי קבלה נוספים הקשורים במקצוע או באוריינטציה שלו – כגון דרישה ליחידות בגרות ריאליות, למשל. את חתכי הקבלה המדויקים לחוגים השונים יש לבדוק מול מזכירויות החוגים, בשנת ההרשמה המבוקשת.

 

תנאי קבלה ללימודים קדם-אקדמיים

 

בנוסף, המכללה מקיימת מסלולים ללימודים קדם-אקדמיים במסגרת מכינות שונות וביניהן גם מכינה לגילאי 30+, מכינה קדם אקדמית למדעי החברה והרוח, מכינה לבגרות לעולים מאתיופיה ועוד. תנאי הקבלה למכינות שונים מעט בין המכינות השונות – על פי ייעודן. כך למשל – במכינות לבגרות אין כל דרישות קבלה, ואילו במכינות הקדם אקדמיות לעתים נדרשות יחידות מסוימות בתעודת הבגרות.

עוד מסלולי לימוד - המכללה האקדמית עמק יזרעאל